Màrqueting intel·ligible i intel·ligent

El mediàtic professor titular d’ESADE Carles Torrecilla imparteix a Manresa un taller de màrqueting davant d’un centenar d’empresaris i emprenedors de la comarca

Marc Vilanova Orriols
16 de setembre del 2009
576_1253118429Taller_01
576_1253118429Taller_01

Carles Torrecilla en un moment de la seva intervenció davant Josep Lluís Cano

Manresa ha estat la següent parada de la gira de conferències amb el nom Taller de Màrqueting i Sistemes d’Informació - Com sobreviure amb la informació, dels professors d’ESADE Carles Torrecilla i Josep Lluís Cano, que els ha portat per tota la geografia espanyola.
 
L’acte havia causat gran expectació dins de l’estament empresarial del Bages a causa de la notòria vessant mediàtica del professor Torrecilla (El Món a RAC1 i Emprenedors de TV3) i la resposta dels assistents ha confirmat els bons auguris. L’acte ha permès a l’audiència gaudir d’una ponència d’alt nivell pedagògic, però davant de tot,  assequible per als no especialistes en matèries com el Màrqueting i els diversos components de la comercialització de l’empresa.

La introducció de la jornada ha anat a càrrec de les entitats promotores de l’acte, començant per Pere Casals, President de la Cambra de Comerç de Manresa, acompanyat de Jordi Torrens, President de CATIC i Pere Estruch, responsable institucional de Banesto a Catalunya.

Tot seguit, els protagonistes de la matinal han començat el taller, que sota el fil argumental d’una experiència vital pròpia, han escenificat un model de negoci desenvolupat, i que mitjançant les dades que aquest genera, han realitzat exercicis d’anàlisi i de prospectiva mitjançant la segmentació. Aquest mateix taller va ser anomenat anteriorment Què té a veure una platja amb el Màrqueting i els sistemes de informació abans de rebre el nom actual, bona elecció per part dels ponents ja que potser hagués donat massa pistes als assistents i hagués esmorteït l’element sorpresa.

Ben escudat pel professor Josep Lluís Cano, especialista en Intel•ligència de Negoci d’ESADE, el professor Carles Torrecilla ha realitzat un excel•lent exercici de comunicació i constantment ha animat al públic de participar-hi, fet que ha permès un bon ritme de l’exposició i l’atenció constant de tots els assistents. La programació de l’acte ha estat un encert sense pal•liatius per part dels promotors, amb una considerable dosis de Màrqueting d’alt nivell i de segmentació creativa, que des del primer fins a l’últim dels participants hi ha trobat aplicació immediata pel seu negoci i el dia a dia a la pròpia empresa.
 

La sala de la Cambra ha quedat plena per a seguir l'evolució del taller