Althaia inicia una campanya de mecenatge per millorar l'atenció a infants i joves

El padrí de la campanya, que es preveu de llarga durada, és el prestigiós cuiner manresà Jordi Cruz

Presentació de la campanya de mecenatge d'Althaia
Presentació de la campanya de mecenatge d'Althaia | Althaia
Redacció
04 de desembre del 2018
Actualitzat el 05 de desembre a les 22:13h
La Fundació Althaia inicia una nova campanya de participació i mecenatge per millorar les àrees d'atenció a infants i joves i, alhora, enfortir els vincles entre la institució i la ciutadania i treballar la promoció per la salut. La renovació d'aquests espais és una necessitat ja que els canvis tecnològics i els avenços científics comporten nous mètodes de treball i evidencien que les àrees actuals no responen als nous models d'atenció assistencial. L'objectiu és oferir una atenció de primer nivell en unes instal·lacions del segle XXI. 

A més, Althaia vol que l'assistència vagi més enllà del tractament indispensable i per això aposta perquè els espais i els serveis es caracteritzin per la calidesa i humanització des d'una visió holística i, d'aquesta manera, afavoreixin una millor resposta emocional de les persones, pacients i famílies que han d'afrontar un problema de salut. 

La campanya, que es preveu de llarga durada, inclou diversos projectes que s'espera que puguin ser realitat a mesura que es vagin aconseguint recursos per tirar-los endavant. 

Aquesta és la segona campanya de participació i mecenatge de la Fundació Althaia. En la primera, el gran esforç, implicació i col·laboració d'entitats, empreses i persones a títol individual del territori ha fet possible la construcció del nou Hospital de dia d'Oncologia i Hematologia. Es tracta d'un equipament de primer nivell que permet que els pacients de la Catalunya Central afrontin el tractament de la malaltia oncològica en un entorn de més confort i calidesa.

Els projectes

El primer projecte que es visualitzarà serà la nova Unitat d'Hospitalització de Salut Mental Infantojuvenil, dissenyada d'acord amb els criteris d'humanització que s'estan implementant a la fundació. També es preveu la reforma integral de la Unitat de Neonatologia, la remodelació de la Unitat d'Hospitalització de Pediatria, que inclou l'escola i l'hospital de dia, i la humanització de les consultes externes i urgències de Pediatria. Un altre projecte és possibilitar que es puguin fer ressonàncies magnètiques pediàtriques.

A banda, s'ha previst la introducció d'elements que fan més propera i amable l'assistència als infants, com els Pallapupas i la humanització dels uniformes dels professionals.

Jordi Cruz, padrí de la campanya

El padrí de la campanya és el reconegut cuiner manresà Jordi Cruz, que serà la imatge visible de les accions que es portaran a terme. Cruz és el xef del restaurant ABaC de Barcelona, reconegut amb tres estrelles Michelin, i jurat del popular programa de televisió Masterchef.

Productes solidaris

Coincidint amb la posada en marxa de la campanya, es presenten dos productes solidaris gràcies a la col·laboració del xocolater Enric Rovira, que ha creat unes piruletes en forma de cor, i de l'empresa Vins Tomasa, que ha elaborat un cava solidari. El disseny de l'etiquetatge de l'ampolla i la xapa té com a base els dibuixos fets per infants ingressats a la Unitat de Pediatria.

El cava solidari es pot trobar a Vins Tomasa i als establiments del grup Llobet de la Catalunya Central. Les piruletes es distribuiran pròximament en els mateixos punts.