Vint mestres en el curs per prevenir actituds sexistes a través de contes infantils

El curs, organitzat pel Consell Comarcal, s'allarga fins dimarts a la FUB, en el marc de l'escola d'estiu per a mestres.

Redacció
01 de juliol del 2009
20 mestres d’educació infantil i primària participaran en el curs "Què transmetem quan expliquem un conte" que organitza l’àrea de la Dona del Consell Comarcal en el marc de l’escola d’estiu que organitza el Col•lectiu de docents del Bages. El curs es porta a terme des d’avui fins al dimarts de la setmana vinent a la Fundació Universitària del Bages.
 
L’àrea de la Dona del Consell Comarcal del Bages, en els darrers dos anys ha estat treballant amb un projecte ambiciós per prevenir comportaments sexistes i tot tipus de violència de gènere. En aquesta línia s’ha dissenyat aquest curs amb l’objectiu d’oferir un espai on reflexionar i analitzar la influència dels contes en l’aprenentatge de rols de gènere, la resolució de conflictes i el procés de socialització a la infància, com una important eina de prevenció de la violència masclista.
 
Concretament, s’analitzen els contes tradicionals des de la perspectiva de gènere utilitzant la guia didàctica “El poder socialitzador dels contes” editada per l’àrea de la Dona del Consell Comarcal del Bages.
 
Aquesta guia forma part del paquet educatiu que s’ofereix a les escoles de primària del Bages per prevenir, com hem esmentat anteriorment, comportaments sexistes i de violència de gènere.

Per assolir aquest objectiu la metodologia emprada en el curs és  la coeducació. Partint d’aquesta línia es facilita la creació d’un espai dinàmic, que afavoreix la participació activa i crítica de totes les persones del grup. Aquesta metodologia possibilita la reflexió i l’aprenentatge d’eines i recursos per a la utilització dels contes dins l’aula.