Un passeig unirà Castellar de n'Hug i Martorell per la llera del riu

La iniciativa de la Diputació costarà entre 15 i 20 milions d'euros, inclosa una actuació al riu Anoia, i la primera fase començarà el 2016

Mar Martí
16 de desembre del 2015
Actualitzat a les 18:31h
L'alcalde d'Igualada i vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, ha avançat aquest dimecres que l'ens supramunicipal engegarà l'any 2016 un projecte perquè les lleres dels rius Anoia, Cardener i la part alta del Llobregat tinguin passeigs aptes per a caminar, anar en bicicleta o cavall. Per Castells, es tracta d'uns espais que es troben "amagats" i vol ser un projecte "turístic, familiar, de salut, territori i medi ambient". La primera actuació es farà en un tram de 15 quilòmetres que unirà la Pobla de Claramunt i Jorba, a l'Anoia, i tindrà un cost de 2 milions d'euros. En global, el projecte costarà entre 15 i 20 milions d'euros i Castells ha avançat que es buscaran subvencions europees.

La Diputació de Barcelona en aquests moments està redactant els projectes executius i el Pla especial del riu que, segons ha avançat el batlle d'Igualada, Marc Castells, "permetrà donar cobertura urbanística al projecte". La primera fase, que està previst que es liciti l'octubre del 2016, serà la del riu Anoia, que uneix la Pobla de Claramunt i Jorba, passant per Santa Margarida de Montbui, Igualada i Vilanova del Camí. Es tracta d'un tram de 15 quilòmetres que tindrà un pressupost de 2 milions d'euros, cost que serà assumit per la Diputació.

Amb tot, Castells ha avançat que al llarg del 2016 també s'anirà treballant amb els trams corresponents als rius Cardener i la part nord del Llobregat, que ha d'unir Castellar de n'Hug amb Martorell. De fet, el vicepresident segon de la Diputació de Barcelona ha explicat que aquest serà un projecte pilot perquè, si funciona, "es replicaria a totes les lleres dels rius de la província de Barcelona".

La intenció és que aquests passeigs siguin aptes per a caminadors, ciclistes i també per a passar-hi amb cavall. Castells s'ha atrevit a dir que serà un dels "pocs projectes tan ambiciosos en aquest àmbit del sud d'Europa" i ha apuntat que implica els àmbits "turístics, de salut, territori i medi ambient". En la vessant turística, Castells ha expressat que aquests camins poden convertir-se en un "emblema" de l'eslògan 'Barcelona és molt més', ja que "el turisme que Barcelona no vol ens el quedarem nosaltres i vindrà cap a les comarques de l'Anoia, el Baix Llobregat, el Bages i el Berguedà".