L'Ajuntament renova els contenidors de rebuig per nous models més fàcils d'utilitzar

El regidor Jordi Serracanta amb els nous contenidors
El regidor Jordi Serracanta amb els nous contenidors | AjM
Redacció
04 de març del 2016
Actualitzat a les 16:01h
La regidoria de Qualitat Urbana i Serveis de l'Ajuntament de Manresa inicia el proper dilluns el desplegament a la ciutat de més de 500 nous contenidors amb una capacitat de 3.200 litres, adreçats a la recollida de residus de la fracció de rebuig. Les noves unitats substituiran el 76% dels contenidors vells, de 2.400 litres de capacitat, que han fet servei des de l'any 2002. Per minimitzar les afectacions al trànsit, els treballs de substitució es faran durant la nit.

La presentació del nou model de contenidor de rebuig l'ha fet aquest matí, al barri del Cal Gravat, Jordi Serracanta, regidor de Qualitat Urbana i Serveis de l'Ajuntament de Manresa.

Serracanta ha explicat que "a partir de dilluns arrenca el desplegament al 80% de la ciutat de Manresa d'aquests nous contenidors que substituiran l'antic model que havia fet servei des d'any2002". El regidor ha ressaltat que els nous contenidors "són més fàcils d'utilitzar, amb un sistema hidràulic molt més lleuger", amb pedal regulable de dues posicions d'alçada, maneta especial d'obertura "per facilitar el seu ús, sobretot a les persones grans i a les persones amb mobilitat reduïda". També hi haurà identificació de la fracció rebuig per a persones invidents, amb relleus al frontal de la cubeta.

Igualment, Serracanta ha informat que la capacitat superior és un dels grans avantatges del nou model de contenidor, "ja que permetrà eliminar alguna unitat a les àrees de residus i alliberar alguns metres d'espai públic". En aquest sentit, als contenidors també s'hi instal·laran uns centradors, per evitar el seu desplaçament cap a la calçada.

El nou model, de color gris fosc pel cos i gris per la tapa, té adhesius que alerten del perill a les cantonades de la cubeta, a la banda de la calçada; un adhesiu de prohibit aparcar a la cubeta, a la banda de la calçada; i la indicació de la informació, mitjançant serigrafia, dels residus no admesos.

L'empresa concessionària del servei de recollida de residus sòlids urbans, UTE Sanejament Manresa, és l'encarregada, amb els seus propis mitjans, de la retirada dels contenidors vells, la col·locació dels nous així com de fer els treballs de repintat de les àrees on s'ubiquen les noves unitats. Els treballs es faran de nit a partir de dilluns.

El cost dels nous contenidors està inclosa dins el cànon de la concessió i suposa un increment anual de 64.252,92 euros, amb despeses d'amortització i finançament incloses.

Informació a la població

Abans d'iniciar els canvis en els contenidors, les associacions de veïns ja han rebut la informació sobre el procés de substitució. L'Ajuntament és conscient de la complexitat d'aquest canvi, i per aquest motiu es posa a disposició del ciutadà per rebre dubtes o suggeriments. Els ciutadans poden comunicar-se amb l'Ajuntament a través del telèfon 010, per correu electrònic a l'adreça [email protected] o a través de l'app "Viu Manresa" on s'ha incorporat un icona específica d'aquest tema.

La renovació dels contenidors s'emmarca dins les accions de la regidoria de Qualitat Urbana i Serveis per continuar millorant la qualitat de la neteja de la ciutat i, per tant, de la millora de qualitat de vida dels seus ciutadans, amb la inclusió de maquinària i vehicles sostenibles i menys sorollosos així com la realització continua d'auditories de neteja per incrementar el grau d'eficiència del servei.

Residus per a brossa no valoritzable

Els residus que van als contenidors de rebuig són els no valoritzables (residus d'escombrar, burilles, compreses i bolquers,...). Tot i que aquesta fracció és la que es genera amb menys quantitat, s'instal·len contenidors més grans buscant augmentar el rendiment i l'eficiència de la recollida. En un futur, quan es vagi millorant encara més els índex de recollida selectiva, és previst reduir la freqüència de recollida d'aquests contenidors.