Manresa presenta el pla que ha de guiar l'estratègia turística de la ciutat durant els propers anys

Es tracta d'un document que té per objectius dotar la ciutat dels equipaments i l'organització necessària per atraure turistes; potenciar l'enfortiment de les empreses del territori; consolidar el posicionament de la ciutat com a destinació turística, i potenciar l'atracció de visitants

El regidor Calmet durant la presentació del Pla de Màrqueting Turístic de Manresa a l'Auditori de l'Espai Plana de l'Om
El regidor Calmet durant la presentació del Pla de Màrqueting Turístic de Manresa a l'Auditori de l'Espai Plana de l'Om | AjM
NacióDigital
30 de gener del 2019
Actualitzat a les 9:59h
El regidor de Turisme de l'Ajuntament de Manresa, Joan Calmet, i el diputat de Turisme de la Diputació, Miquel Samper, van ser els encarregats d'obrir, dimarts al migdia, l'acte de presentació del Pla de Màrqueting Turístic de Manresa, un document que defineix l'estratègia que ha de seguir la ciutat en matèria turística i que orienta les accions necessàries per assolir les fites establertes.

L'acte -celebrat a  l'Auditori de l'Espai Plana de l'Om- va comptar, també, amb la presència de dues representants d'Expertus, l'empresa que, a petició de la Diputació, va elaborar el document en qüestió. Elles dues van ser les encarregades d'explicar el contingut del pla davant d'una vintena d'agents turístics de la Catalunya Central.

Després d'aquesta jornada matinal, a dos quarts de sis de la tarda, el mateix Auditori de la Plana de l'Om va acollir la presentació del Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya 2018-2022, una iniciativa conjunta de l'Agència Catalana de Turisme i de les àrees de Turisme de les Diputacions catalanes. En aquest acte hi van prendre part l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent; el diputat Miquel Samper, i el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font
Una destinació turística cultural i espiritual

El Pla de Màrqueting Turístic de Manresa, elaborat al llarg del 2018, té com objectius principals estimular l'enfortiment de les empreses del territori; consolidar el posicionament de la ciutat com a destinació de turisme cultural i espiritual; potenciar l'atracció de visitants mitjançant la promoció, la comunicació i la distribució multicanal, i dotar la ciutat dels equipaments i sistemes organitzatius necessaris per atraure turistes.

Per tal d'assolir aquests objectius el document té definides una sèrie d'estratègies i accions estretament vinculades amb la gestió i els elements bàsics de competitivitat, com la promoció, el màrqueting, la comunicació i la comercialització.

Durant l'acte de dimarts, el diputat Miquel Samper va exposar que els atractius patrimonials, arquitectònics, naturals, gastronòmics i enoturístics que ofereix Manresa i el seu entorn "fan preveure que, en molt poc temps, la ciutat serà una molt bona destinació turística en tot allò que tingui a veure amb la natura". En aquest sentit, Samper va afegir  que "val molt la pena que hi posem totes les sinèrgies de les administracions que hi poden col·laborar -Diputació, Generalitat i Ajuntament-, així com dels operadors privats perquè arribi a ser, en molt poc temps, una destinació interessant".

Per la seva banda, Joan Calmet va posar de manifest que és "essencial" poder disposar d'aquest Pla de Màrqueting Turístic de Manresa perquè, per una banda, "ens ajudarà a ordenar i definir conceptes que potser ja eren coneguts" i, per l'altra "ens permetrà posar-nos a treballar amb un full de ruta més definit i tenir en compte quins recursos ens falten per posar-nos a caminar d'una manera més coherenti dirigida cap a l'objectiu final".

Les accions incloses al pla també estan alineades amb les establertes en el Pla Director del Projecte Manresa 2022, pel fet que el 500è aniversari de l'estada de Sant Ignasi de Loiola a Manresa representa una gran oportunitat per posicionar la ciutat com una destinació de turisme cultural i espiritual de referència.

Les actuacions previstes donen continuïtat a les tasques realitzades durant els darrers anys per l'Ajuntament  de Manresa i la Fundació Turisme i Fires en la seva aposta per impulsar el sector turístic amb el desenvolupament d'un projecte de ciutat per convertir-lo en un important element de dinamització econòmica.