Espanyolisme

L'espanyolista que va intentar reventar la Marxa de Torxes de Balsareny sortirà de la presó aquesta setmana

Raúl Macià va ser empresonat perquè es trobava en tercer grau penitenciari d'una condemna de tràfic de drogues i robatori quan va protagonitzar l'incident

, Balsareny | 16/04/2018 a les 18:25h
Arxivat a: Successos, Raúl Macià, presó, espanyolisme
Raúl Macià, el militant de VOX que s'ha fet popular a la comarca per arrencar un rètol indicatiu de Sallent, assaltar l'Ajuntament de Balsareny per posar-hi una bandera espanyola, o intentar reventar la Marxa de Torxes per la Independència d'aquesta població el 10 de setembre passat sortirà de presó aquesta setmana després que els Mossos d'Esquadra hagin retirat la denúncia que pesava sobre ell per aquest últim capítol.

Raúl Macià, que compleix una condemna de 10 anys per robatori i tràfic de drogues, va ser denunciat el 10 de setembre pels Mossos d'Esquadra després que ell i diversos espanyolistes intentessin boicotejar la Marxa de Torxes per la Independència que es portava a terme a Balsareny la vigília de la Diada Nacional de Catalunya. Com que Macià es trobava en tercer grau de la seva condemna, la Junta de Tractament va dictar el seu reingrés al Centre Penitenciari dels Lledoners.

Un dels elements que els agents van aportar a la denúncia per atemptat contra el dret a la lliure manifesació va ser la possessió d'un nunchaku, un doble pal lligat amb una cadena pels extrems que s'usa a les arts marcials. En el moment de la denúncia, però, l'arma era al maleter del cotxe d'una altra persona que va ser aturada en el dispositiu dels Mossos a Balsareny, i no en possessió de Macià.

Aquest fet va comportar que l'advocada de Macià, pagada per un empresari espanyol resident a Suïssa, segons OKDiario, denunciés els agents per "assetjament, falsa denúncia i delicte d'odi" i la jutgessa decidís fer-los declarar com a investigats. Tot plegat ha portat als Mossos d'Esquadra a deixar sense efecte la denúncia malgrat que Macià i la resta d'espanyolistes van intentar arribar fins a la Marxa de Torxes i van insultar els manifestants i els agents des de darrere del cordó policial.

Durant el procés, Balsareny va viure una manifestació de grups neofeixistes que li donaven suport. Malgrat que no va ser resposta ni per la població ni per grups antifeixistes, va acabar amb l'agressió de quatre persones quan la marxa ja estava desconvocada.

Al quedar sense efecte la denúncia dels Mossos d'Esquadra, l'espanyolista de Balsareny tornarà a gaudir del tercer grau penitenciari i quedarà en llibertat tan aviat com s'hagi tramitat la paperassa, en dos o tres dies. Aquesta era la segona vegada que Macià reingressva a presó mentre era en tercer grau per un acte relacionat amb l'unionisme. La primeva va ser després d'arrencar el rètol de Sallent.

COMENTARIS

Viva españa y viva los patriotas de balsareny
Anònim, 16/04/2018 a les 18:53
+14
-25
La farmacia de balsareny ha agotado todas sus existencias de fortasec...y el clarel se ha quedado sin pañales.....😂😂😂😂
Pere fontanals
Anònim, 16/04/2018 a les 19:05
+16
-25
MENTIROSOOOOOO.. Que te quiten de una vez el papelito de la feria k te regalaron para ser periodista🤣🤣🤣🤣🤣 te da tanta rabia que ya no sabes ni que decir ni que mierda meter contra Raúl, y la familia de balsareny no hay más que ver entre líneas con la rabia y el odio que escribes tus artículos ridículos 🤣🤣🤣🤣✌✌✌✌✌✌✌✌✌💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸
Ostres!!!
Anònim, 16/04/2018 a les 19:10
+16
-22
Porque no dices la verdad?? Porque no dices que los mossos imputados no es que retiren la denuncia, es que les ínteresa más que Raúl este fuera a que les caíga la condena que les caería por falsas denuncias y odio.
Amigos!!!! Ya se empieza a ver la verdad👏😆😆
Apostes
Anònim, 16/04/2018 a les 19:28
+16
-12
Quantes setmanes tardarà en tornar a delinquir?. Que li toqui una mica el sol abans de tornar a la que és casa seva de veritat
Bons desitjos
Anònim, 16/04/2018 a les 19:57
+14
-4
Esperem i desitgem que a la seva tornada, el Raúl Macià, sàpiga apartar-se de les males influències, trobi feina aviat i mai més hagi de tornar a la presó. I que quan vulgui expressar les seves opinions i les seves idees, ho pugui fer amb llibertat, com qualsevol ciutadà i ciutadana. Alhora, que ell també sigui tolerant i respectuós amb les idees d'altres. L'enfrontament i la violència no porten enlloc. Que siguis digne d'aquest vot de confiança i d'aquests bons desitjos, Raúl. Salut.
Rata
Anònim, 16/04/2018 a les 20:23
+12
-11
Otra rata fascista más suelta por la calle. Del cuento no se vive eternamente y el dinero no te salva de ser una mierda de persona. Que se ponga a currar, a ayudar a la gente y se busque un hobby más relajante, como leer y culturizarse.

Que esto de dar por culo a tu propio pueblo haciendo el garrulo y diciendo chorradas como catedrales esta muy visto ya! es como: "bfff... En serio? Otra vez?... Pero en serio??" raya el aburrimiento ya.

Y shhhht! Eeh! Si, vosotros que os molesta tanto que la gente pida libertaad y derechoooos y tal, un secreto: no os imagináis la pena y el ridículo que llegáis a dar desde fuera... No se como las madres de estos fachirulos no les han dado ya una buena bofetada a cada uno!!!! Ya no por fachas eh si no por lo penosos que son y todo eso.

En balsareny se habran acabado los fortasecs, hoy han dicho en los informativos que esta primavera va a ser especialmente difícil para los alérgicos a los lacitos y sobretodo a los amarillos!!! Corred a por las pastillicas que igual se acaban y os da un jamacuco de tanto amarillo, que eh, yo sí pero dios no lo quiera.
No era un pres polític?
Anònim, 16/04/2018 a les 22:58
+4
-2
Preso politico o facha preso que surt al carrer? 😂😂😂
Pel be de tothom..
Anònim, 17/04/2018 a les 09:22
+1
-1
Pel be comú, mes valdria que li busquin un altre lloc per viure, lluny de Balsareny, i qualsevol poble semblant de la comarca, seria el més lògic i sensat, atès que algun dia algú pot prendre mal de veritat.

L'ús de nunchakus, bats de beisbol, i punys de ferro, ja es habitual entre aquest personal, així com alguns de ells poden freqüentar gimnasos d'arts marcials, i francament, si el propietari d'aquests gimnasos sap que te personal d'aquesta mena, els hauria de fer fora. A mes molt d'aquest personal, que tenen un caràcter marcada-ment violent, quan ingressen en un centre penitenciari d'aquests moderns on també tenen gimnasos, aprofiten per mantenir-se en forma,i encara surten mes forts, doncs a dintre la presó, dormen les hores, mengen quan toca, menús equilibrats...seguiment mèdic, vaja que per a ells es com estar en un CAR... (centre d'alt rendiment)