Neix Proper, una revista digital sobre producte de proximitat, quilòmetre zero i ecològic

L'emprenedor manresà Xevi Olivé n'és l'impulsor, i ha començat una campanya de micromecenatge

Redacció
18 d'abril del 2016
Actualitzat a les 22:04h
Caràtula del vídeo de presentació de la revista Proper
Caràtula del vídeo de presentació de la revista Proper | Proper

Vídeo de promoció de la revista digital Proper

L'emprenedor manresà Xevi Olivé està preparant les bases d'un nou mitjà digital, Proper, que pretén cobrir tota la informació relacionada amb el producte de proximitat, quilòmetre zero i ecològic.

Proper es presenta com una plataforma, un lloc web amb articles especialitzats, directoris i mapes, amb una presència activa a les xarxes per donar a conèixer i donar suport a l'economia local. També organitzarà o col·laborarà amb esdeveniments que afavoreixin el coneixement, el contacte directe, entre productors i la comunitat local: tastets, mercats, trobades, fires…

El nou mitjà serà d'àmbit català, però s'impulsa majoritàriament des de la Catalunya Central. A més de Xevi Olivé, l'equip inicial inclou la periodista Marina Ubach, les dietistes i nutricionistes Eva Pio i Assumpció Zueras. Els promotors assenyalen que el Bages ja disposa de grans referents en l'àmbit de la gastronomia i el producte local, com són la Fundació Alícia, els Fogons Gastronòmics del Bages, el Rebost del Bages, la DO Pla de Bages, MengemBages i diverses cooperatives de consumidors, l'Escola Agrària, l'Associació l'Era.

Segons Olivé, "Proper ve a aportar el seu gra de sorra més, per treballar conjuntament amb un teixit associatiu ja prou dens, per afavorir el coneixement dels productes locals i dels productors que el fan possible".

A la recerca de micromecenes

El llançament de la revista digital Proper es preveu entre finals de maig i principis de juny, poques setmanes després que s'acabi una campanya de micromecenatge que es fa a través de la plataforma Verkami.

L'objectiu d'aquesta campanya és la difusió del projecte i obtenir part del finançament necessari per a la posada en marxa del lloc web definitiu. 

El vídeo de presentació que es pot veure a la pàgina de la campanya de Verkami, que ha estat rodat aquest hivern a Josa del Cadí, compta com a protagonista amb Diego Alias, xef del restaurant Ca l'Amador, que va ser escollit com a millor cuiner català de l'any 2015.

Xevi Olivé, actualment formador i consultor independent en l'àrea de les TIC, va treballar més de vint anys a Centregràfic SCCL, una cooperativa de la que n'era soci fundador. Conegut també per la seva vinculació al Col·lectiu Ecologista l'Alzina, havia estat corresponsal del diari Avui i Europa Press, a més de col·laborar en mitjans locals, com ara Regió 7 i Ona 7 Ràdio, emissora municipal de la que en va ser director.