El PSC avisa del risc d'atropellament que suposa la nova rotonda de la Bonavista

El PSC insta al govern municipal a aplicar mesures "immediates" en la programació semafòrica, que protegeixin els vianants

La rotonda de la Bonavista, aquest dilluns
La rotonda de la Bonavista, aquest dilluns | MAG
Redacció
19 de febrer del 2018
Actualitzat a les 14:15h
El grup municipal del PSC a l'Ajuntament de Manresa ha emès aquest dilluns al matí un comunicat en el qual insta al govern municipal de l'Ajuntament a replantejar-se "immediatament" la programació semafòrica que ha entrat en funcionament en el primer dia a ple rendiment dels dos carrils de circulació de la nova rotonda de la Bonavista.

En un parell d'hores d'observació del nou funcionament de la mobilitat de l'indret, "està clar que el vianant és el gran perjudicat, i que hi ha un perill evident d'atropellament, fins i tot en els moments en què les persones que van a peu tenen prioritat de pas per creuar", ha apuntat Felip González.

Segons el president del grup municipal del PSC, Felip González: "amb la finalitat de buidar de vehicles tant com es pugui la rotonda, s'ha programat que els semàfors de sortida de vehicles des de dins del gran cercle d'asfalt es posin també de color taronja intermitent per tal que els cotxes, camions i autobusos puguin passar encara que sigui en el breu moment en què els vianants tenen el seu pas en verd. Això provoca situacions de clara inferioritat del vianant que, tot i tenir el dret de pas expedit han de competir amb els vehicles per intentar creuar el carrer". Això passa a les dues sortides de la rotonda cap a la carretera de Vic, al Passeig de Pere III, i a la doble cruïlla cap a la carretera del Pont de Vilomara. Cap a la carretera de Santpedor encara no passa perquè no s'han obert els dos sentits de circulació d'aquest vial.

Així les coses, -prossegueix el comunicat del PSC- quan el semàfor es posa verd per als vianants en aquests punts, "el semàfor per als vehicles passa de vermell a taronja intermitent en menys de tres segons. Llavors, els vehicles s'esperen a que passin els vianants, però, un cop a passada la primera tongada de gent que esperava per creuar, la cua dels vehicles reinicia la marxa (encara en verd per a vianants) i les persones que arriben i volen creuar el carrer (i que recordem-ho encara tenen dret de pas) han de competir amb els vehicles per aconseguir que aquests s'aturin i els deixin passar".

"En la estona que hem observat aquest matí aquesta situació s'ha produït nombroses situacions que han estat de risc evident per als vianants perquè, tot i tenir dret de pas, han hagut de fer-se valer i fins i tot avisar als conductors dels cotxes perquè s'aturessin i els deixessin passar". "Altres situacions que hem pogut constatar d'enorme risc per a les persones que anaven a peu s'han produït quan els vianants han vist que tenien dret de pas autoritzat, però no veien que els cotxes també podien passar i han posat peu a la calçada al mateix moment que els cotxes arrencaven. Hem pogut assistir a nombroses d'aquestes situacions de risc que, per sort no han acabat en accident, però ben poc que hi ha faltat", ha afegit González.

El grup municipal del PSC posa en valor que és lògic que en el primer dia de funcionament, tothom s'ha d'anar acostumant a les noves condicions de mobilitat; "però és evident que caldrà fer un replantejament d'algunes de les mesures que s'han volgut aplicar amb la única finalitat de fer més fluida la circulació de vehicles per tal que, com a mínim, no vagin en detriment dels drets dels vianants, i els posin en perill real d'atropellament", conclou el PSC.