Sagrada Família

Arran engega una campanya contra els supermercats i el Mercadona de la Sagrada Família

L'organització juvenil amenaça que la seva lluita "no cessarà fins que l'Ajuntament compleixi les demandes reals de la ciutadania de Manresa"

| 09/10/2018 a les 10:47h
Arxivat a: Economia i Empresa, mercadona, comerç, supermercats, Sagrada Família, arran
Arran ha començat a fer pintades amb el hashtag #StopSupers
Arran ha començat a fer pintades amb el hashtag #StopSupers | Arran
Arran Manresa ha iniciat una campanya contra els supermercats i la instal·lació del Mercadona a la Sagrada Família, amb el lema "Stop súpers". L'organització juvenil creu "indispensable confrontar i donar resposta al pla urbanístic que s'està duent a terme al barri de Sagrada Família". Diuen que "aquest pla està comportant la destrucció dels pocs espais verds de la ciutat, així com del petit comerç del barri".

Arran exigeix l'aturada de la construcció del Mercadona de la Sagrada Família i preservar les zones verdes de Manresa mantenint un regadiu "viu i productiu". També s'oposen a la construcció del bloc de pisos davant l'escola Ítaca, i proposen replantejar de manera general el Pla Urbanístic de Manresa

Segons opinen "projectes com el de la construcció del Mercadona suposen la desaparició del comerç local i de proximitat, dels mercats de barri i del teixit popular d'aquests. I no només això: cal posar en relleu que les grans cadenes d'alimentació són responsables de la desaparició d'un món rural viu i sostenible, en substituir-lo per produccions industrialitzades altament contaminants, i culpables de les pèssimes condicions laborals i el poc reconeixement que rep la pagesia".

Afirmen que els manresans "no estem disposats a veure com les zones verdes de la ciutat són destruïdes per donar cabuda a grans superfícies comercials i explotadores, com Mercadona. Reivindiquem que les classes populars hem de poder intervenir directament en la planificació urbana i la configuració dels espais públics, que en definitiva són els nostres espais".

Per això, demanen als treballadors manresans i als moviments socials que es mobilitzin per aturar el Pla Urbanístic. I amenacen que la seva lluita "no cessarà fins que l'Ajuntament compleixi les demandes reals de la ciutadania de Manresa".

En una primera fase, Arran ja ha començat la difusió de la campanya a través del hastag #StopSupers que es pot trobar pels carrers de Manresa i a les xarxes socials. També i per tal de deixar clares les reivindicacions i arguments han habilitat un wordpress on es pot llegir tota la informació del projecte, articles i arxius formatius aixi com per adherir-se al manifest.

COMENTARIS

Made in Hacendado
Anònim, 09/10/2018 a les 11:03
+16
-3
Me hace gracia se quejan de Mercadona y muchos van a comprar allí.
Graciosos
Risitas, 09/10/2018 a les 16:14
+2
-14
Es que tu eres de gracia fàcil !!!
Aclariu
Josep de Manresa, 09/10/2018 a les 19:53
+12
-1
A qui ho sápiga de la redacció, quina diferencia hi ha entre un supermercat i Mercadona.?
com la zona verda de la fabrica nova?
Anònim, 09/10/2018 a les 20:30
+14
-4
Els veins no volem espais plens de merda de gossos pot ser els "guarros" son els mateixos d'ARRAN que li treuen espai per passejar el gos, al barri li falta un supermercat ni Llobet ni Dia están a l'alçada i les botigies de proximitat no han de tenir por perque l'atenció no es paga...
ARrA N-etejeu
Anònim, 10/10/2018 a les 10:13
+13
-4
Despres d'embrutar el barri amb pintura , empapeleu façanes de pisos, mobiliari urbà i tot per impunitat... Ara us toca netejar el barri si tan us l'estimeu. Dic jo això no es sancionable? Si veig al que ha embrutat la façana del meu pis ho treu amb la boca
en fi..
Anònim, 10/10/2018 a les 18:56
+2
-4
Mira que arribeu a ser de rucs els "comentaristes"... focalitzeu l'odi amb els xavals que es preocupen pel barri i doneu la benvinguda a les grans corporacions que us la foten per tot arreu. Que si el Dia i el Llobet no estan a l'alçada, no se que de 4 caques,blablablabla....Llobet,Dia, condis a 2 carrers, 2 schleckers, bon preu a 100m del CAP, badulaques, el HIPER Carrefour a 100m...Tot això només al barri!! I encara no en teniu prou? Que més necessiteu comprar?? Us queixeu com si visquessiu a l'estepa de Mongòlia i ho teniu a 4 passes....Voleu viure en un barri o en un polígon?
apostada clara de l'ajuntament
Joan Vilatorrada, 11/10/2018 a les 13:06
+1
-1
L'aposta clara de l'ajuntament per destruir el teixit comercial a Manresa i voltants ve de lluny, de la primera época del nefast Juli Sancliemnts, corrupció inclosa anb linstallació del Pryca. Les comissions del regidor Sr Pujol , etc.
L'ajuntament ha fet una aposta clara i decidida convertin espais verds el equioaments comercial, que és més fi que supermercats, amb un monopli ambsolut per les grans superfícies.
No importa , si és Merdanoa, Consum, Carrefour, Aldi, Lidel , Bonpreu.
El nivell de corrupció és inmens,
apostada clara de l'ajuntament
Joan Vilatorrada, 11/10/2018 a les 17:47
+0
-1
L'aposta clara de l'ajuntament per destruir el teixit comercial a Manresa i voltants ve de lluny, de la primera época del nefast Juli Sancliemnts, corrupció inclosa anb linstallació del Pryca. Les comissions del regidor Sr Pujol , etc.
L'ajuntament ha fet una aposta clara i decidida convertin espais verds el equioaments comercial, que és més fi que supermercats, amb un monopli ambsolut per les grans superfícies.
No importa , si és Merdanoa, Consum, Carrefour, Aldi, Lidel , Bonpreu.
El nivell de corrupció és inmens,