Els veïns de Cornet, enutjats amb Movistar per no tenir dades mòbils ni cobertura des de fa mesos

per Redacció, Sallent | 29 de maig de 2018 a les 13:29 |
Imatge de l'antena d'una de les cases que rep el senyal d'Internet a través d'un supernode | Jep Ribera
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 de maig de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les veïnes i veïns de la pedania sallentina de Cornet fa pràcticament dos mesos que no poden rebre ni fer trucades des dels seus respectius telèfons. Tampoc poden connectar-se a Internet mitjançant les dades mòbils, perquè quan són al poble, la cobertura no els arriba. L'única manera que tenen de navegar per la xarxa és a través del supernode que la plataforma Guifi-Bages va col·locar, i que s'alimenta de bateries solars. L'aparell, doncs, permet a l'indret poder-se connectar a la xarxa wifi i distribuir el senyal entre els veïns i veïnes.

Tot i així, i com és ben sabut, el wifi rarament arriba als mòbils quan no s'és dins a casa (això només passa si és lliure, que no és el cas). Això vol dir, doncs, que quan aquests veïns passegen pel seu municipi, perden la connexió: no poden trucar, ni enviar missatges, ni consultar el correu electrònic.


Però no sempre ha estat així. Aquesta situació, fa dos mesos, no la patien. Tenien cobertura, rebien senyal i estaven comunicats a través de Movistar. De fet va ser aquesta mateixa empresa la que fa dos anys va assegurar als vilatans que si contractaven els seus serveis sempre tindrien accés a la xarxa i que fins i tot n'ampliarien la cobertura.
 

"No enteníem què passava. Havíem trucat diverses vegades a Movistar i ens deien que s'ho mirarien i que ho resoldrien, però mai fien res", lamenten els veïns, tot afegint que després de diversos intents, l'Ajuntament de Sallent va aconseguir treure l'entrellat de tot plegat: la companyia estava duent a terme el canvi d'una antena a Balsareny, i allò havia els havia afectat a ells. "Van dir-nos que no sabien quan podrien resoldre-ho", declaren.
 
Convençuts que "és un abús de confiança per part de Movistar", els habitants de la pedania sallentina exclamen que "no pot ser que una vegada i una altra, davant de qualsevol visita, sigui professional o turística, haguem d'explicar que no tenim cobertura telefònica". En aquest sentit, els veïns reclamen que l'empresa "faci els passos necessaris  per restablir la cobertura que teníem i millorar-la" i demanen, al consistori i a la resta de sallentins, "que exigeixin el mateix tracte per a tots els veïns, visquin on visquin".

 

Participació