Els tallers «Game Over Incivisme Fora de Joc!» programen catorze sessions aquest curs

per Redacció , 14 de novembre de 2018 a les 14:47 |
«Game Over Incivisme Fora de Joc!» al Lluís de Peguera | AjM
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de novembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els tallers de dinàmica de grup Game Over Incivisme Fora de Joc! tenen programades catorze sessions per aquest curs 2018-19 que es duran a terme als centre de secundària, Lacetània, Lluís de Peguera i Pius Font i Quer. Les sessions, adreçades a alumnes de 4rt d'ESO, es porten a terme a l'aula i són gratuïtes.

El regidor de Turisme, Habitatge i barris de l'Ajuntament de Manresa, Joan Calmet ha estat present a la sessió que aquest dimecres s'ha dut a terme a l'Institut Lluís de Peguera.


La finalitat d'aquests tallers, que s'emmarquen en el Programa de Civisme de l'Ajuntament de Manresa, és fer reflexionar els joves sobre els conflictes que provoquen les conductes incíviques.

Per aquest motiu, i durant una hora, els alumnes desenvolupen un joc de rol que representa una nit de festa. Així, intervenen diferents personatges com executors i afectats de les accions incíviques juntament amb membres dels cossos de seguretat, cos d'emergències sanitàries i representants municipals.


Els joves experimenten quines són les conductes incíviques i quines conseqüències tenen dins el marc de la convivència en els espais públics de la ciutat, i d'altra banda, també empatitzen amb els afectats de les accions. Al final s'estableix un debat i es busquen solucions a les accions incíviques que han anat sorgint.

Objectius de Game Over

La dinàmica Game over té com objectius principals sensibilitzar sobre les conseqüències de les accions incíviques per fomentar els processos de coresponsabilització entre els joves, reflexionar sobre els conflictes que generen les actituds incíviques, fomentar el sentiment de l'espai públic com un bé comú que cal preservar i compartir respectuosament i empatitzar amb tots els agents implicats en els actes de la dinàmica. 

 

Participació