La FUB acollirà una jornada per donar a conèixer experiències en Pedagogia Sistèmica

Tindrà lloc aquest dijous, a les sis de la tarda i donarà veu a diversos centres educatius que ja practiquen aquest tipus de metodologia

Redacció
22 de maig del 2018
Actualitzat a les 12:56h
El Moviment Educatiu Sistèmic (MES) ha organitzat, per aquest dijous, 24 de maig, la primera Jornada d'Experiències de Pedagogia Sistèmica a Manresa. Es tracta d'una trobada que tindrà lloc a la FUB i que pretén donar a conèixer experiències d'aplicació de la Pedagogia Sistèmica que s'estan duent a terme a les diferents etapes i contextos educatius de Catalunya, amb la voluntat que totes les persones que estan treballant des d'aquesta perspectiva trobin un recolzament vivencial a les seves pràctiques pedagògiques i/o d'acompanyament, i que les persones que s'interessen en conèixer aquesta proposta trobin un espai on poder-s'hi posar en contacte.

La jornada començarà a les sis de la tarda amb l'explicació del projecte Cor Gran, ideat pels mestres d'educació infantil de l'escola Joviat. Es tracta d'una iniciativa que té com a objectiu principal treballar el sentiment de pertinença, posant en valor les cultures de totes les famílies dels infants. Sota el lema "una comunitat amb espai per a tothom", el projecte comença amb l'explicació d'un conte, Cor Gran, que narra la història d'una jove nord-americana que ha de marxar del seu país. La vida la portarà a viatjar per tot el món i a ajudar nens i nenes de diferents indrets i racons.

Després de l'explicació del projecte Cor Gran, els membres de l'equip directiu de l'escola Maria Ossó de Sitges, representats per Anna Muntané, procediran a explanar la metodologia educativa que duen a terme amb els alumnes de primària del seu centre. Sota el títol El sistema al servei de la vida: el camí de l'abundància, la docent testimoniarà com, a través de la pedagogia sistèmica, l'escola ha canviat en molts aspectes i ha facilitat les relacions entre tots els col·lectius de la comunitat.

Finalment, Mònica Lorente, de l'Institut Escola Turó de Roquetes, de Barcelona, introduirà els assistents dins del concepte Cultura d'Aula, que els alumnes de secundària del centre en qüestió estan desenvolupant. Els professors de l'Institut Escola Turó de Roquetes -catalogat com un centre de Màxima Complexitat- van decidir canviar la designació per passar a ser una escola de Màxima Oportunitat a través d'un canvi pedagògic anomenat Cultura d'Aula, que es basa en l'acollida dels alumnes de 1r d'ESO en el pas de primària  secundària; l'acompanyament amorós més enllà de la mera docència d'assignatures compartimentades, i el treball globalitzat cooperatiu.

Utilitzant eines sistèmiques, aquest projecte promou la inclusió de les famílies com a factor imprescindible per assolir l'èxit escolar.

Tothom que vulgui prendre part d'aquesta jornada com a oient, cal que s'hi inscrigui omplint aquest formulari.