Les entitats es plantejen tallar o fer marxes lentes periòdiques a la C-55 per mostrar el seu malestar

No Més Morts a la C-55 i FAVM han tallat la carretera durant mitja hora després de l'últim accident mortal que s'hi va produir

Tall de la C-55 en protesta per l'últim accident mortal
Tall de la C-55 en protesta per l'últim accident mortal | Pere Fontanals
10 de novembre del 2018
Actualitzat a les 17:59h
No Més Morts a la C-55 i la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa (FAVM) han debatut aquest dissabte com fer més pressió a les administracions per aconseguir el desdoblament de la C-55, la gratuïtat de la C-16 i l'enllaç amb la B-40, unes reclamacions "històriques" de la població del Bages. Ho han fet després que poc menys d'un centenar de persones tallessin la C-55 a l'altura del polígon les Vives de Sant Vicenç de Castellet en protesta per l'últim accident mortal que va tenir lloc el passat 28 d'octubre.

Un any i mig després de l'últim accident mortal a la C-55 sud, la plataforma i l'entitat veïnal tornaven a convocar un tall de carretera per la mort d'un manresà de 28 anys el passat 28 d'octubre. En coordinació amb els Mossos d'Esquadra s'ha tallat la C-55 a l'altura del polígon de les Vives de Sant Vicenç de Castellet durant mitja hora, fet que ha provocat cues quilomètriques en els dis sentits de la marxa, sobretot en sentit sud, que ha arribat fins a la depuradora de Manresa.

Després de la concentració, i quan ja s'ha restablert el trànsit entre alguna queixa irada dels conductors, els convocats s'han convocat en assemblea en un voral i han debatut diverses mesures per presionar l'administració. Fer talls periòdics de la C-55, independentment dels accidents mortals, com es fa fins ara; fer marxes lentes de vehicles des de Manresa fins a Abrera, o situar-se amb pancartes als vorals cada diumenge per conscienciar els conductors, han estat algunes de les opcions que s'han plantejat.