Dia de les Dones Treballadores

La Vaga Feminista conquereix la nit i els carrers de Manresa

Unes 4.000 persones, en el punt central de la manifestació, reivindiquen els drets de les dones en una marxa històrica, pacífica i molt jove

Més de tres-centes dones organitzen piquets per informar a comerços i residències

, Manresa | 08/03/2018 a les 21:53h
Arxivat a: Societat, feminisme, manifestació, dona, dia de la dona, Comitè de Vaga Feminista
La manifestació pujant per la Muralla del Carme direcció a la plaça Major
La manifestació pujant per la Muralla del Carme direcció a la plaça Major | Pere Fontanals
Unes 4.000 persones, en el pas de la manifestació pel passeig Pere III i el carrer Àngel Guimerà, han posat la cirereta a una jornada feminista històrica a Manresa, amb el tall de la C-55 a primera hora del dijous, una cercavila a migdia que ha servit per organitzar els piquets, i una manifestació final que, sense comptar les organitzades pel CDR en el marc del procés sobiranista, és de les més massives que s'han viscut a la capital del Bages en els darrers anys. La nit i els carrers de la ciutat han estat conquerits per la convocatòria del Comitè de Vaga Feminista.
 

Les manifestants han portat, en alguns casos, els seus propis cartells de casa. Foto: Pere Fontanals


La manifestació ha comptat amb la presència d'un important número de dones joves, pràcticament d'institut, que han encapçalat la marxa que s'ha estructurat en tres sectors, una primera part "no mixta" per a dones i trans, una segona oberta a tothom, i una part final per als que anaven amb canalla. També gent de mitjana edat i gent gran s'han incorporat a la manifestació.
 

Quan la capçalera passava per la plaça Espanya, la cua encara no havia arribat a la de l'Onze de Setembre. Foto: Pere Fontanals


A mida que la marxa avançava, més i més gent s'hi anava afegint fins que al tram central del passeig, quan la capçalera passava la plaça de Crist Rei, la cua encara no havia arribat a plaça Espanya. Durant el recorregut, la manifestació s'ha aturat davant l'edifici dels Sindicats, i davant el Caprabo del passeig, però a banda d'escridassades i proclames, no hi ha hagut cap acció directa.
 

La manifestació ha comptat amb una important presència de gent jove. Foto: Pere Fontanals


Entre clams de "la nit és nostra" o "¿sexo dèbil? ¡Los cojones!", que repetien també les més veteranes, la manifestació ha arribat a la plaça Major on els esperava una performance amb una piràmide feta de caixes de cartró que sota la base del "patriarcat" repassava les desigualtats i injustícies que han de suportar les dones.
 

El carrer Àngel Guimerà ha quedat totalment col·lapsat durant el pas de la marxa. Foto: Pere Fontanals


Líquid inflamable i bengales han acabat amb ella fins que a la part final agents de la Policia Local de Manresa l'han rematada a cop d'extintor. Una jornada històrica en que les dones han conquerit la nit i els carrers de Manresa.
 

Les manifestants han acomiadat la piràmide patriarcal fent el símbol de la vagina amb les mans. Foto: Pere Fontanals

COMENTARIS

Aixo no es veritat
Anònim, 09/03/2018 a les 12:33
+16
-10
Pacífica, ni hablar, reventaron escaparates varios, y para muestra las 2 señoras o señoritas, que van en la cabeza de la manifestación, con la cara tapada, para muestra un boton, sr Fontanals, pluralidad, informativa..........no subvencionada, ok........ala crac sigue con tus mentiras, campeón........
Per la que vulgui meditar.
Anònim, 09/03/2018 a les 14:48
+6
-7
La incorporació MASSIVA de la dona al mercat laboral ha estat una de les principals victories del CAPITALISME.

Sense saber-ho, TREBALLEU per l´enemic de la LLIBERTAT.
Alter ego
Anònim, 09/03/2018 a les 19:53
+24
-1
Aqui teniu aquest video de 2 minuts que posa a lloc a tothom en els anys 90 ja sabien el que pasaria.
Com podem ser tant burros. (En tot...)


Per l'Anònim 12. 33
Anònim, 09/03/2018 a les 21:10
+3
-0
Podries dir quins establiments van destrossar?
Convenis
Anònim, 09/03/2018 a les 22:35
+5
-3
En tots els convenis està estipulat el que ha de cobrar cadascú, ja sigui home o dona. Si alguna dona considera que s'està cometen alguna infracció en el seu salari, acosament o en definitiva, que s'estan vulnerant els seus drets, només hauria d'anar al sindicat i denunciar-ho.

Si el sindicat fos com ha de ser, defensaria a capa i espasa la posició de la dona, i de qualsevol treballador. Va molt be ser del comité, moltes hores vagaroses en reunions que no porten cap a res, però a l'hora de defensar als treballadors, miren cap a l'altre costat. Que be que viviu, punyeteros¡¡¡

Sortint al carrer a escridassar, amenaçar a dependentes i obligar a la gent a tancar, flac favor fan a les dones.

Madame Curie, deia : Mai he cregut que per ser dona hagues de tenir un tractament especial, si ho cregues, estaría reconeixent que sóc inferior als homes, i no sóc inferior a cap d'ells".

Sou ridículs
Feminista, 10/03/2018 a les 10:02
+3
-5
Tots els quins heu comentat aquí, per com us heu expressat segurament, SOU HOMES, us indigna més els aparadors, els crits i piquets en una VAGA GENERAL que la situació en el món laboral de les dones, que ens mobilitzem per tenir els mateixos drets i privilegis que els homes. No parleu de l'assetjament laboral, ni els acomiadaments improcedents, ni la diferència en sous ni pensions, ni la feina a casa repartida encara ara de manera desigual entre dones i homes, els assassinats diaris...AIXÒ NO HO DIEU, NO. PERO SI QUE DIEU QUE TRENQUEM APARADORS, O FEU SERVIR UNA MERDA DE DISCURS NEOLIBERAL QUE NO S'AGUANTA PER ENLLOC. Em sembla a mi que no us fa gaire gràcia això de perdre els vostres privilegis. Sou patètics, ah i l'il·luminat que ha posat la merda de vídeo, t'has retratat. I al fatxa de "pa muestra un botón"...a ver si aprendes a escribir y ya de paso, a pensar.
A la feminista
Anònim, 10/03/2018 a les 13:25
+3
-3
Crec que parles amb odi vers als homes, i a vegades cal que tots plegats fem reflexions del que fem be, malament o podem millorar; des de la visió tant dels homes com de les dones.

Els sous van per convenis i per hores traballades. També hi te bastant a veure la vàlua i el currículum de cadascú. Les pensions es regulen per cotització i per anys treballats. A qui l'empresa ha cotitzat per tot el seu sou i durant molt temps, gaudirà d'una millor pensió. Hi ha qui una part del sou l'ha cobrat en negre, i per tant, ha cotitzat per menys; en conseqüència, la pensió és més minsa. Estic exposant la realitat, no discuteixo si és correcte o no.

Hi ha un comentari que t'ho ha dit ben clar, Existeixen uns personatges que es fan dir sindicalistes, que són els que haurien de lluitar per tot això. Si no fan be la seva feina, no en culpis als homes, i menys no generalitzis. Ni tots els homes són iguals ni totes les dones tampoc. Per sort¡¡¡.

Acomiadaments improcedents i sous i pensions baixes també ho pateixen els homes. I el tema de repartir les feines de casa, això s'ho ha de lluitar cadascú a la seva llar, que és per on hauria de començar la pedagogia.

@Sou ridículs
Anònim, 11/03/2018 a les 18:36
+2
-1
Tu nena, no ets feminista, ets feminazi. Acuses a tots els comentaris que no t'agraden de dir que estan fets per homes, com si fos un insult. Però llavors tu mateixa demostres que només t'interesa els privilegis per les dones. No busques igualtat, no busques millores salarials i de pensions per a tothom. No busques un sistema equitatiu, l'únic que vols son privilegis, millors feines i millors sous que els homes, només pel simple fet de neixer dona. Això es igualtat? Sou unes hipòcrites.
Si voleu millores laborals us les guanyeu TREBALLANT, com hem fet els homes toda la vida. Vosaltres nomes voleu cobrar més, tenint menys formació, treballant a mitja jornada, i fent festa 3 dies extres cada mes per els dies que sagneu, i si li robeu la feina a un home amb més preparació que vosaltres, pos que es foti, que te tita.
Si la bretxa salarial existeix, per que en 50 anys de feminisme MAI heu ensenyat 2 nòmines per poder comparar?
Només us fan cas els pagafantes que no mullen, amb l'esperança de mullar, i ni així.
Dona emancipada.
Teresa Moixeres., 11/03/2018 a les 19:43
+5
-0
Som-hi! Som-hi! Tenim sort. Va!Som-hi! Som-hi! Trobarem junts el màgic paradís.Som-hi, que allà trobarem la llibertat!
Vaig avançant, em sento lliure i sense por (i sense por).Hi ha enemics, dificultats en la foscor.El meu poder si està unit amb el teu amor (el teu amor)ens fan més forts. Tot ho guanyem amb la força del valor.Lluitarem, tindrem la glòria i així, junts, farem història.Mai res no podrà aturar-nos.
La mort no ens espanta. Triomfarem!
Som-hi! Som-hi! Tenim sort. Va!Som-hi! Som-hi! Animem-nos!Volem junts amb el vent.Hem de mirar endavant!
Som-hi! Som-hi! Tenim sort. Va!Som-hi! Som-hi! Trobarem junts el màgic paradís.Som-hi, que allà trobarem la llibertat.


@Machirulo cunyat
Feminista, 12/03/2018 a les 22:00
+0
-0
Llegeix una mica , informa't i deixaràs de fer el ridícul com has fet en la teva resposta. Ens ha fet molt riure ;)