Les mines de sal de Cardona, d'interès per als agents turístics de l'Índia

Es tracta d'un viatge organitzat per l'Agència Catalana de Turisme per donar a conèixer l'oferta del país

Diversos operadors indis escolten el concert de música clàssica a l'interior de les mines de sal de Cardona
Diversos operadors indis escolten el concert de música clàssica a l'interior de les mines de sal de Cardona | Mar Martí
Mar Martí
04 de febrer del 2016
Actualitzat a les 15:23h
Una seixantena d'operadors indis especialitzats en turisme de negocis visiten aquests dies diferents indrets de Catalunya per conèixer propostes complementaries a l'oferta de turisme de negocis. Aquest dijous els agents indis s'han submergit en les interioritats de les mines de sal de Cardona on també han pogut escoltar un concert de música clàssica en directe. Es tracta d'un viatge de descoberta del país que ha organitzat l'Agència Catalana de Turisme (ACT) i que té per objectiu mostrar diferents localitzacions complementàries a la ciutat Barcelona. Segons ha explicat el director de l'oficina de l'Àsia-Pacífic de ACT, David Miró, el mercat indi té un gran potencial de creixement, ja que en els propers anys "se situarà als primers llocs del món".

Les mines de sal de Cardona ha estat l'escenari escollit per la visita que la seixantena d'agents indis ha realitzat aquest dijous al matí. Després de passar la nit al complex de Món Sant Benet, la delegació ha viatjat fins a Cardona, al Bages, per fer una visita guiada al Parc Cultural de la Muntanya de la Sal, un equipament cultural que pretén divulgar la importància de la sal, l'excepcionalitat geològica del jaciment i l'aprofitament que l'home ha fet d'aquest recurs natural durant segles. Els indis s'han quedat sorpresos quan en arribar a una de les sales de la mina s'han trobat amb un concert de música clàssica en directe que s'ha muntat exclusivament per a ells. 

Els agents indis van començar el seu viatge el dimarts 2 de febrer a Barcelona, on van participar en una trobada comercial amb una vuitantena d'empreses catalanes. A partir d'aquí, la delegació índia viatjarà fins el 6 de febrer per diferents llocs de Catalunya com les mines de sal de Cardona, l'estació d'esquí de Baqueria Beret o Ós de Balaguer, a Lleida. Els operadors també podran provar la gastronomia i els vins catalans i conèixer algunes de les tradicions com els castellers. 

El director de l'oficina de l'Àsia-Pacífic de Agència Catalana de Turisme, David Miró, ha explicat a l'ACN que aquesta acció consisteix en un "viatge de descoberta a Catalunya". "Volem que vegin que Catalunya no només és Barcelona i, per això, els portem a visitar diferents indrets de la província de Barcelona, la Vall d'Aran i les terres de Lleida", ha relatat Miró. Segons l'organitzador del viatge, els agents turístics indis formen part de la xarxa d'operadors de turisme de negocis més importants de l'Índia, la Network of Indian MICE Agents (NIMA)

Turisme de qualitat

Miró ha explicat que l'indi és un mercat amb molt potencial per diverses raons. En primer lloc, és el mercat de l'Àsia-Pacífic més proper a Catalunya, a unes cinc hores d'avió. A més, els turistes indis parlen anglès, fet que facilita la comunicació i els negocis. Finalment, els indis estan molt acostumats a conduir entre dues i tres hores en els seus desplaçaments habituals i, per tant, el fet que Catalunya disposi d'una àmplia oferta a aquesta distància de Barcelona en cotxe és una avantatge per als turistes indis.

A més, segons Miró, l'indi és un turisme de qualitat que està disposat a fer una despesa superior a la mitjana. Segons ha explicat, aquest perfil de turistes busca allotjaments d'una categoria "molt alta" i que els donin "un gran servei". Amb tot, Miró ha exposat que s'ha de tenir molt en compte el tema gastronòmic, ja que els indis "tenen uns requeriments dietètics molt estrictes i demanen menjars molt vegetarians". 

L'objectiu de l'Agència Catalana de Turisme és que en els propers dos anys s'aconsegueixi superar el topall dels 100.000 turistes indis l'any que visiten Catalunya. Per Miró, "és un mercat amb un potencial molt elevat de creixement i en els propers anys se situarà en els primers llocs de tot el món". 

Bones sensacions per part dels agents indis

El director administratiu de NIMA, Tushar Jain, ha fet una valoració dels espais que fins ara han visitat de Catalunya. Segons ha explicat, "busquem noves destinacions per portar les empreses índies i estem buscant llocs on puguin desenvolupar els seus programes d'incentius o promocions". Jain creu que Catalunya és un destí "molt bonic" i creu que poden agafar moltes idees per combinar els negocis amb el plaer. 
Arxivat a