La Llotja de la Fira Mediterrània incrementa un 30% les activitats professionals

Un miler llarg d'especialistes d'arreu del món assisteixen al certamen atrets per la cultura popular

Dos professionals parlant a la Llotja de la Fira Mediterrània de Manresa
Dos professionals parlant a la Llotja de la Fira Mediterrània de Manresa | Estefania Escolà
Redacció
04 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 17:20h
L'intercanvi de targetes entre artistes i programadors és una constant a la Llotja de la Fira Mediterrània de Manresa des d'aquest dijous al matí. Més d'un miler de professionals d'arreu del món i un centenar d'activitats a la Llotja, un 30% més que l'any passat, per assolir un dels principals objectius del certamen: fer de pont entre professionals del sector. És el cas de l'Adriana Pedret, directora d'una fira especialitzada en música iberoamericana. Per Pedret, la fira s'ha convertit en tot un referent. "La Mediterrània té tots els components per ser una fira atractiva: varietat d'oferta musical, programadors d'arreu del món, però sobretot i el més important és que té identitat, molta identitat", ha assegurat.

La Gemma Massagué és tècnica de Cultura a l'Ajuntament de Cambrils (Baix Camp) i el Moi Jordana, del Bages, té una companyia de circ. Aquest dijous s'han trobat durant deu minuts a la Llotja professional de la Fira Mediterrània de Manresa per veure si el seu espectacle s'advé a la programació que la Gemma prepara per al municipi on treballa. Tal com han explicat a l'ACN, aquest tipus de reunions són una oportunitat per a tots dos. Per Jordana, per donar-se a conèixer i, per Massagué, per decidir quina programació els pot interessar de cara a noves temporades. 

De fet, aquest tipus de reunions ràpides, anomenades 'speed meetings', són les que tenen més èxit a la Llotja de la Fira Mediterrània i, per això, aquest any la direcció ha decidit fer una aposta i incrementar-les de manera important. En total, a la Llotja, situada al Museu de la Tècnica de Manresa, s'oferiran un centenar d'activitats dirigides a professionals amb l'objectiu de fer de pont entre ells. 

De fet, entre els professionals, la Fira Mediterrània s'ha convertit en un referent i, com en el cas de l'Adriana Pedret, directora d'un festival de música iberoamericana, les dates de la fira són de reserva obligatòria. 

L'interès es tradueix també en xifres. Pel que fa al seu volum de negoci, el certamen es basa en dades d'un estudi realitzat l'any 2015, segons el qual, la Fira té un impacte econòmic de 3MEUR. "Per cada euro que es gasta en la fira hi ha un retorn d'onze euros", ha explicat. En aquest sentit, ha assegurat que "són xifres que demostren que val la pena la continuïtat de la fira".