Endesa inverteix 75.000 euros en millores per a més de 2.000 abonats del Bages

Les actuacions permetran donar servei alternatiu en cas d'incidència i el control a distància per reduir el temps de resposta

Redacció
23 de maig del 2018
Actualitzat a les 11:33h
La companyia elèctrica Endesa ha enllestit els treballs de millora tecnològica d'una línia de mitjana tensió al Bages, el que permetrà incrementar la qualitat i la continuïtat en el subministrament elèctric a més de 2.155 clients repartits entre els municipis de Manresa, Sant Salvador de Guardiola, Castellgalí i Castellfollit del Boix. L'actuació, que ha tingut un pressupost superior als 75.000 euros, suposa, segons la companyia, un important avanç en la seguretat i la fiabilitat del servei.

Els treballs han consistit, per una banda, a connectar, mitjançant l'estesa d'un nou cable subterrani de 264 metres, un centre de transformació telecomandat i la línia aèria que alimenta el Polígon Industrial de Salelles, a Sant Salvador de Guardiola, que fins ara no estaven enllaçats entre sí. D'aquesta manera es crea el que s'anomena tècnicament una anella elèctrica que possibilita que, en cas d'incidència o d'indisposició d'una de les línies principals, es pugui donar servei als clients afectats per una via alternativa (tot recuperant més ràpidament potència i clients). La mesura suposa que en casos de treballs programats o manteniment de la xarxa no sigui necessària cap interrupció de subministrament.

Aquestes actuacions permeten una millora de la qualitat i continuïtat del subministrament elèctric al Polígon Industrial, amb una potència industrial i serveis de 5.962 kW, on històricament disposaven d'una explotació de la xarxa elèctrica en radial i actualment, després de les millores realitzades, la seva configuració serà en xarxa mallada.

Tres nous telecomandaments

Amb l'objectiu de preparar la xarxa elèctrica pel futur s'han instal·lat tres nous telecomandaments, dos en centres de transformació i un en un nou interruptor aeri amb tecnologia més avançada. Així el Centre de Control que Endesa té a Barcelona pot accionar a distància els dispositius de maniobra de les instal·lacions sense haver de desplaçar equips sobre el terreny en cas d'incidències, ja siguin pròpies o derivades de l'acció d'agents externs. El Centre de Control rep informació que permet detectar i aïllar els defectes que puguin produir-se a la xarxa mitjançant els elements de detecció de pas de defecte.

Amb aquesta intervenció es redueix el temps de resposta en cas d'incidències i s'assegura la continuïtat i qualitat del subministrament elèctric al Bages.

Les actuacions s'engloben en el Gran Pla de Qualitat i de millora tecnològica de les línies de mitjana tensió que està realitzant Endesa els darrers anys, amb una important inversió en la tecnificació de la seva xarxa per dotar la infraestructura elèctrica dels darrers avenços tecnològics. L'objectiu és donar una resposta adequada a les especificitats del territori i a les necessitats del seu mercat.

La reforma apropa les instal·lacions de la Companyia a un model de gestió més eficient de la xarxa mitjançant l'automatització de les seves infraestructures, un aspecte bàsic de les anomenades xarxes intel·ligents o smart grids.