La Coral Cardonina emociona amb la interpretació de l'oratori «Cardonensis Passio»

L'oratori sacre, estrenat el 2016 i renovat enguany amb la incorporació de noves músiques, textos i imatges, recull un important llegat musical vinculat a la celebració de la Setmana Santa cardonina

La Coral Cardonina va interpretar l'oratori «Cardonensis Passio»
La Coral Cardonina va interpretar l'oratori «Cardonensis Passio» | Coral Cardonina
Redacció
10 d'abril del 2017
Actualitzat a les 19:17h
Un centenar llarg de persones es van aplegar la passada tarda de diumenge de Rams a l'església parroquial de Cardona per assistir a la interpretació de la Cardonensis Passio. L'oratori sacre, estrenat el 2016 i renovat enguany amb la incorporació de noves músiques, textos i imatges, recull un important llegat musical vinculat a la celebració de la Setmana Santa cardonina que els cantaires cardonins s'encarreguen de mantenir ben viu. 

Un any més la Coral Cardonina va ser l'encarregada de desgranar els diferents cants, abordats amb gran pulcritud i vigor expressiu. Després de l'emotiu Cant de la Passió de Nostre Senyor Jesucrist de Jacint Verdaguer, la intensitat de la polifonia ortodoxa russa va colpir el públic amb la interpretació de la peça S'nami Bog. Així mateix, l'acurada interpretació de les intricades polifonies renaixentistes de Giovanni Croce i Jakob van Berchem i les punyents textures de les cançons de Josep Freixes van assolir unes quotes interpretatives d'allò més refinades. Com cada any, un dels moments més esperats va ser la interpretació de l'espiritual negre Hi eres tu?, on la solista Antonia Lozano - que enguany fa cinquanta anys que canta ininterrompudament en la formació cardonina – va fer les delícies de l'auditori amb la seva interpretació. Els conclusius corals del compositor britànic John Stainer van acabar desfermant l'ovació general d'un públic dempeus. Com a propina, el cor cardoní va oferir una exquisida interpretació de l'Ave Verum Corpus d'Edward Elgar. Tot plegat concertat amb gran magisteri per Ovidi Cobacho, assistit des de l'orgue per la polifacètica artista d'arrels cardonines Francina Ribas Vicente. 

La reeixida interpretació musical va comptar amb la complicitat dels esplèndids rapsodes dels textos evangèlics, entre els quals cal destacar la incisiva recreació que Salvador Campos va fer de Jesús de Natzaret, així com també l'eloqüent Evangelista de Teresa Company i el serè Pilat d'Antoni Guixé. L'edició de prop d'un centenar d'imatges d'artistes plàstics realitzades per Albert Farré van donar forma i color als diferents episodis de la Passió des de la gran pantalla que presidia el creuer del temple gòtic. 

Al finalitzar, entre un públic visiblement emocionat, una parella de melòmans dels sud de França que estaven de visita a la vila ducal, dirigint-se al director de la formació cardonina van sentenciar: "la pell de l'ànima de gallina". 
Arxivat a