Tornen els errors en l'aplicació dels descomptes als usuaris de l'Autopista Terrassa - Manresa

Des del passat mes d'abril la concessionària cobra en ocasions l'import total de peatges que, per horari i localització, haurien de ser bonificats | L'empresa demana als usuaris afectats que els traslladin les queixes

11 de juliol del 2017
Actualitzat el 12 de juliol a les 9:16h
Extracte d'una factura del ViaT amb diversos cobraments de peatge en horari bonificat
Extracte d'una factura del ViaT amb diversos cobraments de peatge en horari bonificat | Particular
L'aplicació de descomptes en el peatge de Sant Vicenç de Castellet de l'Autopista Terrassa - Manresa (C-16) durant les hores puntes dels dies laborables torna a fallar des del passat mes d'abril després de poc més d'un any sense donar problemes d'importància.

Cal recordar que a l'inici d'aplicació del Decret 161/2015, les variables que s'havien de tenir en compte a l'hora d'aplicar els descomptes van provocar queixes dels usuaris i malentesos que van finalitzar amb la modificació del Decret per un de nou, el 337/2016, amb una normativa molt més simple. Actualment, tots els vehicles que circulin amb ViaT pels peatges de Sant Vicenç de Castellet de l'Autopista Terrassa - Manresa els dies laborables de 7.00 h a 10.30 h, i de 17.00 h a 21.00 h, tenen bonificacions del 100% (peatge lateral) i del 50% (peatge troncal).

Segons ha pogut comprovar NacióManresa en diverses factures del ViaT (tipus Teletac) d'usuaris que empren l'autopista en els horaris bonificats, en ocasions el sistema no aplica el descompte que pertocaria, que és del 100% en el peatge lateral de Sant Vicenç i del 50% en el peatge troncal. Tot i que la no aplicació dels descomptes no segueix un patró lògic, ni per horari ni per dia de la setmana, segons la documentació consultada pel diari es pot determinar que l'error es produeix entre el 15% i el 20% de trajectes que es fan passant per aquests peatges.

A més a més, les reclamacions efectuades pels usuaris mitjançant el formulari del web d'Autema han estat respostes per la concessionària admetent l'error i reemborsant els imports no descomptats a través del mateix ViaT. De totes maneres, tot i que fins al proper dia 15 de juliol no arriba el resum i el càrrec dels peatges del mes de juny, alguns dels tiquets provisionals d'aquest mes, i fins i tot de juliol, tornen a incloure càrrecs que no s'haurien d'aplicar.
 

Extracte del mes d'abril d'una factura amb diversos cobraments no bonificats de l'autopista. Foto: Particular


Autema només admet errors puntuals i insta els usuaris a reclamar

Fonts d'Autema, la concessionària de l'Autopista Terrassa - Manresa, consultades per NacióManresa, s'han limitat a assenyalar que qualsevol usuari que tingui una queixa sobre l'aplicació dels descomptes "pot reclamar a l'empresa" a través del formulari que tenen per a aquesta funció. La concessionària nega que els errors es produeixin per una fallada tècnica que pugui ser corregible donant a entendre que són puntuals.

Algun dels usuaris assegura que l'error es produeix quan es passa "amb el ViaT" per una cabina de peatge "que no sigui l'específicament habilitada només per al Teletac". Des d'Autema afirmen que l'error en els descomptes no es deu a aquest fet.