Habitatge

La PAHC Bages ocupa el seu setè bloc, un edifici de quinze pisos al carrer Bilbao

És propietat de l'empresa barcelonina Nargam, "que acumula un gran nombre d'habitatges buits"

Aquest dissabte ja hi entraran a viure quatre famílies monoparentals formades per quatre dones i sis criatures

, Manresa | 13/01/2018 a les 18:22h
Especial: Obra Social de la PAHC
Arxivat a: Societat, PAHC Bages, habitatge
Edifici ocupat per la PAHC Bages a la cantonada entre el carrer Bilbao i carretera de Vic
Edifici ocupat per la PAHC Bages a la cantonada entre el carrer Bilbao i carretera de Vic | Pere Fontanals
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/01/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La PAHC Bages ha ocupat aquest dissabte a la tarda el seu setè bloc de pisos des que es va crear, fa poc més de cinc anys. Es tracta d'un edifici de quinze pisos al carrer Bilbao, 1-5), cantonada amb la carretera de Vic. El bloc és propietat d'un gran tenidor, l'empresa barcelonina Nargam que, segons ha explicat Gabriela Islas, "acumula un gran número d'habitatges buits, i va protagonitzar un cas d'especulació amb un terreny que anava destinat a habitatge social amb el que va guanyar més de 5,6 milions".

Una cinquantena de membres de la PAHC Bages i d'altres col·lectius de l'esquerra independentista, han iniciat aquest dissabte sobre les 4 de la tarda l'ocupació d'un bloc de quinze pisos que fa cantonada entre la carretera de Vic i el carrer Bilbao, amb entrada en aquest carrer, amb el número 1-5. Durant pràcticament una hora, els activistes han treballat per accedir a l'immoble i habilitar-lo per fer-hi entrar persones amb importants necessitats d'habitatge. Poc després han arribat dos agents dels Mossos d'Esquadra que han identificat a dos responsables i més tard han arribat més agents que han volgut entrar sense èxit.

Després dels habitatges ocupats per la PAHC Bages al carrer Gaudí, a la Parada Nova, al carrer Girona, al carrer Sobrerroca, i dos més que ja no gestionen, el del carrer Bilbao és el setè bloc que ocupen.
 

Membres de la PAHC a la porta del bloc ocupat. Foto: Pere Fontanals


Aquesta nit ja hi dormiran quatre famílies monoparentals formades per dones amb els seus fills, un total de sis, "però segurament en l'assemblea d'aquest diumenge es decidirà l'allotjament de noves famílies", ha explicat Islas. "Aquestes quatre famílies han viscut diversos episodis amb desnonaments i es trobaven vivint amb familiars i coneguts seus", ha completat. "Ara mateix, els principals afectats per desnonament són llogaters que, a més a més, es troben amb el problema que amb pocs recursos i sense feina no poden accedir al mercat" i es troben sense posibilitat de tenir un habitatge.

"Segurament que en poc temps -ha continuat explicant l'activista de la PAHC- estaran els quinze pisos del bloc setè amb inquilins". Sempre "amb la voluntat que l'Ajuntament i l'Agència de l'Habitatge presionin a les empreses propietàries per arribar a acords de lloguer social".

COMENTARIS

Pobres veïns.
E.R.O., 13/01/2018 a les 19:50
Interessant
+66
-12
No m'agradaria pas tenir-los de veïns. No em vull imaginar com quedaran tots aquests pisos al cap de poques setmanes. Llavors tindrem avis o iaies que han viscut i TREBALLAT tota la vida aquí i passant el més amb 450 euros, amb pisos del barri vell, plens d'humitat, fret i mil penúries més. Per tots aquest, no hi ha plataformes amb "petos" de cap color que hi facin res de res.
Vinga, ara ja estic preparat per la pluja de tots els anònims titllant-me de racista i tots els seus derivats.
Che guevara de manresa al mando
Paco mermela, 13/01/2018 a les 22:01
+40
-10
El cas es no fotre pal , tocar-se els ous, ocupar, i els propietatis i veins que se jodan

jo no estaria de massa osties. Si arribo un dia a un pis o casa meu i hi ha algú, el desallotjare jo mateix.

Ja vale de pendre el pel! Ponganse a currar!!
Nooo
Anònim, 13/01/2018 a les 23:43
+38
-10
Massa paciencia amb la gentussa aquesta ja fa masses dies que dura aixo colla de ganduls ....
no se
Anònim, 14/01/2018 a les 01:20
+19
-4
Si ganduls o no..no ho se,peró es molt facil dir-ho,perque no tothom entra a dintre el mateix sac,molts diuen poseu-se a treballar,estic d' acord que per guanyarte la vida has de treballar ,peró si es que trobes feina...jo no trobo,i no estic a cap plataforma,si algun empresari m' ofereix feina estare encantada i disposo de incorporacio inmediata.
JajJaja
Anònim, 14/01/2018 a les 01:21
+20
-15
Veo que la gente habla por hablar ...primero as visto o estado en algun piso de la pahc para saber como los tienen?? Para nada verdad,es hablar por hablar....los de los yayos de toda la vida currando,es una putada si que toda la vida luchando para despues quedarse con lo justo y tener penurias...pero si alguno pasa por esta plataforma no me cabe la menor duda que los van a ayudar como a cualquier otra persona....vivir al lado de algunos de estos blokes no tiene consecuencias para la salud de los demas vecinos jajajaja si a habido algun caso asi no creo que haya sido bloke de la pahc ....lo de currar mire usted oiga si alguien trabaja gana mil euros ( en el mejor de los casos) y paga 500 de piso con hijos y demas con los gastos que ello conlleva que te keda?? Es justo que halla pisos vacios y gente sin casas??? Pues nada sigamos asi...si todo el mundo ocupara os aseguro que la burbuja inmobiliaria no se inflaria....pero como siempre habla el pueblo o conformista,o que no pasa apuros porque esto si que lo veo justo y no la pobreza y el recorte de derechos a la que nos someten nuestros politicos
Empatía
Anònim, 14/01/2018 a les 10:23
+23
-21
Espero que nunca os encontréis en tal situación, que os veáis metidos en un desalojo y necesitéis que es echen una mano la gente de la PAH.
experiencia propia....
Anònim, 14/01/2018 a les 21:12
+21
-9
Cuando hay problemas de convivencia entre vecino o entre los propios okupas la PAHC se desentiende y luego dice que no pueden gestionar el problema. Hay pisos ocupados con personas con nóminas a día de hoy, esto ya no es como al principio. Por tanto cada vez mas la imagen de la PAHC va a menos, ya no es una lucha hacia el desfavorecido, es una lucha hacia el que tiene mas morro.... yo tampoco quiero pagar alquiler, luz, agua, comunidad, etc.... Pero a dia de hoy me suben cada vez mas las facturas para cubrir a los que no pagan. O alguien se cree que lo pierden las grandes empresas? Lo terminamos pagando los que no tenemos morro, facturas cada vez mas altas y peor servicio gracias a los ocupas. Las electricas tienen fuertes sobrecargas porque hay ocupas con la calefacción a 30 grados todo el invierno, total no lo van a pagar... Y los perjudicados las personas de bien que cumplen con sus obligaciones y pagos... seguir así que vamos bien...
Una parte de la razón, no es toda la razón
El vengador « gusticiero », 14/01/2018 a les 23:25
+13
-3
Estoy a favor de los movimientos como la. PAH. De lo contrario este mundo sería más despiadado de lo que es ahora mismo. Pero creo que a partir de una ocupación el Ayuntamiento o alguna otra entidad municipal debería hacerse cargo y hacer cumplir las normas te buena convivencia, a todos los ocupantes de los pisos así cómo establecer una rotación entre los vecinos que salen de la miseria y se pueden costear por si solos un piso y los nuevos inquilinos que desgraciadamente nunca faltarán. Estamos cansados de ver pisos ocupados dónde , los espacios comunes se convierten en basureros literales. Hagámoslo bien.
Solidaridad
Adre, 15/01/2018 a les 11:39
+5
-9
No, las facturas no suben gracias a los okupas, suben gracias al afán lucrativo de los empresarios que gestionan las empresas, el problema es que haya servicios básicos en manos privadas y que estás personas carezcan de empatía por sus clientes.
La PAHC és un modo de oposición a esta forma de funcionar corrupta que cada vez nos tiene más ahogados a todos y que, debemos dar las gracias de que exista y que haya gente dispuesta a solidarizarse en lo que haga falta cuando no sobrepase está situación.
Quién diga que sus problemas son culpa de los okupas es que tiene la percepción de la realidad un poco distorsionada, si realmente subieran los precios por eso, las eléctricas y demás no generarían tantos millones de beneficios.
No nos pongamos unos en contra de otros porque aquí hay un culpable evidente y estamos todos juntos en esto.
A aquests que tant us queixeu de la PAH
Grogui, 15/01/2018 a les 13:47
+11
-10
El dia que em demostreu que vosaltres ajudeu als avis aquests amb els que tant us ompliu la boca, llavors parlem de la PAH.
Que de queixar-vos i fer anar crítiques destructives a tort i dret en sabeu molt, però a l'hora de col·laborar, ajudar, construir o fer mai hi sou.

Ja que no doneu un cop de mà, al menys no molesteu als que ho volen fer.
NIVeLL intelectual -27
Paco Mermela, 15/01/2018 a les 22:44
+4
-5
Jo si no tinc un clau, que es comprensible, no tothom te la mateixa sort, no tinc canalla , perque soc responsable. Quejo. sapiga avui ha donat a llum una Okupa del bloc. CON DOS COJONES. Segurament deuria signar en el seu dia un hipotecon, i ara la culpa es del capitalisme.
Ganduls e incults!!! I molt atrevits!!

Lo dicho, si venen a ocupar un pis meu jo mateix els desallotjaré!