La Generalitat invertirà 35 milions d'euros a la C-58, entre Badia i Terrassa

S'ampliaran carrils i se'n crearan de nous per millorar la comunicació entre el Vallès Occidental i Barcelona

ACN
09 d'abril del 2016
Actualitzat a les 19:16h
Imatge de la C-58
Imatge de la C-58 | Toni Fages
El Departament de Territori i Sostenibilitat invertirà 35,2 milions d'euros a la C-58, entre Badia i Terrassa. En total, es realitzaran tres obres que han de servir per descongestionar aquesta via que connecta el Vallès Occidental i Barcelona. A la calçada en sentit Barcelona s'ampliarà el tronc central a tres carrils a partir de l'enllaç Terrassa est Polígons i es construiran dos nous carrils de trenat per enllaçar amb l'AP-7. En sentit Manresa, es formarà una nova calçada lateral de dos carrils que donarà accés als polígons de Can Parellada. Els projectes es redactaran durant aquest any i les obres s'executaran al 2017.

La C-58 és una de les vies principals d'accés a Barcelona per als conductors que vénen des del Vallès Occidental i el Bages. 83.000 vehicles circulen diàriament a l'alçada de Sant Quirze i 165.000 ho fan a l'alçada de Badia. Els trams que es corresponen amb les zones d'influència dels enllaços es congestionen amb facilitat a les hores punta. Amb aquestes tres actuacions el Departament de Territori espera augmentar la capacitat de la carretera i millorar la fluïdesa del trànsit.

Concretament, a la calçada en sentit Barcelona es duran a terme dues intervencions. La primera, amb un pressupost de 12,7 MEUR, serà l'ampliació a tres carrils del tronc central a partir de l'enllaç Terrassa est Polígons fins a connectar amb Sabadell Centre, entre els punts quilomètrics 12,6 i el 17. Aquesta obra incrementarà la capacitat d'aquest tram de via de 4,4 quilòmetres, que suporta diàriament 57.000 vehicles de mitjana.

La segona, que té un cost previst de 7 MEUR, implicarà la construcció de dos carrils de trenat d'1,8 quilòmetres, a partir del nus de Sant Pau, per facilitar la incorporació a l'AP-7 i la B-30. Aquest tram de via té una intensitat mitjana de trànsit de 81.000 vehicles en sentit Barcelona, dels quals 20.000 es desvien cap a l'AP-7.

D'altra banda, a la calçada en sentit Manresa es millorarà l'accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 a Les Fonts i Rubí i la fluïdesa al tronc de la C-58 en sentit nord. Es construirà una nova calçada lateral de dos carrils entre els enllaços de Sant Quirze i Terrassa est Polígons.

D'aquesta manera, dels 48.000 vehicles diaris de mitjana que circulen per aquest punt en sentit Manresa, 22.000 ja es podran incorporar directament a la calçada lateral deixant el tronc de l'autopista més lliure pels 26.000 vehicles que continuen el seu recorregut cap a Terrassa centre, Viladecavalls i Manresa.