Teatre musical

MTM fa palès el talent bagenc en un espectacular muntatge de «Hello Dolly»

L'espectacle musical va aplegar més de mil persones en les dues sessions que va oferir a la sala gran del Kursaal

, Manresa | 26/03/2017 a les 16:07h
Arxivat a: Cultura i Espectacles, hello dolly, mtm, kursaal, teatre musical, dansa
'Dolly, una dona exasperant' va acomiadar-se amb èxit al Kursaal | Àngel Oliveras
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/03/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La sala gran del Kursaal de Manresa va acollir, aquest dissabte, 25 de març, dues sessions del musical "Dolly, una dona exasperant", un espectacle inspirat en el clàssic "Hello Dolly!", creat l'any 1964 per Michael Stewart i Jerry Herman i que explica la història de Dolly, una matrimonier professional que és contractada per un milionari propietari d'una empresa de pinsos, Horace Vandergelder, que vol que li busqui una esposa. Els treballadors de Vandergelder, Cornelius Hackl i Barnaby Tucker, decideixen desobeir les ordres del seu cap i marxar cap a Nova York amb l'objectiu de passar-hi una bona estona i fer-se un petó amb una noia. Els fets es compliquen quan tots ells es troben en el restaurant més car de la ciutat, en un entorn en el qual Dolly no passa desapercebuda.

Aquesta història la van interpretar els alumnes de l'acadèmia Manresa Teatre Musical (MTM), que recentment va celebrar els seus cinc anys d'història. Es tractava, doncs, d'un espectacle de quilòmetre zero que, igual que els vins que gaudeixen de la D.O. Pla de Bages, va sorprendre els espectadors que el van anar a veure, tant per la seva qualitat artística i interpretativa, com també pels seus decorats i vestuari.

Amb "Dolly, una dona exasperant", MTM no només ha ensenyat als seus alumnes a saber moure's per l'escenari, sinó que també ha demostrat que el Bages té un talent espectacular.

Sota la direcció artística de David Bacardit i amb coreografia de Pablo Testa, una cinquantena de ballarins i actors van entrar de ple en el Nova York del segle XIX. Tots ells, amb una coordinació deliciosa, van fer que les tres hores que durava l'espectacle quedessin curtes.

De fet, els d'aquest dissabte han estat els darrers passis que la companyia ha ofert d'aquest èxit que en el seu moment va estar nominat a set Oscars. Uns passis -el primer es va fer a les cinc de la tarda i el segon a les nou del vespre- que gairebé no van deixar cap cadira buida a la sala gran del teatre manresà per excel·lència. I és que "Dolly, una dona exasperant" (títol adaptat per a la mateixa acadèmia) va estrenar-se el setembre passat i ha fet parades a Súria i a Navarcles.

Tal com David Bacardit va explicar en aquest diari, "el musical el vam començar a preparar el setembre del 2015". Segons el director, "l'obra és el resultat de moltes hores d'assaig i d'una gran implicació tant dels actors i ballarins com de l'equip tècnic". Per a ell, l'ingredient principal per a obtenir un bon producte és "observar amb atenció cada alumne: hem sabut buscar i potenciar els punts forts de cadascú i també hem reforçat els més febles". I és que el seu objectiu principal és, sens dubte, "que tothom llueixi dalt de l'escenari".

Un lluïment que l'espectador va veure, sobretot, en els personatges de Cornelius Hackl, interpretat pel jove Jan Buxaderas; d'Horace Vandergelder, representat per Jordi Gener; de Dolly, portat de la mà d'Elisabeth Sánchez, i de Minnie Fay -una jove que s'enamora de Barnaby Tucker, l'amic de Cornelius Hackl-, interpretat per Anna Montenegro.

Després de la ressaca d'aplaudiments, els d'MTM ja tenen una pròxima fita: el musical "Grease", que ja fa uns mesos que estan assajant i que, si tot va bé, estrenaran el proper mes de setembre.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Relació de serveis funeraris al Bages per al dia 23
El programa de Susanna Griso parlant dels Pastorets de Sant Salvador de Guardiola | A3
La Cia Bivouac actuarà al Kursaal el 2 de febrer | Promocional
01/01/1970
Al Kursaal, el divendres, 2 de febrer