El CEDEM dona continuïtat al programa «Accelera el creixement» per a pimes

També oferirà una formació gratuïta per a persones emprenedores

Redacció
04 d'abril del 2017
Actualitzat a les 12:24h
El Centre de Desenvolupament Empresarial (CEDEM) de l'Ajuntament de Manresa comença aquest mes d'abril una formació intensiva per a persones emprenedores amb cursos totalment subvencionats i relacionats amb els àmbits de comunicació, fiscalitat, vendes, màrqueting on-line i productivitat. Aquests primers cursos tindran lloc durant la primavera, però aquesta oferta s'allargarà durant tot l'any, incorporant altres temes d'interès per a l'empresa i les persones emprenedores.

Aquesta nova formació se suma a la programació regular de sessions relacionades amb els primers passos per a posar en marxa un projecte empresarial, per a realitzar el pla d'empresa i per a conèixer els principals recursos del procés emprenedor, que complementen els acompanyaments personalitzats que es fan des d'aquest servei públic. Les inscripcions es fan directament per telèfon al CEDEM o mitjançant el seu web.

Una nova convocatòria del programa "Accelera el creixement"

D'altra banda, el CEDEM també col·labora amb el programa "Accelera el creixement", impulsat per la Diputació de Barcelona i PIMEC, que ha iniciat la seva sisena edició amb l'objectiu d'ajudar a incrementar la competitivitat a 50 empreses amb alta capacitat de creixement, innovació, internacionalització i generació de llocs de treball.

La bona valoració de les 250 empreses participants a les cinc edicions anteriors del programa avalen l'aposta per una nova convocatòria. Les pimes que vulguin presentar la seva candidatura tenen temps fins al 5 de juny a la seu o delegacions de PIMEC o bé al mateix CEDEM. Hi ha un màxim de 50 places per a tota la demarcació de Barcelona.

Les pimes que optin a participar-hi han de tenir un mínim de tres persones treballadores, una trajectòria empresarial d'almenys cinc anys, el centre de decisió a la demarcació de Barcelona i voler invertir en creixement empresarial.

El procés d'acompanyament a les pimes participants per configurar el pla de creixement el conformen sessions col·lectives (9 hores) i d'atenció individual (16 hores) durant sis mesos.

Un cop elaborats els plans de creixement empresarial, es donarà suport a les necessitats que cada empresa hagi identificat i se les acompanyarà durant tres mesos més per superar els reptes plantejats mitjançant sessions individuals d'assessorament (20 hores), sessions d'exposició de bones pràctiques empresarials i classes magistrals col·lectives impartides per persones expertes en matèries com lideratge, innovació, finançament, comercialització i internacionalització (24 hores).

Al llarg de tot el procés, un equip de tutoria de PIMEC i el CEDEM estarà a disposició de les empreses participants per acompanyar-les en tot el programa.