Una noia, greu en caure pel forat d'un ascensor al pàrquing del CAP de Moià

L'Ajuntament sospita que uns brètols que fa setmanes que actuen al municipi van forçar i obrir, la mateixa nit, la planxa metàl·lica que en protegia l'accés i que, posteriorment, la noia s'hi va acostar per mirar a l'interior i va caure

, Moià | 13/12/2015 a les 13:50h
Arxivat a: Successos, Mossos, caiguda pàrquing CAP Moià, SUM, MoiàFutur, vandalisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/12/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Porta, tapiada aquest cap de setmana, per on es va precipitar la noia. Foto: CIC Moianès


Una noia de 18 anys està ingressada a l'hospital Sant Joan de Déu de Manresa amb diversos ossos fracturats i nombroses contusions després que la matinada del passat dissabte es precipités d'una altura de tres pisos, pel forat d'un ascensor del pàrquing inacabat de la plaça del CAP de Moià.

Segons les sospites de l'Ajuntament, un grup de brètols que fa mesos que provoquen desperfectes per aquesta zona de Moià, va forçar i obrir, la mateixa nit, una planxa metàl·lica que protegia l'accés a l'interior del pàrquing just per un punt que coincideix amb el forat d'on havia d'anar un ascensor. Posteriorment, durant la mateixa matinada, una noia es va acostar a l'obertura, segurament per mirar a l'interior, i es va precipitar caient d'una altura equivalent a tres pisos.

Ambulàncies del SEM i de Mossos d'Esquadra es van fer càrrec de l'accident i mentre traslladaven la noia a l'hospital de Manresa, els agents policials precintaven la zona. Durant el cap de setmana, l'Ajuntament ha fet tapiar l'obertura.

El pàrquing de sota la plaça del CAP va ser una de les obres més importants que va emprendre l'empresa MoiàFutur durant la primera dècada d'aquest segle, abans que hagués d'entrar en concurs de creditors a causa de les greus pèrdues que va acumular durant la gestió de l'alcalde Josep Montràs. MoiàFutur i l'obra del pàrquing del CAP van ser un dels principals afectats per la fallida que es va declarar a l'Ajuntament a l'entorn de 2011, a més d'estar investigats per presumptes irregularitats.

L'Ajuntament prendrà mesures contra els actes vandàlics

L'Ajuntament de Moià ha emès un comunicat en que assegura que fa mesos que es treballa amb el Departament de Justícia de la Generalitat, els Mossos d'Esquadra, la Policia Local, els centres educatius i els tècnics comunitaris amb la finalitat de coordinar-se per donar resposta als "actes de vandalisme que viu el municipi des de fa uns mesos".

Així mateix, el comunicat continua assegurant que l'Ajuntament i les forces de seguretat "s'han compromès a investigar a fons els fets succeïts aquest cap de setmana a fi d'identificar els culpables i portar-los davant el tribunals de justícia, si s'escau". Paral·lelament a la investigació, l'Ajuntament intensificarà "les labors de vigilància en el municipi".

Finalment, el consistori demana "la màxima col·laboració ciutadana" denunciant al telèfon d'emergències 112 "qualsevol acte d'incivisme o vandalisme que presenciïn o dels quals tinguin coneixement tant aviat com es produeixin, per tal de poder activar el protocols per fer front als fets que deterioren la convivència ciutadana amb la millor celeritat i eficàcia possibles".

COMENTARIS

Tenía que passar
Anònim, 13/12/2015 a les 15:21
+10
-18
Gràcies a CIU Moià per aquesta gran obra i la ruïna que ha provocat al poble. Aixó és el mínim del que pot passar Gràcies a la seva nefasta gestió...
De què serveix trucar al 112 si no hi ha ni municipals ni mossos?
Anònim, 13/12/2015 a les 15:32
+21
-6
A Moià s'ha passat de 15 policies municipals a només 3 (l'exitós pla de neteja del deute de Guiteras)
A les nits ni caps de setmana no hi ha policia municipal, i si es truca als mossos responen que si és una emergència greu vindrà un cotxe que és a Santpedor i trigarà 25 minuts.
El brètols ho saben, i en tenir total impunitat fan el que volen.
Qui vindr5à si truqem al 112 que hi ha un brètols? Quan trigaran en arribar?
Responsable CIU? En tot cas en Montràs.
Angel de Sarrià , 13/12/2015 a les 16:12
+7
-15
Perdó, però la nefasta actuació va ser de l'ex-alcalde Mostrà i el seu equip municipal, no de CIU. Que pertanyia a aquest grup? D'acord, però el responsable va ser ell i el seu equip.
La culpa es de la noia
Anònim, 13/12/2015 a les 16:51
+9
-15
D'acord que els "bretols" no tenien d'haver entrat a les obres, pero la noia, que hi feia a la matinada entrant dins d'unes obres? On visc jo, l'extrany es que les obres estiguin tancades.
Sí i aquest Ajuntament què ?????
Anònim, 13/12/2015 a les 17:53
+14
-5
Moltes mesures ara, pro que s'ha fet fins avui ? la merda de CiU segueix i ha empitjorat, on està la neteja de un poble què paga més IBI que d'altres ? I la comarca ?, No haviem de ser la capital de la comarca ? La més bruta, deixada i amb vandalisme creixent, sense que ningú hi faci res... Aixó és el model d'una capital de comarca ?, jejejeje. Sí clar, tenim de callar i seguir pagant... per res es clar, com abans.
Pel Responsable CIU?
Anònim, 13/12/2015 a les 18:08
+7
-6
I tant, CiU els responsables subsidiaris d'una nefasta gestió del govern municipal de CiU. O no van emplear tb a l'Ajuntament un sr. que havia d'arreglar el poble cobrant pel cap baix 6000€mensuals i que en el govern del tripartito, no sabien els de CiU on posar-lo ? El van emplear a l'Aj. de Moià cobrant per emmerdar més el tema ?. I si els de CiU Moià i els de CiU Bages no es van plantar amb els desgavells que el poble normal ja veia, és que ja els hi agradava i anavan bé i als plens tots votant SI buana el què el "Jefe" Montràs volia, o és que aquest no els haguès pagat a fí de mes ???, Aixó és treballar pel poble ?, tots hi anaven bé i ni una veu discordant d'aquest grup. Tindrien ells de pagar els deutes del poble, pq Moià no s'ho mereix, era un poble sanejat, i ara què queda...
No hi ha dret.
Anònim, 13/12/2015 a les 18:49
+6
-9
No acostumo a passar per aquesta zona... això vol dir que no estava ben protegit? I la quantitat de canalla que sempre està jugant per allà? La cosa podria haver estat molt pitjor si en comptes d'aquesta pobra noia haguessin sigut una colla de vailets. El Montràs i companyia, una vergonya per a Moià i el món en general, van fer una gestió nesfasta ( i sembla que s'aniran de rosetes, com tants altres insignes personatges de guante blanco) però l'actual Ajuntament o a qui correspongui haurien d'haver-ho protegit per impedir el que ha passat. Espero que la noia es recuperi, que enxampin als brètols (a qui no passarà res)i que el Montràs i companyia paguin (segurament al cel al pas que anem) per tot el mal que han fet i per la poca vergonya.
......
Anònim, 13/12/2015 a les 19:08
+12
-6
De veritat és indignant com es manupulen les coses... La culpa no es de l'antic ajuntament, no es del vandalisme, i per suposat no es de la pobra noia que només és una simple víctima. La culpa és de l'actual ajuntament. Les obres efectivament les va comennçar l'equip de CIU Moià però, el responsable d'acabar-les era l'actual ajuntament, per tant , i per molt clar que ens ha quedat a tots que l'ajuntament no vol fer-se responsable, és aquest qui hauria d'haver acbat les obres o si més no, tapar com deu mana el forat de l,ascenssor...
D'altre banda, si sou de Moià sabreu que aquest forat era a un recinte on hi circulen nens tot el dia, el jovent durant els divendres dissabtes i festius a la nit ja qe està al costat del bar musical, per tant, tant com ha estat aqiesta noia hagués pogut ser qualsevol.
anonim
Anònim, 13/12/2015 a les 21:10
+19
-3
El primer de tot que la noia es recuperi.

moiá ja no es el que era....els carrers estan fets un nyam, forats per tot arreu, tenim sort que no pasin mes desgracies com aquestes...i a la que pasa a corre tots per a veure qui es el culpable...l'ajuntament.. els bretols....la noia....

no es millor preveure aquestes situacions? no dic que tinguem que ser vidents evidenment pero si un manteniment adecuat des carrers i instal.acions, on els vianants hem de conviure el dia a dia...
CIU actual
Anònim, 13/12/2015 a les 23:47
+8
-3

Si mal no recordo els senyors de CIU actual, que estan a l'oposició, van comentar en campanya que mirarien que Moià tingués mossos 24h, que al ser comarca cap problema....

Potser que espavilin i ho proposin on calgui !!!

Fer Oposició no vol dir només fiscalitzar, buscar instàncies falses i sortir al diari.

Alguns dels problemes de Moià s'ha de resoldre govern i oposició
conjuntament, deixant diferències i ancies de protagonisme per les dues parts.

Crec que tots us estimeu Moià oi ?
No hi ha dret!!!
Moià, 14/12/2015 a les 00:34
+12
-3
Jo flipo de com intenten desviar el tema.. ni la culpa és de l'antic Ajuntament, ni de l'acte vandàlic ni molt menys de la pobre noia!!!
Es barrejen dos conceptes que no tenen gaire a veure.. una cosa són els actes vandàlics que es fan al municipi de Moià de manera molt injusta, s'haurien de prendre mesures ja i no esperar a que passin desgràcies com aquesta per actuar.
L'altre tema és el que va passar la matinada de dissabte.. evidentment que hi va haver algú que va obrir aquelles xapes que tapaven el forat i, està clar que està mal fet.. però considero que l'obligació i el deure de l'Ajuntament és vetllar pels ciutadans, així que aquell forat hauria d'estar tapat d'una altra manera (com està tapat ara, per exemple) per evitar que qualsevol persona ho pugui obrir o jugar-s'hi la vida. Per sort la noia està bé i s'anirà recuperant mica en mica, però hauria pogut ser molt pitjor.

Espero, per sobre de tot, que la noia es recuperi i que l'Ajuntament atengui a les conseqüències que li pertoquen.
Realista
Un de poble, 14/12/2015 a les 07:39
+22
-2
Una mica de seny, si us plau:
- 1) Responsabilitat Civil total per l'ajuntament
- 2) Actuació inmediata contra els bretols que tothom sap qui són
- 3) CIU foteu al camp ja mateix. No cola.
- 4) Desitjar la recuperació de la noia, que podía haver estat qualsevol altre nen-a.



anonim
Anònim, 14/12/2015 a les 11:00
+20
-8
com corrien els del bar musical a fotre fora a la gent es veu que tenien por que els mossos veiesin el bar encara obert a dos cuarts de cuatre de la matinada cuan la seva hora oficial es a les tres.
pero com que son amics d l'alcalde la policia cuan hi es fan la vista grosa.....

i aixo que els veins ens hem queixat moltes vegades..pero fan cas omis a l'ajuntament....
La culpa és meva
Anoním, 14/12/2015 a les 13:10
+4
-4
Sí, homes i dones de l'indret virtual.

Us haig de dir que ho lamento molt, que sóc un tòxic i que la culpa, en gran part, és meva.

No puc controlar el meu poder embriagador, sedueixo i faig que la gent faci bestieses, s'animi deliberadament i que es perdi en l'encant de les emocions a flor de pell.

La responsabilitat compartida no voleu ni sentir-la, oi ?
Doncs em condemno a mi mateix sol en aquest afer tant lleig on espero que la víctima principal se'n surti aviat i el millor possible.

Us abandono, no em sentireu a parlar mai més. I tampoc em podreu comprar, produir o beure.

Atentament, l'alcohol.
Al No hi ha dret!
Anònim, 14/12/2015 a les 14:28
+4
-4
Primer de tot desitjar que es recuperi la víctima.
A partir d'aquí, qui és el culpable? Jo crec que el cúmul de circumstàncies que es van donar aquella nit. Algú que "rebenta" la xapa de ferro (perquè s'havia de picar molt fort per abonyegar-la d'aquella manera eh!), i la pobre noia que va entrar sense veure què hi havia sota, i justament hi havia un forat de ventilació.
Convido a tots els que veieu el missatge a anar al lloc i intenteu obrir les planxes que hi ha al costat del forat on va passar tot, després en tornem a parlar.
Igualment, on és el límit de la protecció? S'han de fer murs a tot arreu? Qualsevol obra que hi hagi en construcció a moià, de caràcter privat, si t'entra algú saltant la valla o algú l'obre i un altre hi entra, i aquest que hi entra es fa mal, què passa?......és el mateix exemple.
Protecció?
Moianès, 14/12/2015 a les 14:33
+13
-4
Com volem que els nostres fills respectin les normes, si nosaltres som els primers que no ho fem.
Exemples: Fer cas omís a les senyals de trànsit, si veiem un carrer tancat per una valla, i nosaltres considerem que no hi ha perill, doncs la traiem i passem......tothom creu que la raó la té ell.
Quan hi ha obres....igual.

Ah, i recordeu que els ciutadans tenim uns drets, però és que també tenim deures.

Hi ha qui reclama més policia, jo reclamo més educació!
Inseguretat i deute
Anònim, 14/12/2015 a les 16:59
+20
-1
L’ajuntament de Moià no pot pagar la policia local?

Doncs ja està tot dit!

No cal que ens queixem de les bretolades que es fan.

Ni cal que lamentem res de res.

Uns pressupostos tan escanyats no poden ajudar a garantir la seguretat?

Hem d’esperar a que mori algú per plantejar-nos si convé la policia?

Hi ha hagut un accident molt greu i en un lloc molt cèntric.
Personalment en responsabilitzo als que tenen tanta pressa per aprimar el deute. Sí cal aprimar el deute, però a costa de què???

Vinga Dionís... per un dia fes autocrítica, perquè una gran part de la responsabilitat de que no hi hagi vigilància pels carreres de Moià és teva. Només teva.

Ah! Què no pares mai pel poble i no ho saps??? Ok!!!
gallinetes
Anònim, 14/12/2015 a les 18:32
+11
-3
La culpa es dels brètols que teniu al vostre poble i que ames sabeu tots perfectament qui son.






A la majoria
Anònim, 14/12/2015 a les 18:35
+1
-15
Veient el nivell dels comentaris, no sé per on començar.

En el text de l'ajuntament hi veig una descripció dels fets. A partir d'aquí veig molts comentaris interessats a les xarxes socials.

Fets:
Una obra no acabada tancada de diferents maneres per evitar que hi hagi algun accident.
Uns brètols voluntàriament esbotzen la tanca
Un lamentable accident ocorre una estona després.

Conjectures:
Indret molt cèntric on hi passa molta gent cada dia. Si hagués estat en mal estat, segur que s'hauria denunciat.
En sèrio s'ha d'indicar què hi ha darrera una sòlida tanca?

Tots aquests comentaris són per la incapacitat de fer autocrítica de tots i cada un de nosaltres? Som una societat malalta que ha delegat l'educació dels fills als altres, en comptes de ser més exigent en un mateix.

Com pot ser que deleguem les nostres responsabilitats?

Estic saturada, pensava que em sortiria millor l'escrit, però el fàstic que sento no em deixa.
Accident?
Gargamel, 14/12/2015 a les 20:15
+14
-0
Els accidents existeixen i passen.

Tots hi estem exposats.

El que ha passat és un accident.

Cal educar els fills.

Sí a l’educació i si a una policia de proximitat i servei motivada i ben remunerada.

Retallar en el servei de policia local no és un accident, és una mala decisió política.
anonim
Anònim, 14/12/2015 a les 20:31
+18
-1
molt estalviar,amb policia i ens ho hem de gastar en reparar totes les bretolades....aixo si que es desvestir a un sant per vestir-ne a un altre.....



L'ABSÈNCIA DE POLICIA GENERA IMPUNITAT, I LA PORTA ERA NOMÉS UN PLANXA DE METALL
Anònim, 14/12/2015 a les 23:02
+4
-1
Aquesta desgràcia és consequència de tres coses.
1, d'unes obres que estan aturades des de fa anys. Només hi havia una planxa de ferro que tancava la porta o forat de l'ascensor inexistent, i per aquelles escales contígües a la porta fantasma hi passa sempre molta gent: nens que juguen a la plaça de sobre o joves que surten o xerren a la porta del bar musical del davant, o que fumen recolzats a la paret o porta. L'accident estava cantat!
2.Si un brètol la va obrir, és perquè no estava suficientment ancalada.
3.En no haver-hi mossos d'esquadra i haver-se quedat la capital del Moianès, de fet, sense patrulles de policia municipal, els brètols tenen barra lliure, i encara que aquella hora algú hagués trucat a la policia municipal a avisar que algú havia obert la porta, ningú no hagués agafat la trucada.
Moianés
Anònim, 14/12/2015 a les 23:29
+3
-5
Per favor srs i sres. si algú es creu que amb mes policies tot s'arregla
esta molt equivocat, els accidents es deuen sempre a un cúmul desgraciat de factors, analitzem quin son, en primer lloc el mes greu es que un forat d'ascensor vuit es un greu perill i no pot ser que estigui anys d'aquesta manera,jo em pregunto es pot donar una obra per acabada em aquesta greu deficiència, de qui es la responsabilitat, suposo que hi han unes normes que algú se les ha passat pel forro, busquin si us plau al responsable.
En segon lloc lentitud de reflexes, si el perill pel que sembla estava ja a la vista s'havia d'actuar em diligència per evitar desgràcies, no ha estat el cas.

En tercer lloc el factor humà,sempre i ha un moment a la vida que una burrada ens pot costar mol cara, per desgràcia així ha estat.

I es quart lloc procurem educar als nostres fills en els perills del excés-sos, potser no podrem evitar una desgràcia com aquesta, pro que no es pugui dir que va ser per culpa de la nostra deixadesa.


jutges
Anònim, 15/12/2015 a les 12:15
+1
-6
Em sembla que ni vosaltres ni jo som jutges i que una investigació haurà d'aclarir responsabilitats. les simpaties i antipaties polítiques al municipi no resoldran el problema.

Jo també tinc la meva opinió, però això no és un fet que permeti assenyalar i condemnar ningú.

Rigor, si us plau, i menys vísceres.
Rigor
Anònim, 15/12/2015 a les 13:48
+9
-1
És rigorosament cert que a Moià fa falta més policia local, o no?
Menys repressió i mes educació
Anònim, 15/12/2015 a les 15:10
+3
-0
El que fa falta a Moià i a tot arreu es mes educació i civisme.
na fent
Anònim, 16/12/2015 a les 00:34
+11
-0
a l'anonim de les 15:10

tens tota la raó.

pero l'educació comença a casa...

el que no pots es predicar amb l'exemple....cuan (parlo en general.pares-mares)son els primers/es, de NO fer-ho.

parlo de mares,sobretot elles que cuan surten de "marxa" son les primeres en saltarse l'incivisme i l'educació.
desde casa meva veig,els caps de setmana el que hi ha devant,al costat,a l'entrar i al sortir...del bar musical de moià, es a dir "la tosca",Estem acustumats...y no ho comparteixo...pero a la festa que fan cada any al local esmentat "festa modium", cuan,i com surten aquestes sras "civiques"o aixo es pensan, a pixar en mig del carrer,cridant i saltan,com animalas, sense respectar res de res..
aquest "personatges" (no poden tenir altre nom....)que mes d'una esta a l'ampa i implicades en altres asociacions socio/ culturals/educatives de moià....

poden transmetre civisme...educació, respecte, a algú?

de que?





Al d'anar fent
Anònim, 16/12/2015 a les 11:57
+2
-9
Dons saps que dic,
que posis noms!
ja que son tant mal educades, caldrà posar noms..
Que tothom pugui saber qui pixa al carrer, i vol donar exemple despres!!
anonim
Anònim, 16/12/2015 a les 21:27
+10
-0
al comentari del 14.12

a veure si tanquen el bar musical a la seva hora legal....les 3.
si no es que l'alcalde i l'ajuntament,oposició i policia.fan una altre vegada cas omis a les queixes.

I el problema mes gran es que l'has hem de fer posant noms i cognos i jugarnos la nostre integritat fisica i exposar-nos a amenaçes.

a veure si al llegir aixo podem pposar remei.....
CME i the bròquil is over
Anònim, 22/12/2015 a les 21:05
+1
-0
Al Moianès el que us cal és una Comissaria de Districte (Comissaria petita) dels Mossos d'Esquadra adscrita a l'Àrea Bàsica Policial (Comissaria Gran) de Manresa, per tal de reduir els temps de resposta dels indicatius de seguretat ciutadana a tots els municipis moianesos i donar una primera resposta.

Bona nit i bona sort amb els de Barcelona, però...