El PSC frena les presses del govern municipal per aprovar l'augment de zona blava

"Volen que veïns, comerciants i partits avalem en 15 dies, el que ells porten un any i mig negociant", ha sentenciar el president del grup municipal socialista Felip González

Redacció
04 de maig del 2017
Actualitzat a les 20:20h
El líder del PSC a Manresa, Felip González, en una imatge d'arxiu
El líder del PSC a Manresa, Felip González, en una imatge d'arxiu | Pere Fontanals
Davant de l'anunci de l'augment de gairebé un 80% del nombre de places de zona blava a Manresa que ha fet aquest dijous el govern de la ciutat, el president del grup municipal socialista, Felip González, ha afirmat que "resulta com a mínim lamentable que el Govern demani l'aval de veïns, comerciants i de grups polítics en 15 dies a una proposta que l'equip de govern porta un any i mig negociant". "Potser és temps suficient per a un no interessat i probablement poc reflexionat com el que aquesta mateixa tarda ja ha emès un grup polític (en referència a Ciutadans); però no és temps suficient com per facilitar un consens prou ampli com el que seria desitjable a una proposta o a altres d'alternatives que hi podria haver".

Associacions de Veïns, dimecres, i grups municipals, associacions de comerciants i mitjans de comunicació, aquest dijous, acaben de ser informats de la proposta d'augmentar en gairebé el 80% les places d'aparcament regulat amb parquímetres a la ciutat (515 més a les 668 actuals) a canvi d'una rebaixa del cost/hora per als usuaris que anirà entre 18 i 48 cèntims/hora, segons els sectors. La proposta del Govern es vol portar al ple municipal d'aquest mateix mes de maig.

"El posicionament del PSC no serà precipitat com precipitada és la voluntat del govern d'aprovar-ho en uns pocs dies", ha explicat González. Intentar una rebaixa en el preu de l'actual concessió és un motiu "lloable" perquè el preu del minut d'aparcament en zona blava "és molt elevat". Però ho és, recorda González, "perquè la concessió no només es va treure a concurs per gestionar la zona blava, sinó també per construir un gran pàrquing i una plaça pública a la Reforma, i per gestionar el cost del servei municipal de grua".

"Ara, posats a renegociar amb l'actual concessionària, el govern ha presentat una proposta que el PSC volem estudiar amb deteniment, que volem contrastar amb les indicacions del Pla Municipal de Mobilitat que es va aprovar el 2011-12 (amb el vot gairebé unànime del Ple Municipal), i que no només ha d'analitzar l'ampliació que es preveu, sinó a on es preveu i a canvi de quines compensacions es preveu, que també han estat informades, però que ens cal avaluar amb més precisió", exposa.

El president del grup municipal recorda que des de novembre de 2013 "hi ha aprovada pel ple de l'Ajuntament una proposició del PSC que fixava com a condició prèvia d'una futura ampliació de la zona blava que aquesta es fes amb el màxim consens".

Ara, la proposta és tot just a sobre de la taula. "Però el que és segur és que no serà fàcil assolir aquest consens ampli necessari si es va amb presses a aprovar el que el govern pot tenir molt clar que és molt adient, però que no serà factible sinó és assumit amb convenciment majoritari per la població més directament afectada", ha conclòs González.