L'augment de places de zona blava suposarà un estalvi de 320.000 euros anuals a l'Ajuntament

La concessionària EYSA ingresarà més de 1,8 milions d'euros durant el 2018 si es mantenen les xifres del primer semestre de l'any

Jordi Serracanta i Queralt Torres durant la roda de premsa
Jordi Serracanta i Queralt Torres durant la roda de premsa | AjM
Redacció
11 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 16:09h
El mes d'octubre passat, l'Ajuntament de Manresa va doblar el nombre de places de zona blava a la ciutat. Això va permetre reduir-ne el preu, que era un dels més cars de l'Estat, i rebaixar el percentatge d'import garantit del 55 al 50% en la meitat de les places. El que vol dir que, si no s'aconseguia el 50% de l'import, l'Ajuntament havia de finançar a la concessionària Eysa la diferència.

Un any després, el regidor de Mobilitat, Jordi Serracanta, ha explicat que l'ampliació de places d'aparcament ha permès assolir el 50% de la recaptació i, d'aquesta manera, per primer cop en els darrers 10 anys, l'Ajuntament no haurà de pagar absolutament res per la zona blava. Un estalvi que és de gairebé 1.000 euros diaris. Serracanta s'ha mostrat satisfet amb aquest objectiu i ha dit que, ara, la zona blava només la paguen els qui l'utilitzen i no tots els ciutadans de Manresa, aparquin o no.

Ampliar les places d'aparcament de la zona blava a Manresa, passant de 654 a 1.182, no va ser una decisió fàcil. Llavors, l'Ajuntament ho va fer amb l'objectiu de reduir el preu de l'estacionament, que era un dels més cars de l'Estat, i millorar així la mobilitat de la ciutat. A més, també es va fer a canvi d'una rebaixa en el percentatge d'import garantit a l'empresa concessionària Eysa. De tal manera que es va aconseguir que, si no s'arribava al 50% de l'import en la meitat de les places –les 654 que ja existien-, l'Ajuntament havia de finançar la resta amb recursos propis. 

Gairebé un any després, el govern municipal ha fet balanç aquest dijous i ha anunciat que, per primer cop en 10 anys, l'Ajuntament no haurà de pagar absolutament res per la zona blava, ja que s'ha aconseguit l'objectiu del 50%. Això implica, segons ha explicat el regidor de Mobilitat, Jordi Serracanta, un estalvi superior als 320.000 euros. Per la seva part, la concessionària EYSA ingressarà durant el 2018 més de 1,8 milions d'euros si segueix el nivell del primer semestre.

Queixes per la falta de zona blava al centre històric

La mobilitat però, continua sent un dels problemes endèmics de la ciutat de Manresa. Precisament aquest dijous, els comerciants del centre històric tenen previst reunir-se aquesta tarda amb alcaldia per mirar de resoldre la problemàtica de l'aparcament al nucli antic de la ciutat. Reclamen més zona blava, després que les 43 places que hi havia a la plaça Milcentenari hagin passat a ser únicament per a residents. 

Això també ha comportat queixes entre alguns veïns d'altres parts de la ciutat. És el cas de la Rosa, que aquest dijous ha volgut aparcar a la plaça Milcentenari per anar a comprar el pa a una coneguda botiga del centre de Manresa, però no ha pogut ja que s'ha trobat que ara la zona és per a residents. "És una vergonya. Els que vivim fora del centre no podem venir a comprar aquí. On aparco el cotxe? A sobre meu?", ha lamentat.