Mediaset tornarà a col·laborar amb la Fundació Rosa Oriol per fer visibles els drets dels infants

L'empresa de comunicació incorporarà la campanya "Los Comprometidos" dintre del projecte de publicitat social "12 meses 12 causas"

La segona edició de «Los Comprometidos» lluitarà pels dels dels infants
La segona edició de «Los Comprometidos» lluitarà pels dels dels infants | Martí Albesa
29 de novembre del 2016
Actualitzat a la 13:26h
La Fundació Rosa, juntament amb la col·laboració de l'Obra Social La Caixa, ha engegat, aquest dimarts, la segona edició de "Los Comprometidos", una campanya que va veure la llum, per primer cop, l'any passat, i que va recaptar un total de 250.000 euros que van ser destinats a diversos projectes el denominador comú dels quals era l'eradicació de la pobresa infantil i la visibilització dels drets del col·lectiu més vulnerable de la nostra societat: els infants.

Amb l'objectiu de contribuir a trencar el cercle de l'exclusió social i de promoure la implicació de tota la societat en la defensa dels drets dels nens i nenes en matèria d'igualtat, educació i alimentació, la fundació manresana, capitanejada per Sor Lucia Caram, ha acabat de teixir el que seran les bases de la segona edició de "Los Comprometidos", que té el compromís, en paraules de la mateixa fundació, "que la infantesa es renovi fins el punt que tots els nens i nenes puguin viure amb dignitat i plenitud".

Tal com ja va passar en la primera edició, Mediaset España, col·laborarà en aquesta gesta donant a conèixer la campanya a través del seu projecte de publicitat social "12 meses 12 causas", que cada mes de l'any dedica a un projecte humanitari diferent. Tal com la mateixa empresa de comunicació explica, "hem desenvolupat i produït tres espots que s'emetran durant un mes a tots els canals de televisió del grup -excepte Boing- amb el suport dels informatius, els programes de producció pròpia, les xarxes socials, la ràdio i internet".

Els tres espots publicitaris estaran protagonitzats per les imatges animades de Sor Lucía Caram i el Pare Ángel -col·laborador, també, del projecte- els quals, a través de la seva veu en off i acompanyats per diversos infants, recordaran els conceptes bàsics de la Llei Internacional de Protecció de la Infantesa i instaran als espectadors a assumir el compromís de fer que es compleixin.

12 ONGs es beneficiaran de la campanya

L'objectiu principal de "Los Comprometidos", a banda de sensibilitzar la ciutadania a través dels espots que emetrà Mediaset España, és buscar una resposta activa de la societat a través de donacions que es canalitzaran mitjançant el web www.loscomprometidos.com, que farà possible que tots els interessats en la campanya hi puguin col·laborar econòmicament.

Només d'entrar al web, ja hi ha una opció que s'anomena "Me comprometo". Un cop clicada, s'obre una pestanya amb quatre opcions perquè cada persona col·laboradora pugui escollir amb què prefereix aportar els diners. Les possibilitats són esmorzar saludable; sessió de reforç educatiu; material per a l'escola, o pack d'higiene mensual. Els donatius són lliures, de manera que tothom pot aportar el que pugui o vulgui.

Tot el que se'n recapti anirà destinat a un total de 12 ONGs i fundacions, dues de les quals, com no podria ser d'una altra manera, seran la Fundació Rosa Oriol i l'associació Mensajeros de la Paz, promoguda pel Pare Ángel García Rodríguez, l'altre puntal d'aquesta segona edició de la campanya juntament amb Sor Lucía Caram. Les altres entitats i organitzacions que es beneficiaran del que es recapti del projecte seran el Grup Esplai Blanquerna (Tortosa); La Ballariga (El Vendrell); la Fundació Champagnat (Lleida); la Fundació Projecte i Vida (Manlleu); l'Associació La Caseta (Salt); l'Associació Achalay (Madrid); els Misioneros de la Esperanza (Màlaga); la Cooperativa para el Desarrollo Comunitario (Múrcia); l'Associació Nazaret (València), i l'ONG Nzuri Daima (Uganda).