«Com és que hi ha 140 milions per desdoblar la C-16 i no hi són per a la C-55?»

La plataforma No Més Morts a la C-55 lamenta que el Conseller Santi Vila anunciï el desdoblament d'aquesta via al Berguedà i no faci front a la mateixa operació amb la C-55, que té el triple de trànsit i costaria 25 milions menys

Redacció
11 de desembre del 2015
Actualitzat el 23 de gener del 2016 a les 11:16h
Cua de vehicles en el tram de la C-55 abans d'arribar a Castellgalí des de Manresa.
Cua de vehicles en el tram de la C-55 abans d'arribar a Castellgalí des de Manresa. | Pere Fontanals

Cua de vehicles en el tram de la C-55 en una imatge d'arxiu. Foto: Pere Fontanals


La plataforma No Més Morts a la C-55 ha emès un comunicat davant l'anunci que aquest divendres ha fet el Conseller Santi Vila sobre el desdoblament de la C-16 entre Berga i Cercs i la incorporació d'un tercer carril fins a Baga "per felicitar els veïns del Berguedà" tot lamentant que el Conseller no "sigui tant amatent" amb el "drama" de la C-55.

La plataforma assegura que aquest desdoblament i la resta de millores a aquest tram de la C-16 "són molt necessàries", però contraposa els 12.000 vehicles que hi passen, "sobretot els dies de caps de setmana de tardor i hivern", amb els 34.000 vehicles diaris del tram sud de la C-55 "que també ha d'absorbir els que baixen del Berguedà per aquesta C-16".

El comunicat també recorda que la C-55 "és la connexió de tota la Catalunya Central amb el Baix Llobregat, Barcelona, Port i Aeroport". Una carretera que s'esta convertint "en una ratera", només perquè "10 quilòmetres de l'autopista C-16, la més cara de tot l'estat espanyol, circula en paral·lel a la C-55".

En aquest sentit, la plataforma no entén com es "poden destinar 140 milions d'euros per aquest projecte de tercer carril i desdoblament de la C-16 al Berguedà" i en canvi "es digui que no hi ha diners" per executar el desdoblament de la C-55 des de Manresa a Castellbell i el Vilar "que té un cost de 115 milions". La plataforma anti-accidents espera "que no sigui a costa d'allargar la concessió a Ferrovial i Abertis de l'autopista C-16, com ha passat en obres i millores de carreteres que hi ha previstes en altres llocs de Catalunya".

Finalment No Més Morts a la C-55 demana a "les forces vives i institucions" del territori "reaccionin i demanin explicacions a qui correspongui, davant un menyspreu tan gran" cap a la Catalunya Central "que pateix i s'empobreix cada dia que passa amb aquestes comunicacions tercermundistes".