El Govern invertirà només 900.000 euros el 2017 entre la C-55 fins a Abrera, i la C-58 i C-16 fins a Terrassa

El pressupost que ha presentat al Parlament també contempla una inversió de 644.000 euros en un sistema de peatge tancat virtual a l'autopista Terrassa - Manresa

29 de novembre del 2016
Actualitzat el 30 de novembre a les 15:45h
De nou, el Govern no invertirà el suficient a la C-55
De nou, el Govern no invertirà el suficient a la C-55 | Pere Fontanals
La proposta d'inversions del pressupost per a 2017 que el Govern de la Generalitat ha presentat aquest dimarts al Parlament i que té garantit el debat després que la CUP ho aprovés en el Consell Polític que va celebrar a Artés fa 15 dies, preveu invertir només 911.000 euros en la "millora de la seguretat viària i de la mobilitat del corredor C-55, C-16 i C-58". Aquesta inversió contempla, a més a més dels trams d'aquestes vies des de Manresa cap al sud, els trams fins a Terrassa de la C-58 i la C-16, i fins a Abrera de la C-55.

Per posar en perspectiva aquesta inversió, cal tenir en compte que l'actuació d'urgència que la Generalitat va fer a finals d'octubre a la C-17, a Osona, que consistia en la col·locació d'una malla en un tram de 100 metres lineals per evitar esllavissades, va suposar una inversió de 700.000 euros. En aquesta mateixa via, el conseller Josep Rull es va comprometre a invertir-hi 4 milions d'euros per "millores en el ferm". De manera que, posats en perspectiva, 911.000 euros per al conjunt de la C-55, la C-16 i la C-58 donen per a manteniment i poc més.

En la proposta de pressupostos, el govern inclou altres partides genèriques de senyalització, 644.000 euros en un sistema de peatge tancat virtual a l'autopista Terrassa - Manresa, i 75.000 euros per a l'eixamplament de la C-55 en un quilòmetre i mig d'un trem de Manresa.

De la resta d'inversions al Bages hi ha petites partides al Casal Cívic del Xup (25.000 euros), al CAP Sant Andreu (160.700 euros) o al Serrat del Guix del Parc Tecnològic del Bages (368.000 euros). La resta d'inversió a la comarca són partides compartides amb altres comarques i inversions a la línia general de Ferrocarrils de la Generalitat i a la de Montserrat.