Reivindicacions laborals

La Policia Local de Sant Joan es planta i aconsegueix un compromís de millores

El govern municipal ha atès les reivindicacions laborals dels agents i es tornaran a reunir dilluns

, Sant Joan de Vilatorrada | 16/06/2017 a les 17:20h
Arxivat a: Economia i Empresa, conveni, laboral, acampada, Policia Local Sant Joan
Policies locals de Sant Joan fora de servei, concentrats davant de l'Ajuntament | Pere Fontanals
Els agents de la Policia Local de Sant Joan de Vilatorrada han portat les seves reivindicacions al porxo de l'Ajuntament on han desplegat una pancarta i una taula i cadires aquest divendres al matí mentre durava la reunió entre el seu comitè i representants del govern municipal. Els concentrats fins i tot tenien a punt "una tenda de campanya" perquè estaven disposats a no moure's de lloc fins que el govern municipal no atengués les seves peticions, "peticions que fa quatre anys que demanem", asseguraven. No ha calgut.

Després de més d'una hora de reunió, els representants dels treballadors han sortit amb un compromís del govern d'atendre les seves peticions. Dilluns que ve es tornaran a trobar per posar negre sobre blanc l'esborrany del nou conveni. "Som una de les policies de la comarca amb els sous més baixos, i ens hem d'ocupar de Sant Joan i de Callús", deien mentre estaven concentrats. "Sempre se'ns ha dit que la llei estatal d'estabilitat pressupostària no permet increments en la base del sou, però nosaltres el que demanem és que se'ns pugin els complements de nocturnitat i de festiu, a banda de les dietes", exposaven.

"Fa quatre anys que funcionem amb pròrrogues de l'anterior conveni", i el govern, inicialment, els oferia un petit increment de complements, que els treballadors consideraven insuficient. Finalment, però, s'ha arribat a un punt d'acord, i els agents han desat la taula i les cadires que havien desplegat. Dilluns es formalitzarà el nou acord.

Actualment, la Policia Local de Sant Joan té definides 16 places, tot i que només 15 estan ocupades. A més a més, hi ha dos companys que estan de baixa de llarga durada, "de manera que som 13 agents", expliquen.

COMENTARIS

Amb dos nassos
Un incredul, 16/06/2017 a les 17:47
+13
-10
Molt bona la pressió. Quan han vist que esteu disposats a tot es donen per la pell. Calia esperar a això? Ja ho veieu, els del govern s'apugen quan volen i sense conveni, i vosaltres a esperar 4 anys. No us refieu, no teniu res signat, igual avui han dit que hi haurà negociació perquè tenim a sobre la festa major, i després us prenen el pèl. Que tingueu sort!!!
Mentida
PL1..., 16/06/2017 a les 17:52
+17
-3
La notícia és errònia i manipulada. No hi ha cap acord! No hi ha res a fer amb la llei d'estabilitat pressupostaris, SAP-PL ens ha venut amb els seus assesoraments.
Que trist
Anònim, 16/06/2017 a les 20:32
+4
-5
Que trist que un mitjà de comunicació (?) publiqui noticies sense contrastar...o és que hi ha algun interès en fer-ho? El sr. periodista no s'hauria de preguntar el perquè no es poden acceptar les peticions de la policia local? Que s'ho faci mirar
a vuere que duren aqui a fora
Anònim, 17/06/2017 a les 08:21
+7
-2
mal dia per començar. hi ha tot el cap de setmana per endavant i l'ajuntament esta tancat, l'alcalde a la piscina fesquet, i ells en plena calor, en cap de setmana sense psicina, ni comoditats... això dura de nadal a sant esteve. el dilluns ja no hi seran. Tottes reivindicaions que l'unic que sortir perjudicat es el que les fa no tenen futur. heu d'anat davant la casa de l'alcalde!!!! que aqui no molesteu en cap de setmana
A Mentida
Anònim, 17/06/2017 a les 09:21
+1
-1
Jo bé llegeixo que la notícia parla que no s'ha pout pujar el sou per culpa de la lleu d'estabilitat pressupostària...
Rigor
Anònim, 17/06/2017 a les 23:02
+5
-0
No es cert que els sous no es puguin apujat degut a una Llei, si aixo fos aixi, l'Ajuntament no podría convocar dues places de A1, amb una retribució salarial de mes de 30000 euros bruts anys. la Llei fa referencia a la massa salarial global, no dels sous, per tant, lAjuntament te margen de maniobra, si vol es clar, nomes cal voluntad política
Rigor II
PL1..., 18/06/2017 a les 22:08
+0
-6
La Llei permet cobrir les plaçes que estan creades (no noves), no permet apujar sous. Només cal llegir les notícies i veure que de 500 places que s'han convocat per Mossos les han "retallat" a 50 per estabilitat pressupostària. L'estat espanyol és l'únic culpable...ens haurem de resignar...només ens queda 1-O.