Fundació Aigües de Manresa inicia una campanya d'apadrinament de la Sèquia

Redacció
23 de novembre del 2017
Actualitzat a les 12:22h
La Sèquia, poc abans de la seva arribada al Parc de l'Agulla
La Sèquia, poc abans de la seva arribada al Parc de l'Agulla | Meandre
La Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Sèquia, concretament el seu Centre de Documentació i Arxiu Històric i el Servei educatiu, conjuntament amb el Centre de Recursos Pedagògics del Bages estan impulsant el projecte “Apadrinem La Sèquia”, emmarcat en el programa del Departament d'Ensenyament Apadrinem el nostre patrimoni. Aquest programa pretén fomentar el coneixement dels elements patrimonials de l'entorn amb una actitud participativa de la comunitat educativa.

El projecte “Apadrinem La Sèquia” es basa en la idea de l'apadrinament o adopció d'un element patrimonial de la sèquia per part dels centres educatius, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista històric, cultural, artístic o natural. Alhora, es pretén que aquest coneixement sigui socialment rellevant, és a dir, que arribi a la pròpia comunitat i a l'entorn de l'escola.

La finalitat educativa de l'Apadrinem La Sèquia és la de fomentar la motivació de l'alumnat, com a protagonista del seu propi procés d'aprenentatge, a partir d'un element prou conegut com és el canal de la Sèquia. El projecte permet el treball interdisciplinari des de diferents àrees curriculars i la utilització de diverses metodologies.

Aquest curs 17-18 s'han apuntat al projecte sis centres educatius del Bages, en concret l'escola Guillem de Balsareny; l'escola La Serreta i l'institut d'Auro de Santpedor; i l'escola St. Ignasi, l'escola Puigberenguer i la FEDAC de Manresa. Per treballar conjuntament, els mestres i professors dels centres educatius i tècnics del CRP del Bages i del Parc de la Sèquia participen en un seminari de coordinació. La voluntat del seminari és ser espai de trobada dels diferents centres educatius que intervenen en el projecte amb l'objectiu de compartir propostes d'activitats, facilitar recursos, intercanviar experiències i coordinar actuacions.