Els viatgers que arribin a Manresa per l'Estació d'Autobusos tindran un bus urbà cada cinc minuts

Es modifiquen quatre línies del Bus Manresa per concentrar serveis a la parada Pare Clotet

per Redacció, 4 d'agost de 2009 a les 13:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 d'agost de 2009 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Una de les novetats que es presentarà en el marc de la Setmana de la Mobilitat d’enguany és la concentració de serveis de bus a la parada més propera de l’Estació d’Autobusos, la del Pare Clotet (situada a la cruïlla entre els carrers Sant Antoni Maria Claret i Pare Clotet).

Aquesta mesura respon a l’objectiu de promoure el transport públic entre les persones que arriben diàriament a la ciutat procedents dels pobles del Bages i que majoritàriament usen el cotxe particular.

Aquesta mesura s’ha considerat oportuna un cop realitzada la integració tarifària dels autobusos del Bages. Cal recordar que, segons la diagnosi del Pla de Mobilitat del 2003, quasi la meitat dels desplaçaments de Manresa els fan persones arribades de fora de la ciutat i la immensa majoria ho fa amb cotxe particular.

Amb la compra d’un tiquet integrat d’una línia interurbana s’hi inclou el desplaçament amb el bus urbà. D’aquesta manera, les persones que vinguin dels pobles de la comarca o de qualsevol altra localitat, podran acostar-se a qualsevol punt de la xarxa urbana de Manresa pel mateix preu.

Per aquest motiu, es modificaran les línies 2, 4, 5 i 8 per intensificar la parada de busos del Pare Clotet, en la qual cada cinc minuts s’aturarà un bus.

Aquestes modificacions entraran en vigor a partir del 14 de setembre. D’aquesta manera, els usuaris podran estrenar aquesta millora durant la Setmana de la Mobilitat (del 21 al 27 de setembre).

Les modificacions són les següents:
  • L2 (la Parada), de la Ctra. de Santpedor, accedirà a la Estació d’Autobusos, sortint per Sant Antoni Maria Claret per retornar a la Ctra. de Santpedor. Podrà realitzar parada a les mateixes andanes de l’estació i a la parada externa del carrer de Sant A. Maria Claret amb Pare Clotet.
  • L4 (Font-Valldaura), del carrer de Sant Cristòfol continuarà pels carrers Indústria, Sant A. Maria Claret i Ctra. de Santpedor per retornar a la Ctra. de Vic. Podrà realitzar parada al mateix  carrer de Sant A. Maria Claret amb Pare Clotet.
  • L5 (Sant Pau-Viladordis), de la Ctra. de Vic continuarà pels carrers Indústria, Sant Antoni Maria Claret i Ctra. de Santpedor per retornar a la Ctra. de Vic. Podrà realitzar parada al mateix  carrer de Sant A. Maria Claret amb Pare Clotet.
  • L8 (Perimetral-Estacions), del carrer Indústria girarà cap a Sant Antoni Maria Claret i Ctra. de Santpedor per retornar a l’Av. Bases. Aquest canvi comportarà el trasllat de la parada de CAP Bases situada al final del carrer Indústria a l’Av. Bases, de forma que hi realitzarà parada la Línia 2 en lloc de la 8. També comportarà una nova parada, en aquest cas, de la línia 8 a la Pl. Mallorca en sentit Pl. de la Creu.
Per poder convertir el carrer Sant Antoni Maria Claret en un vial que haurà de canalitzar la major part de la circulació del Bus Manresa, caldrà ampliar els espais de circulació. Per aquest motiu, es realitzaran les següents modificacions:
  • Reforçament de la prohibició de l’estacionament a la entrada a l’estació des de la Ctra. de Santpedor i trasllat dels contenidors de selectiva al núms. 39-43 de la Ctra. de Santpedor.
  • Prohibició de l’estacionament al carrer de Sant Antoni Maria Claret entre Ctra. de Santpedor i carrer de Pare Clotet, habilitant carrils de circulació d’amplada suficient per facilitar el pas dels autobusos.
  • Trasllat de la reserva de discapacitats, la zona de càrrega i descàrrega i la reserva d’estacionament per a motocicletes a l’altre tram del carrer de Sant Antoni Maria Claret, entre Pare Clotet i Indústria.
Un cop completada la renovació del transport públic, la línia d’actuació de la regidoria de Mobilitat és la de mantenir l’estructura bàsica dels itineraris de les línies de bus i fer aquelles modificacions puntuals que permetin agilitar la circulació dels busos per incrementar freqüències i millorar el servei. Aquestes modificacions s’inscriuen en aquesta nova estratègia.

La Setmana de la Mobilitat de Manresa serà el moment en què es presentaran altres millores per als desplaçaments alternatius al cotxe particular, com l’anul•lació de la circulació als carrers Na Bastardes i les Piques i millores en itineraris per a bicicletes.

És previst que a partir de durant el mes d’agost s’iniciïn els treballs per tenir a punt aquests canvis.

Documentació
Segons la diagnosi del Pla de Mobilitat realitzada l’any 2003, la xarxa viària de Manresa suportava un total de 164.000 viatges diaris provinents de l’exterior, la qual cosa suma el 48% del total de desplaçaments dins de la ciutat. Un 92% (151.000 viatges) es realitzaven en transport privat i només el 8% en transport públic. El tram sud de l’Eix del Llobregat és la porta d’entrada principal d’aquests desplaçaments, amb 13.812 viatges diaris; seguit de la carretera de Santpedor, amb 12.600 viatges; i de la de Sant Fruitós, amb 12.200 viatges. També es notable l’entrada diària de vehicles per la C55 nord, amb un total de 11.000 desplaçaments.

La projecció d’aquestes dades en l’horitzó de l’any 2012 preveu que, si no es canvia la tendència, en un lustre, Manresa haurà de suportar un total de 478.200 viatges cada dia, un increment del 40%. En aquest escenari de futur, el percentatge de quilòmetres de via pública saturats s’incrementaria en 7 punts i passaria del 8% al 15%.

 

Participació