Manifestació espanyolista

Mig miler d'espanyolistes es manifesten a Manresa sense provocar incidents

Els manifestants es concentren a la plaça Espanya i recorren el centre de Manresa fins a la caserna de la Guàrdia Civil

Hermanos Cruzados organitzen la marxa i controlen qualsevol indici d'enfrontament

Els espanyolistes també saben manifestar-se

, Manresa | 12/11/2017 a les 16:00h
Arxivat a: Política, manifestació, Hermanos Cruzados, Somatemps, espanyolisme, procés català
Capçalera de la manifestació espanyolista de Manresa | Pere Fontanals

Uns 500 espanyolistes s'han concentrat aquest migdia a Manresa per demanar l'empresonament del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i donar suport a la Policia Nacional i la Guàrdia Civil. A la marxa, convocada pels Hermanos Cruzados, amb convocatòria expressa dels ultres de Somatremps, s'hi han pogut veure moltes banderes espanyoles i també de la formació espanyolista Democracia Nacional.

Membres de Democracia Nacional es fotografien fent la salutació nazi a Manresa
Durant la manifestació, que ha començat a plaça Espanya i s'ha dirigit cap la comandància de la Guàrdia Civil recorrent el centre de la capital del Bages, els manifestants han clamat consignes com "Puigdemont, a prisión!" o "En pie si eres español!".

Tres espanyolistes que tornaven de Manresa envien a l'hospital un veí de Castellgalí
Hi ha hagut moments de tensió quan la marxa ha topat amb la concentració antifeixista que hi havia a la plaça Sant Domènec i quan un jove ha mostrat una pancarta amb el lema "Llibertat". En els dos casos, la ràpida actuació de l'organització i dels Mossos d'Esquadra han impedit cap incident.

En declaracions a la premsa, el president Hermanos Cruzados ha recalcat que eren allà per "passar-ho bé", que la manifestació té un caire "festiu i reivindicatiu" i que no tolerarien "actitud incíviques o violentes".
Convocada pels Hermanos Cruzados amb el suport de Somatemps

L'associació d'extrema dreta Somatemps havia estat qui més havia fet més difusió de la manifestació al seu web i a les xarxes socials, malgrat que els convoants eren la germandat dels Hermanos Cruzados. Seguint el model de concentracions en altres comarques, la convocatòria tenia per lema "El Bages es queda" i ancoratjava els manifestants a donar suport a la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

El passat dimarts, dia 7, un particular entrava una instància a l'Ajuntament de Manresa en nom dels Hermanos Cruzados informant de la voluntat de celebrar una "marxa patriòtica" aquest diumenge a la plaça Espanya. Inicialment, el govern manresà informava als mitjans que no autoritzaria la manifestació emparant-se en les mocions que s'havien aprovat per unanimitat al ple municipal. Concretament, el maig de 2013, Manresa es declarava "ciutat antifeixista", i el febrer de 2016, el consistori aprovava una altra moció en aquesta línia comprometent-se a no permetre mobilitzacions que fomentin l'odi, poc després d'una manifestació de la formació xenòfoba SOM Catalans.

Malgrat la voluntat del govern local, secuntat per la CUP, aquest divendres la Conselleria d'Interior, en mans del govern espanyol des de l'aplicació de l'article 155, desautoritzava l'Ajuntament de Manresa i permetia, finalment, la concentració unionista.

Davant d'aquest fet, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) al Bages ha decidit organitzar un taller de pancartes dissabte, i una contramanifestació en forma d'esmorzar popular una hora abans a la Plaça Sant Domènec, a cinc minuts, caminant, de la concentració dels Hermanos Cruzados.

COMENTARIS

Hola independentistas
Anònim, 12/11/2017 a les 16:53
+5
-24
Veis como somos gente de paz ni un altercado y pese a continúas provocaciones por vuestra parte nada de nada un saludo a todos los patriotas!! Viva España visca Catalunya !!!!
Hola noindependentista
Anònim, 12/11/2017 a les 18:21
+15
-5
En Castellgali un grupo de ultras con banderas españolas han agredido varias personas.
Cultura espanyola
Anònim, 12/11/2017 a les 19:00
+6
-1
Els bars xinesos avui s'han forrat...
Contesto a noindependentista
Anònim, 12/11/2017 a les 19:30
+0
-14
Y que coño han hecho los separatas para que los agredieran? Yo x mi ya puede ser quien sea...quien se mete conmigo o los mios recibe...y sino...callate la boca!😡
Ui siii
Anònim, 12/11/2017 a les 19:37
+9
-1
Lui si quanta gent, casi no hi caben! Jajajaja kina peneta que fan
Reciclem
Anònim, 12/11/2017 a les 19:41
+11
-0
Demanen presó el puigdemont, però ja només per la pinta que fan, els que haurien de ser a la presó són ells, i el món seria una mica millor
No es justo pensar que todos son iguales
Anònim, 12/11/2017 a les 19:47
+5
-2
Las persones deven juzgarse en singular y hacer a cada uno responsable de sus actos no meterlos a todos en el misto saco por el comportamiento de algunos,
Somiar truites
Anònim, 12/11/2017 a les 20:25
+12
-0
Massa aviat per fer aquesta afirmació. Tot i que no estaria malament que aprenessiu una mica del civisme català. La doctrina de l'educació de les nostres escoles i de les nostres famílies. Apa a practicar peluts.
Mani ridícula
Anònim, 12/11/2017 a les 20:53
+9
-0
No llegáis ni al 1% de una mani independentista...ridículo total de mani.
Puigdemont presò
Anònim, 12/11/2017 a les 22:41
+1
-5
Las ratas son las primeras que abandonan el barco...y todo es un gran circo de ratas catalanas contra ratas catalanas exiliadas...y encima reniegan!!!😉😂😂😂😂
Los listos
Anònim, 13/11/2017 a les 08:23
+1
-7
Como minimo los que han paseado hoy por MANRESA piensan por ellos mismos no son como los Independentistas que llevan años diciéndome lo que les incurcaron en la escuela y la Universidad como loritos amaestrados
De què s'amaguen ?
Anònim, 13/11/2017 a les 09:39
+7
-0
És curiós que a les manis indepes no hi ha ningú amb la cara tapada.

En canvi a les manis unionistes (per anomenar-les d'una manera) els deu fer por ser reconeguts, suposo que per que no els puguin acursar dels aldarulls.

En tot cas no els caldria, dons gaudeixen de tota impunitat.

Lo de "l'1% d'una mani independentista" entenc que és un error, suposo que volia ser un 0'1%
De què s'amaguen ?
Anònim, 13/11/2017 a les 09:49
+4
-1
És curiós que a les manis indepes no hi ha ningú amb la cara tapada.

En canvi a les manis unionistes (per anomenar-les d'una manera) els deu fer por ser reconeguts, suposo que per que no els puguin acursar dels aldarulls.

En tot cas no els caldria, dons gaudeixen de tota impunitat.

Lo de "l'1% d'una mani independentista" entenc que és un error, suposo que volia ser un 0'1%
Soc antiindependentista catalana
Anònim, 13/11/2017 a les 10:05
+0
-4
Tan que parlen de Democracia i si no penses com ells et quedes tencat com una preso soc catalana y no "VULL SEPERARME DEESPAÑA"per que es evident que aixo es un suicidi i no enteng com no es vulgui veure aixo que volen la destruccio de cataluña per que es creu a uns desarrapats com els de la cup que son una colla de nens de pares rics que no han sepigut treballa mai no entendre mai pero que ens faltaba? I llavors tambe llibertat de que i per a qui ? L' ex gobernt estan tencats per DESOBEDIENCIA i son politics presos que es molt diferent no estan tencats per les seves ideas si no per desobeir i malgastar diners publics per una causa la cual no tenen majoria i molts catalans no compartim amb referencia a que som feixistes jo no comparteixo pero si aixi u volen jo els dire com amb sento com a l' Alemanya nazi p k els que no som independentistas et denominan catalans de segona aixo es democracia ?
Anàlisi d'art i precisió
Anònim, 13/11/2017 a les 13:10
+3
-0
Cal reconèixer que el disseny de la pancarta principal, aquesta de Cataluña todos España, és un disseny, modern, acurat, pintat amb les últimes tècniques per fer unes lletres totalment proporcionals, artístiques... També denota una gran cultura per qui l'ha escrit dissenyat i pintat.

En total reflexa exactament com són.
Insultos amenazas
Rojo Separatista, 13/11/2017 a les 13:55
+3
-0
Esta tropa de personajes iba insultando a la gente que cuelga banderas republicanas o esteladas, amenazando a la gente seguro que los convenceis...

Así os va, no os dais cuenta que sois residuales, ya se ha visto, 2 huelgas generales, 2 manifestaciones multitudinarias en Manresa y tenéis que traer gente de fuera de Manresa para hacer algo que ni se aproxima al 1%.
A la antiindependentista catalana
Anònim, 13/11/2017 a les 14:26
+3
-0
Per fer més llegible el teu missatge seria interessant que hi posessis alguna coma de tant en tant.

És molt legítim que no vulguis separar-te d'Espanya. Es va plantejar un referèndum també perquè tu hi poguessis opinar i dir NO. Si la teva opció hagués guanyat, crec que els independentistes l'haguéssim acceptat (tot i no compartir-la).

S'ha prohibit debatre en un parlament: jo no vull que al meu parlament no es pugui parlar, igual que no m'agradaria que des d'Europa es prohibís parlar al Congreso de los Diputados. Si desobediència vol dir parlar, estic molt orgullosa d'aquesta desobediència.

Sobre malgastar diners públics, si et refereixes al referèndum, hi ha informes de funcionaris de l'estat que diuen que els diners no han sortit de la Generalitat (mentrestant, "indiciàriament" el senyor Rajoy i uns quants més del seu partit, han robat).

I, si et plau, llegeix sobre el nazisme. Banalitzar-ho hauria d'estar prohibit, i dir que et sents com a l'Alemanya nazi perquè et denominen catalana de segona és banalitzar-ho i una falta de respecte a tots els que el van patir.
Faltan comentaris
Anònim, 13/11/2017 a les 18:49
+0
-0
Aquesta web no es gens legal, falten comentaris. Putse no hi els interesa publicar-los. Aixi sou..
no tenim memoria
Anònim, 13/11/2017 a les 19:43
+1
-0
la gran majoria de aquesta gent van venir com jo de les provincies mes catigades per el franquisme ,quina peneta
DEP DUI
Anònim, 14/11/2017 a les 22:18
+0
-0
heu de tenir present que la gran majoria de espanyols,ens hem quedat a casa per no ser assenyalats i no tenir consequencies al dia a dia.Estem passant uns moments realment dolents,on si no ets independentista,ets un facha..miri,jo mai he votat al pp,ni m agrada el franquisme, i si no he anat a la manifestació ha sigut per que no sem consideri un feixista...tambe vosaltres porteu al Otegui com a convidat i no vull pensar que sou de la ETA, pero lo de condemnar,assenyalar,insultar per una manifestació Espanyolista al cor de Catalunya,es de riure...qui es ara el democrata? nois,ja esta bé de surtir a la tele,de tots units, de llibertat i de histories...com cullons os heu empassat aquest acudit que us han preparat els vostres liders com Puigdemon ,Forcadell...i sense armament,exercit,sostenibilitat...ah!no! es veritat...que es farà la independencia amb dialeg....jajajajjajajaja buuuurruuuusss!
500 personas?
Anònim, 15/11/2017 a les 15:22
+0
-0
Si habían 150 ya era mucho. Y he redondeado bastante. No hubieron incidentes? Un tío enseñando el culo a los balcones en plena manifestación y agresión en castellgali. Vaya personajes que no sabéis comportarse a ningún sitio que vais