Mediterrània

Un collage fotogràfic protagonitzat per una àliga il·lustrarà la 20a Fira Mediterrània

La composició, feta per l'Estudi Miquel Puig amb imatges reals, connecta amb la cultura tradicional, la música d'arrel i les arts escèniques, àmbits principals de la Fira

per Redacció, 15 de març de 2017 a les 12:39 |
El dissenyador gràfic Miquel Puig mostra el cartell de la 20a edició de la Fira Mediterrània | Estefania Escolà
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de març de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Estudi Miquel Puig de Barcelona és el creador del cartell que il·lustrarà la 20a edició de la Fira Mediterrània de Manresa, que se celebrarà del 5 al 8 d'octubre de 2017. Per fer-ho, s'ha centrat en una composició fotogràfica encapçalada per una àliga, peça tradicional del bestiari festiu popular, que incorpora diversos complements que l'apropen a altres disciplines artístiques, unint així en una sola imatge, la cultura popular més tradicional amb les músiques d'arrel i la dansa. Vint anys no es fan cada dia, i Fira Mediterrània, per destacar l'excepcionalitat de la present edició en relació a la celebració de l'aniversari, ha volgut representar la imatge amb la peça més solemne del seguici popular i festiu català.

Picada d'ullet als àmbits artístics de la Fira


Així, la imatge de la 20a edició de la Fira Mediterrània, realitzat amb una combinació poc habitual de color blau i color sèpia, està protagonitzada per una figura híbrida, resultat d'un collage fotogràfic. L'encapçala un cap d'àliga, considerada senyora de totes les aus i l'animal real en que s'inspira la figura més solemne i una de les més antigues del bestiari festiu català. Un acordió amb la manxa oberta li serveix de faldilla, per sota de les quals es deixen veure unes cames que executen els passos d'una dansa tradicional. L'àliga sembla sostenir un cartell amb les dades de la 20a edició de la Fira, mentre recolza el braç, amb gest decidit, a la cintura. Amb aquesta composició, Miquel Puig connecta amb la cultura tradicional, la música d'arrel i les arts escèniques, àmbits principals que trobem a la programació artística de la Fira.

L'autor de la imatge


L'autor de la imatge, el dissenyador gràfic Miquel Puig, va crear el seu estudi de disseny en 1995. Des de llavors, ha treballat en la comunicació visual de museus, editorials i gran nombre d'esdeveniments culturals, entre d'altres. Al llarg de la seva dilatada trajectòria professional ha rebut diferents premis i reconeixements. Destaquen la marca creada per al Festival d'Estiu de Barcelona Grec 1998, el Trofeu Laus 2000 en la categoria de Comunicació Institucional i l'autoria de la marca Gaudí 2002 Barcelona. Any Internacional Gaudí, amb la qual va obtenir el Trofeu Laus d'Or 2001 en la categoria de “Comunicació Institucional” i el Premi AEPD 2002 (Asociación de Profesionales del Diseño). A banda, diversos projectes de l'estudi han estat seleccionats, nominats i premiats en les diferents edicions dels Premis Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual. Durant deu anys, va compaginar la seva activitat creativa amb la docència, com a professor a l'Escola Superior de Disseny Elisava de Barcelona.

20 anys de Fira Mediterrània

Per tal de destacar que enguany es faran 20 anys de la creació de Fira Mediterrània s'ha afegit a la composició de Miquel Puig un segell a la part de dalt del cartell amb una frase que vol fer partícips de la celebració a públic i professionals: Vine, estàs d'aniversari!. En aquest sentit, la Fira també ha adaptat el seu logotip, afegint la informació sobre els 20 anys a la imatge que encapçala la figura del romànic del drac-peix.

 

Participació