Dimecres comença l'ampliació de la vorera oest de la via de Sant Ignasi

Nivells de vorera que s'equipararan a la via Sant Ignasi
Nivells de vorera que s'equipararan a la via Sant Ignasi | AjM
Redacció
09 de juliol del 2018
Actualitzat a les 14:00h
Aquest dimecres, dia 11 de juliol, és previst que comencin les obres d'urbanització de la vorera oest de la via de Sant Ignasi. La proposta que consisteix a completar les intervencions ja fetes en aquest vial amb la finalitat d'obtenir una vorera ampla, còmoda i arbrada que millori substancialment la connexió dels vianants entre el riu Cardener (zona del pont Vell) i la plaça de Sant Ignasi. L'actuació, doncs, comporta una millora important de la relació entre el parc del Cardener i el Centre Històric. L'actuació és a la vorera oest (pujant la via Sant Ignasi a l'esquerra, sota la Seu), on es farà un itinerari arbrat, que posarà en relació el riu i el Museu Comarcal de Manresa i permetrà millorar la comoditat i el paisatge urbà del darrer tram del Camí Ignasià, que es clou a l'A ntic Col·legi de Sant Ignasi.

Tal com es va anunciar en el moment de presentar els treballs que s'estan realitzant a la calçada de la via de Sant Ignasi, entre la plaça Sant Ignasi i Vidal i Barraquer, aquestes obres a la vorera es realitzen també coincidint amb l'època d'estiu, quan hi ha una densitat de trànsit més escassa al sector.

Aquests treballs comporten restringir el trànsit d'aquest tram de la via de Sant Ignasi a un sol carril per als vehicles. A partir de dimecres, doncs, hi haurà un sol sentit de circulació, ascendent cap a la plaça de Sant Ignasi, del camí de la Cova a la plaça Sant Ignasi. De fet, en aquest tram, la circulació ja està restringida per les obres a la via de Sant Ignasi (entre plaça St. Ignasi i Vidal i Barraquer) i només hi poden circular veïns. Ara, els vehicles que surtin dels pàrquings en aquest tram, només podran circular en sentit ascendent, fins a la plaça Sant Ignasi, i d'allà girar cap a Escodines o Santa Llúcia. Al carrer Sant Marc (entre la rotonda i el camí de la Cova) es mantindrà el doble sentit de circulació.

Les obres d'ampliació de la vorera comportaran afectacions a l'accés rodat als aparcaments situats al costat oest del carrer (la banda esquerra, pujant). L'empresa constructora es posarà en contacte amb els titulars dels guals dels aparcaments afectats.

Dimarts al matí començaran les feines de col·locació i prohibició de l'aparcament.  Dimecres es faran els treballs de tancament d'obra, cales i topografia i ja serà necessari que els vehicles que surten dels pàrquings en aquest tram vagin en direcció Escodines o Santa Llúcia.  Dijous i divendres es realitzaran els treballs de fressat de l'asfalt i d'enderroc de viaris, sense impedir l'accés als guals de vehicles existents.

El projecte té un cost previst de 246.162 euros, dels quals 144.442 són aportats per l'Ajuntament de Manresa i 101.720 són finançats a través del projecte FEDER2015-2020 que porta per títol “Manresa 2022: Arribada del Camí Ignasià” i que ha permès obtenir finançament per diverses actuacions com el Museu Comarcal, una part de les obres d'urbanització de l'entorn de l'ascensor de la plaça Major i altres obres que s'executaran l'any 2019 i 2020, com la urbanització del carrer del Balç, entre d'altres.

La intervenció permetrà completar un recorregut per a vianants arbrat, còmode i agradable entre el riu i la carretera del Pont de Vilomara un cop s'hagin completat les obres d'urbanització del tram a l'entorn del Museu, que s'estan executant, i del tram entre les piscines i la carretera del Pont de Vilomara, unes obres que es duran a terme posteriorment.

L'ordenació de la vorera es desenvolupa seguint les traces dels trams ja executats de la vorera oest de la Via de Sant Ignasi.

- En el primer tram es conserva la rasant de la vorada executada i la base de formigó. Només es realitza la pavimentació.

- En el segon tram, la vorera s'ampliarà per tal de donar continuïtat als trams de vorera ja executades. Així doncs, la vorera, que actualment té una amplada de 1,5 metres i està en un estat de conservació molt precari, passarà a tenir una amplada de 4 metres.  Com que l'ampliació de la vorera suposarà modificar les seves rasants, també caldrà modificar les rasants de la calçada. Per aquest motiu també s'intervindrà en la meitat de la calçada, que quedarà amb dos carrils de 3,25 metres d'amplada amb dos sentits de circulació amb un total de 6,5 metres de calçada.

Pel que fa a les característiques d'urbanització la vorera comptarà amb una franja d'un metre d'amplada -al costat de la vorada- de formigó blindat. La resta de la vorera –d'uns 3 metres d'amplada– es pavimentarà amb pedra granítica amb peces de 40 x 40 x 5 cm. A la franja d'un metre hi haurà els escocells pels arbres, fets amb platines d'acer corten. Pel que fa a la vegetació es preveu la plantació de quinze lledoners (Certis Australis).

L'actuació té una superfície total d'intervenció de 1.300 metres quadrats i una longitud de vorera que no afecta ni modifica les xarxes de serveis existents, llevat de l'enllumenat públic que es renovarà amb la instal·lació de 4 fanals tipus Gran Via de 9 metres d'alçada.

Les obres es preveu que siguin executades en un període de dos mesos, aproximadament. Durant les obres es garantirà, en condicions de seguretat, l'accés de les persones als habitatges i activitats existents.