Una nova edició de la Rider 1000 omplirà Manresa de passió per la moto

Dissabte partirà de la capital del Bages la sisena edició d'aquest esdeveniment motociclista no competitiu de 1.000 km per carreteres obertes al trànsit, organitzat per Moto Club Manresa | Hi ha 2.500 motoristes inscrits i uns 500 en reserva

La sortida es farà esglaonada de sis en sis motos a partir de les 6.00h
La sortida es farà esglaonada de sis en sis motos a partir de les 6.00h | MCM
Redacció
24 de maig del 2018
Actualitzat a la 13:47h
Dissabte partirà de Manresa la sisena edició de la Rider 1000, un esdeveniment motociclista no competitiu de 1.000 km per carreteres obertes al trànsit, organitzat per Moto Club Manresa. L'objectiu és certificar el pas pels diferents controls assenyalats en el recorregut triat, fins a arribar a la meta, que coincidirà amb el mateix punt de sortida.

En aquesta sisena edició ja hi ha 2.500 inscrit , més 500 motoristes que estan en reserva per si en falla algun. 850 motoristes prendran part de la Rider sobre 1.000km, uns 1.200 ho faran sobre la distància de 500km, i uns 300 faran el recorregut més curt, el de 300km.

La presentació d'aquesta sisena edició de la Rider 1000 l'han fet aquest dijous al matí el regidor d'Esports de l'Ajuntament de Manresa, Jordi Serracanta; i l'artífex de la prova, Pep Requena. També els han acompanyat representants del Moto Club Manresa, Ramon Cirera i Emili Panosa.

La prova consisteix en recórrer 1.000 quilòmetres, per carreteres catalanes obertes al trànsit. Aquest dissabte, 26 de maig, els 2.500 participants sortiran de Manresa per completar aquest recorregut. L'objectiu és certificar el pas pels diferents controls assenyalats en el recorregut.

El regidor Sarracanta ha emfatitzat la importància de la Rider 1000, "una prova que, per la seva participació i projecció popular, aporta un impacte econòmic a la ciutat, tant en el sector de la restauració com per part de les empreses que hi col·laboren". "És important reforçar el binomi sector públic - privat perquè funciona i permet tirar endavant activitats i projectes", ha reblat Serracanta que, a més, ha posant en valor la "política de promoció d'esdeveniments de ressò que reportin activitat esportiva i econòmica a la ciutat i que fa de Manresa una capital esportiva de primer ordre".

Punts de control de pas

Pep Requena, per la seva banda, ha explicat que una de les novetats d'aquest any és que "el recorregut passa només per tres de les quatre comarques catalanes (Barcelona, Lleida i Girona) i que hi haurà un control de pas a l'ermita de Sant Salvador d'Irgo (a prop del Pont de Suert) des d'on es pot gaudir d'un paisatge excepcional". "Així, els controls de pas estaran ubicats a Manresa, Ardèvol, les Masies de Voltregà, Llorà, Beget, les Masies de Voltregà, Tuixent, Port de la Bonaigua, Sant Salvador d'Irgo, Coll de Nargó, Solsona i Manresa", ha afegit Requena.

Hi ha un itinerari recomanat per la organització, tot i que és lliure el seguir-lo o no, de manera que cada participant podrà escollir la carretera que consideri més adequada a les seves característiques de conducció. També hi haurà, per a qui ho prefereixi, la Rider 500 i la Rider 300, amb recorreguts de 500 i 300 quilòmetres.

L'arrancada començarà a les 6 del matí al Congost

Els participants començaran el trajecte de 6 en 6, cada minut, a partir de les 6 del matí del dissabte, des pàrquing del complex esportiu del Congost, on s'instal·larà la sortida. L'arribada es tancarà a les 5.30 del matí del diumenge al mateix lloc

En no ser una prova competitiva, no hi haurà classificacions, ni premis. Sí que es lliurarà un pin numerat a cadascun dels participants que tinguin el visat amb tots els control, cosa que certificarà que han completat l'itinerari. També se'ls farà una fotografia i passaran a formar part del Rider1000 Hall on Fame.

Organitzada pel Moto Club Manresa, la prova, pensada més com un repte personal que com una competició, s'ha anat consolidat any rere any, i hi participen motoristes d'arreu del país i de l'estranger.

Durant la prova cada participant ha de calcular, a més dels aliments, begudes i temps de descans, el proveïment de carburant. En cap punt del recorregut hi ha dificultats per trobar estacions de servei per fer benzina durant el dia. Cal tenir en compte que, a la nit, hi ha algunes estacions que tanquen, per la qual cosa es recomana estudiar l'itinerari i assegurar quines benzineres tenen servei les 24 hores.

Conducció responsable

Els participants poden utilitzar equips electrònics de navegació GPS. És aconsellable estudiar prèviament la ruta que més s'adapti a les característiques de conducció de cada participant, sobretot es recomana una conducció prudent i adient, és a dir, no córrer però tampoc parar.

El divendres previ a la sortida de la Rider, el recinte del Pavelló Nou Congost acollirà l'espai on es fan les verificacions i comptarà amb la presència de les marques i cases col·laboradors de la Rider que portaran els seus productes (de navegació, tèxtil...) així com els models de motos, per tal que el públic pugui mirar i remenar. Està obert a tothom.

- Tota la informació de l'esdeveniment