Procés Català

Es multipliquen les sol·licituds per obrir els comerços el 12 d'octubre a Manresa

Des de les associacions de comerciants se'ls explica que la llei de comerç de Catalunya no ho permet però dubten que la Generalitat els sancioni, tenint en compte el context polític que viu el país

, Manresa | 09/10/2017 a les 13:00h
Arxivat a: Societat, Govern espanyol, rebuig, comerç, procés català, 12-O
Molts dels comerços de Manresa volen obrir el 12 d'octubre | AFT
Una munió de botiguers de Manresa s'estan dirigint, aquests darrers dies, a la UBIC i a les altres associacions de comerciants de la ciutat per demanar què han de fer per obrir el dia 12 d'octubre, Dia del Pilar i Festa Nacional d'Espanya. La voluntat de treballar durant el dia de la Hispanitat es deu als fets que estan tenint lloc aquestes darreres setmanes a Catalunya. És una manera de rebutjar l'actitud que el govern central està tenint amb la ciutadania i amb les institucions catalanes.

Davant d'aquesta demanda massiva, les associacions de comerciants expliquen als sol·licitants que, en principi, obrir el 12 d'octubre és il·legal, ja que, tal com exposa la Llei de Comerç de Catalunya, hi ha 8 dies festius determinats per la Generalitat en què tots els comerços poden romandre oberts (que són el 8 de gener, el 2 de juliol, l'1 de novembre i els dies 6, 8, 10, 17 i 24 de desembre) i dos dies festius més que determina cada ajuntament per al seu terme municipal. En el cas de Manresa, les dues dates fixades pel consistori són el 21 de maig (durant la Fira de l'Ascenció) i el 3 de desembre (Fira de Sant Andreu). Malgrat aquesta recomanació legal, les associacions també recalquen que, en cas d'infringir l'horari comercial, hauria de ser el Departament de Comerç de la Generalitat qui sancionés les botigues. Una Generalitat, recordem, que està treballant per a construir una república catalana.

COMENTARIS

Cap problema, aquí ja no hi ha llei
Isma, 09/10/2017 a les 13:49
+34
-17
Cap problema. Si la Generalitat s'empassa pel folre la Constitució, les lleis estatal i les seves pròpies, per una més que s'empassi (Llei de Comerç) no crec que hi hagi problemes. Això si d'aquí a dijous encaran hi són al govern.
Espanya és el paradigma de l'incomliment de la llei.
lletrat manresà, 09/10/2017 a les 17:28
+16
-18
La Generalitat només ha desobeït 1 article de la constitució, el de la indissoluble unitat d ela nació espanyola. Ni tan sols declarar la Independència és delicte segons el codi penal. I ho ha fet per un bon motiu, el de fer prevaldre el dret democràtic de les persones sobre el d'una llei que volen fer inamovible. Les persones sempre prevaldran davant lleis clamorosament injustes i opressives com és la CE. Ho avala el dret internacional.
Per altra banda, Espanya és l'estat amb més incompliments de directives Europees, i el més sancionat. Ostenta el rècord del món com a país que ha fet més suspensió de pagaments, la divisió de poders llueix per la seva absència, i és governat pel partit més corrupte d'Europa, amb una seu central pagada en negre. Per no parlar de l'Operació catalunya, els GAL, l'incompliment de l'estatut, etc. Qui incompleix les lleis??
Ieeep!!!
Anònim, 09/10/2017 a les 19:59
+27
-6
Si es festa ,es festa!

Que la gent de les botigues ja treballem massa i cobrem poc!

Aneu a buscar bolets!!
A pringar
Anònim, 09/10/2017 a les 20:19
+19
-10
Han de recuperar el dia de la vaga catalana, els que pensaven que els pagarien el dia no treballat, aquest dijous toca recuperar-ho.
Doce
12, 10/10/2017 a les 07:57
+20
-10
Comercio que vea abierto no vuelvo más, por hacer política y por putear a los trabajadores.
Doce+uno
Anònim, 10/10/2017 a les 10:06
+6
-8
A ver si es verdad y te largas, y de politica y putear al pueblo es vuestra ley, lo dicho bye bye.
CADA UNO QUE HAGA LO QUE CREA!
Anònim, 10/10/2017 a les 10:06
+4
-5
no se putea a nadie, se decide entre empresa y trabajadores, yo se de gente que curra el 12 de octubre y no le quitan el dia de la manifestación 2-O... pues si lo han acordado así...perfecto! I solo que haya uno en contra y que quiera o no ir a trabajar también estan en todo su derecho.
Que parece mentira que empresa y trabajadores se sepan entender y que un gobierno de pandereta no quiera ni dialogar!
No defendemos la libertad de expresión? o...ya no? RESPETA Y SE RESPETADO!