L'escola l'Espill dona a conèixer el seu projecte cooperatiu

per Redacció , Manresa, 24 d'abril de 2017 a les 12:58 |
Alumnes de L'Espill van explicar el funcionament del projecte 'Cultura Emprenedora a l'Escola' | L'Espill
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 d'abril de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El passat dimecres 19 d'abril l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central va organitzar una jornada de formació sobre cooperativisme a les escoles, una opció empresarial on el centre no és el capital sinó les persones treballadores i que, a més, aporta un bé al conjunt de la societat.

Segons l'Ateneu, la idea de les formacions és que els alumnes vegin projectes cooperatius en funcionament i se'ls expliqui com s'han creat, de manera que agafin consciència que una sortida professional a la que poden optar un cop acabats els estudis és associar-se i constituir una cooperativa.


La formació es va fer als alumnes del CFGS d'Educació Infantil de l'Escola Montserrat, de Sant Vicenç de Castellet, i es va realitzar a l'Escola l'Espill (Centre d'Educació Espill SCCL de Manresa), com a exemple d'èxit que, a més, s'ajusta a la "família professional" del cicle.

L'Espill és una escola que funciona amb una estructura empresarial cooperativa. Es tracta d'una cooperativa de treball associat sense afany de lucre, al càrrec d'un projecte pedagògic singular que treballa "per una educació sostenible, inclusiva i transformadora amb un important compromís amb la persona: l'infant i la societat", explica la directora del centre, Mercè López.


Els alumnes de l'Escola Montserrat van poder saber del recorregut i l' evolució del centre manresà des del punt de vista cooperatiu al llarg d'aquests 37 anys d'història en el que van destacar la importància de la implicació i el compromís amb un projecte viu, de ser proactiu, constant i coherent.

Com a persones sòcies i treballadores, el fet de formar part d'una cooperativa ha estat una manera de viure una economia "amb el vertader significat d'aquesta paraula: administrar amb cura i amor els recursos de la casa (Oikonomias). No cal dir que ben allunyat del que és el món de l'economia ortodoxa que coneixem.", ha exposat López.

A part d'explicar el funcionament de la cooperativa, es va fer una pinzellada sobre l'evolució del treball cooperatiu que es realitza a l'escola des d'Educació Infantil fins a Cicle Superior de Primària.

Els alumnes de 5è hi van fer una aportació important, explicant com han muntat la seva cooperativa dins el projecte Cultura Emprenedora a l'Escola, una iniciativa impulsada des de la Diputació de Barcelona i desenvolupada per l'Ajuntament de Manresa. Els alumnes, durant l'explicació del projecte, en van destacar els valors humans que impregnen aquesta manera de treballar.

 

Participació