Acció Lila fa pintades en aparadors de botigues de roba contra la pressió estètica

Imatge d'una membre d'Acció Lila pintant l'aparador de la botiga Intimissimi
Imatge d'una membre d'Acció Lila pintant l'aparador de la botiga Intimissimi | Acció Lila
Redacció
30 de juny del 2017
Actualitzat a les 9:48h
Amb el començament de l'estiu, el col·lectiu feminista de Manresa Acció Lila ha iniciat una campanya per a denunciar la pressió que pateixen les dones per a tenir un cos sublim. Sota el lema Contra la pressió estètica, trenquem els vostres motlles, durant aquests dies, el col·lectiu ha atacat i assenyalat diverses botigues de roba, amb graffitis i siluetes que mostren una diversitat de cossos.

L'acció, que ha donat el tret de sortida a la campanya, tenia per objectiu, segons les feministes, "mostrar-nos tal com som, amb cossos que no s'ajusten a la norma, que desafien la imposició patriarcal i que són reals i rebels". De la mateixa manera, les pintades també pretenien "denunciar el sistema capitalista patriarcal que s'aprofita de nosaltres, que ens imposa una bellesa obligatòria i ens empeny a emmalaltir i ser infelices per aconseguir-la, generant d'aquesta manera beneficis per les empreses", afegeixen les impulsores de la campanya, tot afirmant que "aquesta és una de les formes de control i opressió més eficaces del sistema capitalista patriarcal".

Amb l'objectiu de trencar amb la cossificació, les feministes reivindiquen que "ens volem gordes, lletges, amb imperfeccions, peludes, despentinades, calbes, arrugades, amb estries. Ens volem tal i com som i com ens doni la gana ser", i afirmen amb contundència que "traurem a la llum tot allò que voleu amagar de nosaltres".

Des del col·lectiu feminista defineixen la pressió estètica com a "violència subtil i present en molts aspectes de la nostra vida diària", i posen com a exemple les talles, els anuncis, els maniquins, l'operació biquini o la imposició de la depilació. "Les dones sempre hem estat reduïdes a ser només un cos i això té repercussions en la nostra seguretat, la nostra autoestima i la nostra salut tant física com mental", lamenten, tot declarant que "davant d'una societat capitalista, consumista i patriarcal que ha fet que la roba, les modes i la imatge siguin tant importants per a les joves, és inacceptable que el simple fet d'anar de compres o passejar pel carrer ens suposi un calvari perquè no complim amb els ideals que ens imposen".

Des del col·lectiu feminista anuncien que la campanya seguirà amb més accions, amb l'objectiu, recalquen, que "el feminisme ocupi els carrers, generant un diàleg, polititzant la realitat i creant incomoditats als beneficiaris de la nostra opressió".