El trànsit a la C-55 continua creixent malgrat les mitjanes i els descomptes de l'autopista

A l'altura Manresa, la Intensitat Mitjana Diària de vehicles es va situar el 2016 per sobre de 38.500 vehicles diaris, mentre que a Castellgalí l'índex és de més de 31.000

Retenció de cotxes a la C-55 a l'altura dels Comtals
Retenció de cotxes a la C-55 a l'altura dels Comtals | Fina Casals
19 de novembre del 2017
Actualitzat el 20 de novembre a les 16:55h
El trànsit a la C-55 sud, des de Manresa fins a Olesa de Montserrat, va tornar a créixer durant l'any 2016 en cinc dels sis trams mesurats pel Pla d'Aforaments que el Servei Català de Trànsit elabora anualment per mesurar la Intensitat Mitjana Diària. Amb aquestes dades, la Plataforma No més morts a la C-55 insisteix en la necessitat de desdoblar aquesta via.

Ni les mitjanes instal·lades que en molts trams deixen un carril per banda sense possibilitat d'avançar, ni els descomptes que des de primers de 2016 s'apliquen a l'autopista Terrassa - Manresa (C-16), no han aconseguit que la intensitat viària baixi en la carretera més compromesa del Bages.

De fet, va passar tot el contrari a això en cinc dels sis trams analitzats. Només el de Castellbell i el Vilar, al punt quilomètric 16,7, ha registrat un lleuger descens dels 27.460 vehicles diaris de 2015, als 27.051 vehicles diaris de 2016, una xifra fins i tot inferior a la intensitat de 2014.

A la resta, el trànsit s'ha disparat i la intensitat ha marcat rècords històrics. On més es nota és al punt quilomètric 28,2, a l'altura de la Balconada de Manresa, en un punt de dos carrils per banda. Aquí, l'índex IMD es va situar el 2016 en 38.693 vehicles diaris, més de 2.350 vehicles diaris més que en 2015, quan es va registrar una xifra de 36.335.

Intensitat Mitjana Diària (IMD)

A Castellgalí, però, al punt quilomètric 23,138, al final de la recta dels Torrents, amb un carril sentit sud i l'inici d'un doble carril en sentit nord, la intensitat de trànsit el 2016 va superar per primera vegada la barrera dels 31.000 vehicles, situant-se en 31.099.

També creix el trànsit a l'altura d'Olesa del Montserrat, de 26.407 vehicles diaris a 26.853; i a l'altura de Collbato, en el tram mesurat amb menys trànsit total, de 14.524 vehicles diaris a 14.667. Finalment, també el punt mesurat a Manresa a l'altura de la sortida de Viladordis també creix de 25.295 vehicles diaris a 26.143.

La intensitat de trànsit a l'autopista també creix

Curiosament, aquest creixement a la C-55 també es fa notar a l'Autopista Terrassa-Manresa (C-16), i de forma notable. En l'únic punt mesurat de l'autopista al Bages Sud, al punt quilomètric 46 a l'altura de Sant Vicenç de Castellet, el trànsit el 2015 va ser de 12.392 vehicles diaris, mentre que el 2016 va pujar a 15.378. Aquest fet assenyala que malgrat la intensitat de trànsit a la C-16 ha crescut, no ha estat per un traspàs de vehicles, sinó per un increment general de viatges al Bages sud.

La Plataforma No més morts a la C-55 exigeix el desdoblament

Amb aquestes dades, la Plataforma No més morts a la C-55 insisteix en que "no sembla que les noves bonificacions a l’autopista C-16 siguin tant efectives com ens volen fer creure".  Per tant, continuen, "segueix sent necessari i urgent el desdoblament de la C-55", i aturar les  obres previstes, "que només són mers pedaços per anar passant els anys".