La Festa Major de Manresa s’adapta a la crisi procurant mantenir la qualitat

Es presenta la imatge de la Festa Major d’enguany, que porta per lema ‘la Resistiràs?’

Redacció
02 de juliol del 2009
576_12465451002009_07_02_imatgefestamajor
576_12465451002009_07_02_imatgefestamajor


La Festa Major de Manresa d’aquest 2009 se celebrarà entre el dissabte 22 i el dilluns 31 d’agost. S’iniciarà amb el Correaigua –que dóna el tret de sortida a la festa amb la presència del Picapoll– i finalitzarà amb el Correfoc, com s’ha vingut fent els darrers anys. L’actual situació de crisi ha fet que el programa d’activitats s’hagi de reajustar, tot i que les propostes continuaran tenint un alt nivell d’atractivitat.

La imatge
El disseny de la imatge de la Festa Major d’enguany ha estat realitzat per Carles Tatjé Isart, i va acompanyada del lema: la Resistiràs?.

La proposta va triar-se d’entre set imatges presentades per quatre dissenyadors locals en un concurs tancat en el qual podien presentar com a màxim dues propostes cadascun.

Aquesta imatge serà la portada del programa d’actes, que aquest any tornarà a tenir forma rectangular per millorar la mida de la lletra d’un programa dirigit a tothom. Aquesta nova mida permetrà, també, millorar l’espai inferior reservat als anuncis publicitaris. Se n’editaran 38.000 exemplars, 2.000 més que l’any passat, que es repartiran per les bústies de Manresa a partir de l’11 d’agost.

Aquests increment en el nombre de programes editats s’utilitzarà per crear un Punt d’Informació Permanent de la Festa Major situat al Quiosc de l’Arpa, amb voluntaris que estaran en contacte directe amb l’organització per respondre tots els dubtes que es presentin.

El programa d’actes de la Festa Major Infantil estarà situat en la part central del programa global de la Festa Major 2009, i serà un disseny de Daniel Hernández.

Les aplicacions de la imatge i la maquetació del programa l’està realitzant l’Anna Martí.

Línies generals del programa d’actes
  • Després de l’ampliació de l’any 2008 a quatre nits de concerts a la plaça Sant Domènec, enguany es retornarà a realitzar tres nits de concerts, que s’organitzaran conjuntament amb la Casa de la Música de Manresa. Actuaran grups musicals de primera línia que oferiran diversos estils musicals: pop, rock, rumba o reggae.
  • Les entitats locals continuaran sent una part fonamental de la programació d’enguany creant la seqüència ritual pròpia que caracteritza la nostra Festa Major.
  • Es faran activitats a nous espais de la ciutat, apostant pel carrer Carrasco i Formiguera per fer els balls familiars i el concert de tarda per a la gent gran.
  • Enguany, el Correaigua no haurà de modificar el seu funcionament per adaptar-se als problemes de sequera que arrossegava el país l’any passat i ruixarà els assistents com és habitual.
  • La programació continua la línia intergeneracional habitual, amb activitats simultànies per a públic infantil, per a joves, per a públic familiar i per a gent gran.
  • La Festa Major Infantil es concentrarà en el primer cap de setmana de Festa Major amb el Correaigua i la Moscada Infantil. I amb activitats des del dijous 27 al dilluns 31 d’agost (completant-se amb una activitat teatral al Kursaal)
La comissió organitzadora
La Festa Major de Manresa està organitzada per l’Ajuntament de Manresa amb la col•laboració i en conveni amb l’Associació Manresa de Festa.

L’Associació Manresa de Festa està formada per Joan Orriols (coordinador), Anna Martí (tresorera) i Xavier Vera, Mònica Redó, Josep Mollar i Pere Camprubí (vocals).

L’equip de l’Ajuntament està integrat per Ignasi Perramon (regidor de Cultura); Helena Garcia, Susanna Jiménez i Assumpta Bermúdez (tècnics de Cultura) amb el suport de l’equip complert de la regidoria de Cultura; Glòria Ballús (tècnica de Protocol); Carles Muñoz i Jordi Cèsar (Policia Local) i els serveis de Manteniment, de Neteja i de Protecció Civil de l’Ajuntament de Manresa.

El pressupost
El pressupost de la Festa Major d’enguany es desglossa de la manera següent:
  • El cost total de la Festa Major d’enguany serà de 195.000€ (l’any 2008 va ser de 250.000€, per tant el pressupost és aquest any un 22% inferior). D’aquests, 162.500 són aportats per l’Ajuntament de Manresa (l’any passat n’hi va aportar 210.000) i la resta, 32.500€ s’aconseguiran per espònsors i altres ingressos. En definitiva, es treballa amb 55.000€ menys.
Aquesta rebaixa econòmica tant en l’aportació municipal com en l’aportació dels espònsors se supleix treballant diversos aspectes bàsicament tècnics:
  • canviant la contractació d’escenaris mòbils coberts per escenaris amb pota regulable i sense cobertura.
  • rendibilitzant els equips de so i il•luminació amb muntatges únics per a tots els dies (sense muntatges i desmuntatges intermitjos)
  • reduint algunes activitats i incloent el programa infantil dins el programa d’activitats general.
  • incrementant el nombre de voluntariat per a temes de visites, punts d’informació o espais de desenvolupament d’activitats.
  • reduint en un dia els concerts de la Plaça Sant Domènec (la pròpia retallada de dies d’activitats significa reducció de costos de sonorització, serveis sanitàris, vigilància privada,... etcètera).
  • aconseguint intercanvi en espècies, és a dir, esponsoritzacions a canvi de material necessari pel càtering dels grups, coques per a la cercavila, sorra per al muntatge del castell de focs, aigües, etc.