La Hispano Igualadina assumirà set xofers actuals de la línia Manresa - Barcelona

L'empresa del grup Monbus treballa amb l'objectiu d'assumir el servei a partir del 17 de desembre | La nova concessionària preveu augmentar la freqüència de busos, "però sobretot entre Olesa i Barcelona"

Passatgers de l'autobús Manresa - Barcelona a l'estació d'autobusos
Passatgers de l'autobús Manresa - Barcelona a l'estació d'autobusos | Pere Fontanals
30 de novembre del 2016
Actualitzat a les 22:14h
"El 17 de desembre és la data que tenim en treball" per assumir la línia d'autobús Manresa - Olesa - Barcelona, assegura el gerent de Monbus a Catalunya, Cleto Vázquez, a NacióManresa, "tot i que encara no hem rebut la comunicació oficial". La Hispano Igualadina prendrà així el relleu en aquest servei de la UTE formada per Castellà, Alsina Graells i Julià després que el Tribunal Suprem ratifiqués la sentència del TSJC que concedia la concessió d'aquesta línia a l'empresa del grup gallec i després de 18 dies de vaga dels xofers.

Malgrat que el gerent de Monbus ha assegurat que "no s'ha fet cap contractació encara", fonts sindicals han assegurat al diari que la nova concessionària assumirà entre 7 i 9 xofers de la prestadora actual del servei. Tot i aquest ball de xifres, el diari pot assegurar que el número final de xofers actuals que passaran a la nova concessionària serà de 7. El que sí que ha reconegut Vázquez és que Monbus ha fet les proves d'accés a tots els treballadors actuals de la línia, "però nosaltres tenim una altra manera de treballar, amb xofers que també seran d'Olesa i Barcelona", a diferència de la UTE que té tots els treballadors del Bages. De la resta de xofers actuals, tres s'incorporaran a altres línies de les tres empreses actuals de la concessió, i els altres tres es prejubilaran".

Finalment, el conflicte entre els treballadors i canvi de concessió es va solucionar amb una indemnització a canvi dels plusos. La UTE actual donarà aquests propers dies una carta de subrogació del contracte als empleats i la Hispano Igualadina no els admetrà en primera instància per no assumir el sobrecost dels plusos d'antiguitat i demès. Els treballadors denunciaran la situació a Treball i en conciliació pactaran una indemnització per acomiadament improcedent. Posteriorment, existeix el compromís que la nova concessionària n'incorporarà 7 en unes condicions de nou treballador.

Pel què fa a la línia, Monbus treballa amb la voluntat d'incrementar la freqüència de busos, "però sobretot entre Olesa i Barcelona".