Càmeres, senyals i panells preventius: el control viari augmentarà a la C-55

Adjudiquen per 2,3 milions d'euros les obres de millora de la seguretat viària i mobilitat a les carreteres de Manresa

El projecte per millorar la seguretat viària a la C-55 tindrà un termini d'execució d'onze mesos
El projecte per millorar la seguretat viària a la C-55 tindrà un termini d'execució d'onze mesos | David Villarreal
Redacció
03 d'octubre del 2016
Actualitzat a la 13:48h
El passat dimarts 29 de juny el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya va anunciar que havia aprovat la licitació de la instal·lació de sistemes de detecció d'incidències, càmeres de vigilància i panells amb senyalització variable al corredor de la C-55, C-16 i C-58. Una mesura que, tal com informava, forma part del paquet de millores de la seguretat viària al Bages, que també va incloure les obres de millora realitzades a la carretera C-55 així com el sistema de descomptes implantat a l'autopista C-16. 

El projecte ha estat adjudicat aquest dilluns 3 d'octubre a l'empresa Aeronaval de Construcciones e Instalaciones que, amb un pressupost de 2,3 milions d'euros i un termini d'execució d'onze mesos, inclou la instal·lació de 10 panells d'informació variable a diversos punts de la C-55 i la C-16 i en d'altres carreteres confrontants que indicaran l'estat de les vies i del trànsit, mostrant el temps de recorregut. Aquests panells seran en forma de pòrtic o banderola, és a dir, que quedaran just a sobre dels carrils.
 
En el tram de la C-55 comprès entre Castellbell i el Vilar i Manresa, s'instal·laran 22 senyals de missatge variable (col·locats al costat de la calçada) per informar els usuaris de la velocitat màxima o de restriccions de trànsit en funció de l'estat de la carretera i de possibles incidències. També es disposarà d'un sistema de sensorització a la calçada, integrat als panells informatius, que permetrà, per exemple, adaptar les restriccions del trànsit a les condicions meteorològiques (pluja, neu...).

Monitorització del tram
 
El pla inclou, a més, un mètode de detecció automàtic d'incidències format per dos sistemes, que es complementaran: un de continu al llarg de tot el tram i un altre en punts concrets mitjançant càmeres amb detecció automàtica d'incidències (DAI). Aquests sistemes permetran donar informació en temps real sobre l'estat de la calçada i el trànsit al llarg del corredor.
 
També es col·locarà un altre tipus de càmeres fixes al llarg del traçat per verificar les alarmes indicades pels sistemes de detecció automàtics d'incidències i comprovar l'estat general de la carretera.