La 9a Bell Race agafa verticalitat enfilant la muntanya de sal del Cogulló

La Bell Race tornarà a pujar a la muntanya de sal
La Bell Race tornarà a pujar a la muntanya de sal | 365 Store
Redacció
22 de novembre del 2018
Actualitzat a les 18:43h
Diumenge es disputa la 9a edició de la Bell Race amb dos recorreguts, un de 10 quilòmetres i 450 metres de desnivell, i l'altre de 15 quilòmetres i 800 metres de desnivell que pujarà fins al punt més alt de la muntanya de sal del Cogulló, al terme e Sallent, on s'haurà de tocar la campana.

La cursa té un circuit sorpresa que no es donarà a conèixer fins just abans de començar la prova, que té un tram vertical 'uns 100 metres batejat com el trenca cors, i nou trams de corriols en la part final de la ruta de 15 quilòmetres per camps i sota boscos d'alzines i pins entorn la riera de la Sala.

Aquest 2018, en la seva 9a edició la Bell Race agafa verticalitat i altura per tornar a pujar a un dels punts més alts del Bages amb un acumulat de prop e 800 metres de desnivell

Els dos recorreguts sortiran de l'Hotel Mas de la Sala de Sallent a les 10 del matí, i agafarà direcció Parc de la Sèquia i cap al Mas de les Coves, per endinsar-se als oscos de sota el Poblat Ibèric del Cogulló per anar agafant altitud. En algun tram del recorregut llarg hi ha cordes per fer més fàcil la grimpada per anar pujant fins a dalt de tot de la muntanya de Sal, el punt més alt de la cursa on hi haurà la campana.

Després es baixarà verticalment cap al Torrent del Mas de les Coves, i a partir d'aquí, la cursa agafarà direcció el Serrat d'Emprius, seguint un recorregut per senders revirats però molt divertits fins a la Sèquia, per anar a buscar el Torrent de la Sala i arribar un altre cop a l'Hotel del Mas de la Sala.

El recorregut de 10 quilòmetres està dissenyat per a tota aquella gent que comença en el món de les curses de muntanya o que encara no es veu en cor de fer tirades de més distancia i tenen ganes de passar una matinal ben divertida. Es farà un traçat de l'estil del Campionat Maqui amb zones boscoses i molt agradables per transitar en època de tardor. Els primers dos quilometres són plans passant pel costat del canal medieval del Parc de la Sèquia. El 80% de traçat són senders estrets que passen per paratges ben amagats. Un recorregut molt divertit, amb trams molt rodadors i alguns punts més trenca-cames.

Les curses acabaran amb un esmorzar de forquilla amb botifarra autòctona de l'Hotel Mas de la Sala i un bon plat de mongetes de la zona.