L'aeròdrom d'Òdena oferirà 1.500 metres de pista i 240 hectàrees de sòl en el concurs per l'aeroport empresarial

Redacció
21 d'abril del 2009
ACN. El Consorci de l'aeròdrom Igualada-Òdena ja té enllestit l'estudi de possibilitats que es presentarà els propers dies al concurs per acollir l'aeroport corporatiu i empresarial de Catalunya. En concret, i sense sortir de l'àmbit aeroportuari, l'aeròdrom podria oferir finalment una llargada de pista de 1.500 metres, en lloc dels 1.350 que establia l'estudi inicial. L'increment respon a la possibilitat de poder utilitzar la zona de seguretat de l'extrem nord com a part de la pista, ja que la circulació d'avions només es podrà fer en sentit sud per l'orografia de la zona. A més, l'estudi també posa a disposició de la Generalitat 243 hectàrees de sòl per a activitats aeroportuàries i un parc tecnològic.
 
L'estudi inicial presentat a finals de l'any passat impulsa pel consorci establia una llargada de pista de 1.350 metres i una superfície de sòl de 120 hectàrees. Una vegada es van conèixer les bases que establia el concurs per acollir l'aeroport corporatiu, que requereix 1.800 metres de llargada de pista i 150 hectàrees lliures de sòl, el consorci i els tècnics van començar a treballar per incrementar les possibilitats.

A la zona de sòl industrial que ofereix el consorci al voltant de l'aeròdrom, s'hi afegeixen 123 hectàrees més en uns terrenys contigus al marge del polígon del Pla de les Gavarreres i per on passa la C-37.

Enlairades i aterrades, pel sud
Segons Francisco Guisado, alcalde d'Òdena i membre del Consorci de l'aeròdrom, ha explicat que les sortides i arribades dels avions s'hauran de fer 'necessàriament' pel sud, perquè l'orografia del territori no permet la circulació en tots dos sentits.

Les bases que estableix l'aeroport corporatiu preveu que passats set quilòmetres de l'enlairament han d'haver-hi 150 metres lliures en alçada. La circulació cap al nord toparia amb la serra de Conillera, la muntanya de Cabrera i el castell de la Pobla de Claramunt. Per contra, la circulació cap al sud només topa amb part del castell de la Pobla i la serra de Conillera, però uns percentatges 'mínims', segons Guisado, 'que ja estan previstos a la normativa vigent'.

Paral·lelament, aquest estudi definitiu també ha millorat la disposició a terra dels avions més grans. 'Aquesta nova llargada permet models més grans que s'han ordenat millor', ha afegit Guisado. Per l'alcalde d'Òdena, aquest no és l'objectiu de la proposta però els tècnics redactors 'ho han aprofitat' per millorar la candidatura.

Segons Guisado, l'opció de l'Anoia no és només suficient si no es presenta cap altra candidatura sinó que va 'més enllà', fins i tot si se'n presenta alguna altra, una opció que, per l'alcalde d'Òdena, és més que probable. 'Tenim un projecte que pot ser guanyador per sí mateix, per la seva vàlua', ha sentenciat Guisado.