El Geoparc engega un programa anual de formació adreçat al sector turístic

La primera sessió tindrà lloc el 10 de juliol

Redacció
27 de juny del 2017
Actualitzat a les 12:41h
El Geoparc de la Catalunya Central posa en marxa un programa anual de formació amb l'objectiu de facilitar que els agents turístics del territori aprofundeixin en el coneixement del Geoparc i adquireixin les eines necessàries per integrar-lo en la seva oferta d'activitats. 

Es tracta d'una proposta formativa oberta a tothom, però que resulta especialment interessant per a totes aquelles entitats públiques i empreses privades que volen acreditar-se com a col·laboradores del Geoparc.
 
La primera sessió de formació tindrà lloc el proper 10 de juliol sota el títol de "Creació de producte Geoparc". En aquesta jornada es posaran sobre la taula diferents exemples d'èxit duts a terme en altres geoparcs pel que fa a la creació d'un producte turístic basat en la geologia del territori. També es coneixerà l'experiència d'una empresa local i s'explicarà el procediment d'avaluació per tal que les empreses i entitats puguin acreditar-se com a establiments col·laboradors del Geoparc. De fet, aquesta primera sessió forma part del Programa pel Compromís per a la Sostenibilitat i Adhesió al Geoparc, la formació que han de rebre les empreses que volen adherir-se al Geoparc.
 
La segona sessió es farà el 25 de setembre i se centrarà en l'estratègia del geoturisme. En aquesta s'explicarà com dotar els elements geològics que desperten un interès turístic d'un discurs que vagi més enllà de la fascinació estètica per un paisatge. A més, es podrà conèixer l'estratègia seguida per la Garrotxa per la posada en valor del seu patrimoni geològic.
 
La darrera formació tindrà lloc el 29 de novembre i, sota el títol de "Les roques no mosseguen. Claus bàsiques per explicar la geologia de casa", oferirà diferents activitats i recursos per tal que els assistents puguin incorporar la geologia a la seva proposta turística d'una manera efectiva i senzilla i d'aquesta manera complementar la seva oferta.