El PDeCAT esmena en el pressupost de l'estat l'oblit d'inversions al Bages

El Partit Demòcrata ha presentat aquest dimecres a Manresa les esmenes que han presentat al PGE

Roda de premsa del PDeCAT a la plaça de la Reforma
Roda de premsa del PDeCAT a la plaça de la Reforma | PDeCAT
Redacció
02 de maig del 2018
Actualitzat a les 21:26h
El PDeCAT Bages ha explicat aquest dimecres les esmenes a l'articulat del Projecte de Llei de Pressupostos Generals de l'Estat que ha presentat referents a la comarca del Bages referent a les inversions al territori. 

El Partit Demòcrata al Congrés dels Diputats va registrar el passat divendres 880 esmenes a l'articulat als Pressupostos Generals de l'Estat. El portaveu econòmic, Ferran Bel, va destacar que "les esmenes que presentem tenen l'objectiu de pal·liar la minsa inversió de l'Estat per a Catalunya, així com millorar els sectors productius, la I+D+i, i a complir els acords aprovats pel Congrés els darrers mesos en matèria tributària".

A la roda de premsa de Manresa hi ha intervingut Carles Campuzano, diputat del Partit Demòcrata al Congrés dels Diputats, així com la Presidenta Comarcal de PDeCAT Bages, Ivet Castaño i alcaldes i regidors de la comarca. 

Campuzano ha posat de manifest que un dels grans dèficits de l'Estat cap a Catalunya és precisament en matèria d'inversions. Ha recordat que l'any 2014 el govern espanyol va anunciar un pla de 306 milions d'euros en millores a Rodalies, i fins a dia d'avui tan sols se n'han executat un 10%. 

Aquesta manca d'inversions "es veu reflectida clarament a les nostres comarques, com en el cas del Bages, i en els nostres ajuntaments". "El cas més flagrant" i que fa més anys que se'n reivindiquen millores és el de Rodalies. Per aquest motiu, per denunciar aquesta manca d'inversió, l'estació de Manresa ha estat el lloc escollit per fer la roda de premsa. 

Campuzano ha explicat que del conjunt d'esmenes que ha presentat el PDeCAT, entre elles n'hi ha una de 15 milions per la línia R4 al seu pas pel Bages. En Josep M. Sala, regidor d'hisenda i organització a l'ajuntament de Manresa ha fet palès que les promeses d'inversió de 4 milions d'euros pel servei de rodalies a Manresa no s'han complert mai. D'aquells, comenta, s'han començat a executar 1,2 milions. Ha dit que és necessari una millora de les línies, la durada dels trajectes, les freqüències i a més a més, cal continuar executant les obres de millora de l'estació de la Renfe, tant pel que fa als accessos com l'edifici de l'estació en si. 

Joan Torres, alcalde de Sant Vicenç de Castellet ha apuntat que al municipi, des de fa anys es reclama la necessitat de reclassificar per part d'ADIF l'actual pas a nivell situat al p.k.310/736 amb l'objectiu de preveure'n l'eliminació mitjançant una estructura exclusiva pel trànsit peatonal donada la baixa intensitat de trànsit de la zona. A més a més, afegeix, caldria l'eliminació d'un ‘pas viciat' a nivell existent de la zona de l'estació de Sant Vicenç de Castellet pel creuament de vies i accés a l'andana central, atenent a l'interès públic, amb l'objectiu de resoldre la situació d'inseguretat actual. 

La Presidenta Comarcal, Ivet Castaño, també ha volgut recordar els incompliments per part de l'estat en altres infraestructures dels municipis, com ara el barri de la Butjosa de Sallent. Ha posat de manifest que el barri és propietat de SEPIDES de l'Estat, i caldria que es responsabilitzessin del manteniment del barri (hi ha problemes d'asfaltat, llum...), que es rehabilitessin els habitatges buits i es posessin a lloguer. 

També s'han mencionat les esmenes que van en sentit d'acabar les obres de la B-40 que connecten Terrassa i Martorell per carretera i la millora en les comunicacions 4G del poble de Rajadell.