Sant Joan treballa per a posicionar-se com a destinació turística de referència al Bages

La sala de plens de l'Ajuntament va acollir la presentació del Pla de Desenvolupament Turístic Responsable de Sant Joan de Vilatorrada

Presentació del Pla de Desenvolupament Turístic Responsable de Sant Joan de Vilatorrada
Presentació del Pla de Desenvolupament Turístic Responsable de Sant Joan de Vilatorrada | AjSJV
Redacció
25 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 12:58h
El nou Pla de desenvolupament turístic elaborat per l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada recull les principals accions a desenvolupar i les línies estratègiques a seguir per a potenciar i difondre els diversos actius patrimonials, rurals, gastronòmics, històrics i naturals del municipi. Entre les actuacions proposades destaca l'impuls de la celebració del mil·lenari de Sant Joan i Santa Maria de Joncadella, la construcció d'un museu o la creació d'un programa de difusió dels masos i fàbriques de la vila. 

La sala de plens de l'Ajuntament va acollir dimarts la presentació pública del Pla de Desenvolupament Turístic Responsable de Sant Joan de Vilatorrada, dissenyat pel consistori santjoanenc i l'empresa Quaderna Estratègia Corporativa, S.L.U., amb el suport de la Diputació de Barcelona. L'acte va anar a càrrec de l'alcalde Gil Ariso; el regidor de Comerç, Turisme i Consum, Eduard Mata; el Diputat Delegat de Turisme, Miquel Sàmper; i Jordi Rodó, membre de Quaderna Estratègia Corporativa, S.L.U. 

El reclam turístic, clau en el desenvolupament socioeconòmic del municipi

El Pla de Desenvolupament Turístic Responsable de Sant Joan de Vilatorrada té com a triple objectiu millorar el posicionament competitiu del municipi com a destinació amb atractius visitables, cohesionar esforços i recursos per fer una gestió més eficient i efectiva del fet turístic i posicionar tots aquells elements i actius turístics que hi ha a Sant Joan de Vilatorrada per generar consciència i identitat interna de municipi. 

Així, el document incorpora les principals accions a desenvolupar i les línies estratègiques a seguir que han de permetre projectar i promocionar la imatge de la vila a l'exterior i generar un model de desenvolupament de turisme sostenible compartit pel sector públic i el sector privat. 

Un projecte de ciutat amb vistes al Bages

El projecte impulsat per l'equip de govern neix, al mateix temps, amb la ferma voluntat d'associar-se i obrir-se a tot el territori i integrar-se plenament en el projecte comarcal del Bages, aprofitant aquells recursos i espais que són compartits. 

En aquest sentit, el Pla de Bages i el Cardener s'erigeixen com dos dels principals actius locals amb projecció comarcal sobre els quals pivotaran les futures accions de promoció turística que es promouran des del consistori. Eduard Mata, regidor de Turisme, explica que "la construcció de la identitat i la consciència de municipi a d'anar de la mà del desplegament d'accions que millorin la qualitat de vida de tots els santjoanencs i santjoanenques. Allò que ens enorgulleixi com a vila tindrà la capacitat de projectar-se com a valor de promoció externa". 

Gil Ariso, alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, a més, afegeix que "Sant Joan de Vilatorrada ha estat un municipi clau en la construcció de la identitat i del pòsit ancestral del Bages" i defensa que "tot aquest recorregut històric ens ha permès dotar-nos d'un mapa d'actius que cal que entre tots els agents implicats sapiguem ser capaços de dignificar i promocionar com es mereix per tal de seguir contribuint al benestar i al desenvolupament de la nostra vila i del nostre territori". 

Miquel Samper, Diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona, considera que "Sant Joan de Vilatorrada té elements de prou pes a nivell patrimonial per reivindicar el seu lloc a la comarca i reivindicar aquest patrimoni lligat com a eix de projecte de municipi". 

Reforç de la marca #TerritoriVilatorrada

En el desplegament del Pla de Desenvolupament Turístic Responsable també hi tindran un rol preponderant els recursos naturals com el riu Cardener, el Collbaix i la Via Blava; els masos; les fàbriques tèxtils Burés, Borràs i cal Gallifa; i la gastronomia local; elements, tots ells, que des de l'equip de govern es promocionen sota la marca #TerritoriVilatorrada i a través d'iniciatives ja plenament consolidades com la Fira Embarrats, i que amb el nou document es dotaran de noves eines i recursos que en promoguin el seu creixement i promoció.