El fruitosenc Joan Planas, nova icona mediàtica de l'unionisme espanyol

El cineasta bagenc promou el seu llibre "España desde el bar" afirmant que va deixar de ser independentista "parlant amb la gent", però molts coneguts bagencs seus asseguren que mai no havia estat sobiranista

| 27/07/2015 a les 23:23h
Arxivat a: Política, presentació llibre, unionisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/07/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Fotograma de la presentació del llibre de Joan Planas. Foto: Youtube


El cineasta fruitosenc Joan Planas s'ha convertit aquestes darreres setmanes en la nova icona mediàtica de l'unionisme més profund després que al publicar el seu llibre "España desde el bar" assegurés en una entrevista que va deixar de ser independentista "parlant amb la gent" que es va trobar en els pobles de Espanya.

Aquesta suposada revelació li ha servit per assistir com a ponent en el Congrés de Catalanitat Hispànica organitzada per l'entitat ultra-dretana -i també bagenca- Somatemps, i en una conferència organitzada per la Fundació Joan Boscà, presidida pel membre de Societat Civil Catalana -també d'origen bagenc- Joaquim Coll, a la Universidad Internacional Menéndez Pelayo sobre cohesió espanyola. El perfil ultra-dretà d'aquests actes no el preocupa. "Vaig a on em convidin a presentar el meu llibre", assegura, i afegeix davant la pregunta d'un internauta a Twitter "no sé qui són els de PxC, però també hi aniria"

Planas també ha tingut la seva cobertura mediàtica a nivell de premsa amb aparicions al diari conservador ABC, i al País, on assegura que va seguir un centenar de municipis espanyols amb la idea de fer una pel·lícula -la seva veritable vocació- sobre el conflicte Catalunya-Espanya, però en comptes d'això va acabar escrivint un llibre.

En la seva història particular, Joan Planas, assegura que quan va començar amb el projecte era independentista, i que quan el va acabar, havia deixat de ser-ho. Aquest tema, però, és el que ha aixecat més polsaguera a les xarxes i al Bages. Malgrat que en els darrers anys Planas ha viscut a diferents punts fora de la comarca, molta gent que el coneixia de llavors li recrimina que "mai no havia estat independentista", en una època en que havia realitzat piulades contra la normalització lingüística, o titllava de "tonteria" el cinema català i els ajuts que rebia.

Sigui com sigui, Planas és ara mateix un tòtem de l'unionisme que 'explota' la seva metamorfosi en uns mesos crucials per al procés d'alliberament nacional. Només ell sabrà quina part de la seva història és certa o si aquesta 'dada biogràfica' l'hi ha servit per vendre molts llibres en els cercles propers a Somatemps o Societat Civil Catalana, encara que el preu hagi estat l'acusació de falsedat de part dels seus conciutadans.

COMENTARIS

trist...
Anònim, 28/07/2015 a les 00:00
+44
-16
Trist haver de traïr la que anomenes la teva cultura,per fama,diners...Trist haver de traïr a tanta gent que té dret ha que se li respecti la seva cultura...Trist traïr a la veritat,tan jove,com és possible???
Tranquils
Ravioli, 28/07/2015 a les 03:16
+18
-2
Té tot el dret a pensar i dir el que vulgui. Tenim tot el dret a criticar les seves idees o discurs, però no a ell per mantenir-los, tret que menteixi (per exemple sobre haver estat abans independentista, aspecte que no sabem).

Aquestes persones, si diuen coses que ens semblen bestieses, el que cal fer és desmuntar-les, i si malgrat fer-ho continua insistint, llavors sí que mereixerà una crítica personal, denunciant-lo com a xarlatà i demagog.
titas,titas,titas
Anònim, 28/07/2015 a les 07:34
+6
-6
aixo ho deia el Pujol aqui no ens fas cap falta sou uns vividors ja conec a de suciedad civil catalana es un pobre inútil com tu
qui és aquest tio?
Anònim, 28/07/2015 a les 08:39
+11
-10
No sabia que existís... no li feu publicitat... a veure si acaba estrangulant-se amb la bandera española...amb mosca i tot!
Planas, on vas?
Anònim, 28/07/2015 a les 08:44
+16
-10
La millor manera de poder esborrar aquest episodi sinistre d'aquest personatge és no fer-li el més minim cas!!
Precisament busca el fer el màxim ressó posible de la situació per tal de convertir-la en polèmica, i que això impliqui un augment de vendes del seu llibre...
CIENEASTA?
Anònim, 28/07/2015 a les 08:49
+17
-5
SI US PLAU! fer 4 videos que veuen 200 persones no és ser un cineasta! Un cineasta és molt mes que buscar la fama, diners,..
No us fa vergonya fer el ridícul??
Manresà, 28/07/2015 a les 09:32
+22
-12
Si una persona es converteix en independentista és un exemple, és una paiu que va pel bon camí i mil tonteries més... però si és al revés que passa ?? tothom vol el dret a decidir sempre i quan no vagi en contra del vostre pensament... aneu de demócrates i no ho sou... Respecteu la gent, i si no esteu d'acord amb el que diu, critiqueu-ho, però amb veritats i fent el ridícul, és molt fàcil mentir sense argumantar ni justificar absolutament res...
Per què?
Anònim, 28/07/2015 a les 09:49
+11
-2
No crec que estigui fent res de dolent aquest noi, no entenc perquè us l' heu de carregar. Es guanya la vida i prou.
Per cert crec que la noia de la fotografia també es del Bages, concretamente es la Mireia Vilaseca de Sallent, per cert aquesta noia viu a València.
Ha vendido su alma al diablo
Anònim, 28/07/2015 a les 09:51
+9
-7

Debe ser triste ver como un hijo vendió su alma a la "extrema derecha" por 30 denarios
Anem bé
JPEREZMV, 28/07/2015 a les 09:59
+9
-6
Si el millor defensor que l'unionusme pot presentar es aquest subjecte, es que anem més bé que que em pensava.
Gràcies, Sr. Planas !!
Amb un titular aprofita per fer-se famós
Anònim, 28/07/2015 a les 10:06
+7
-2
L'únic que ha fet aquest noi es treure un llibre i com que ningú li compraria, ha dit la frase per tenir propaganda i poder anar a tot arreu. Patètic.
Performance
Anònim, 28/07/2015 a les 10:42
+4
-2
Segurament no és més que marketing "cutre" de l'unionisme més ranci
Criticar no és imposar
Anònim22, 28/07/2015 a les 11:09
+4
-6
Sr Manresà de les 09:32, fas una cosa molt semblant del què fan els espanyols, que és la d'acusar d'imposició la simple opinió.

Hi ha molts unionistes que s'han passat a l'independentisme.
Tot i que no n'he vist cap, segur que hi ha independentistes que s'han passat a l'unionisme.

Ho acceptem. No passa res.

el problema és quan hi ha la mentida i la manipulació que sembla que acceptes bé.
Tot el seu entorn diu que era unionista. La piulada menyspreant la llengua catalana també va en la mateixa direcció. Però ara fa veure que ell era independentista.

A veure, manresà, si observes bé, pel nostre costat poques mentides clares veuràs (segur que alguna n'hi haurà, no som perfectes), però per part nacionalista espanyola, pràcticament tot és mentida i manipulació.



la normalitat
Anònim, 28/07/2015 a les 11:35
+7
-0
És exemple del que hauria de ser la normalitat d'un país normal: uns pensen una cosa, uns altres una altra, i n'hi ha que canvien d'opinió... i tots sense insultar-se, maleïr-se,ni condemnar-los a l'ostracisme. Quant cal valentia per trencar els murs, hi ha un problema....
el que s'ha de fer
Anònim, 28/07/2015 a les 12:07
+2
-3
Doncs realment em sap greu que un paio així parli d'aquesta manera. Tant de bo rectifiqui públicament.
Money money money dear freind
Anònim, 28/07/2015 a les 14:40
+3
-4
Un egocèntric que mira la butxaca i no els sentiments de la gent, es mes, li suda el que diguin els quatre andalusos que hi ha el bar.
imposar ?
Manresà, 28/07/2015 a les 15:34
+9
-1
Sr. Anònim 22.. faig el que fan els espanyols ? amb aquest comentari ja demostres el teu sectarisme... però seguim...

Ell ha fet un procés com un unionista cap al independentisme, però al revés... i per això, només per això, el titlleu de tot i més ?? ell en cap moment imposa res, explica i argumenta...

Que TOT el seu entorn diu que?? que una persona que diu que el coneix fa 10 anys (que a més, deu ser el temps que fa que no el veu) digui que no ho és, no em sembla un argument prou contundent com dir TOT el seu entorn...

La piulada que dius que menysprea la llengua catalana, demostra que no coneixes la persona que escriu, i és molt sencill criticar i etiquetar algú... el Joan sempre ha defensat la versió original al cinema, i el tema va per aquí...

Tot i així, si el diari Manresainfo el convida a fer una entrevista resoldrà molts dubtes i llavors la portada del diria no estarà tan manipulada com ara.

indepe?
anònim, 28/07/2015 a les 22:25
+2
-0
Jo sóc independentista perquè miro per els meus interessos econòmics, la meva llengua i la meva cultura.......si aquest paio ho ha deixat de ser....(tinc els meus dubtes que ho fos), vol dir que endependentista, independentista no ho era gaire.
Borreguisme total!
Anònim, 30/07/2015 a les 14:15
+0
-0
El que està clar és que qui ha escrit l'article si és indepe. Altra cosa clara és que ara tothom és indepe, i fa quatre dies ningú hi pensava.
canyes? Vols dir que et fan ser objectiu?
Francesc Xavier. F .G, 23/08/2015 a les 13:46
+1
-0
Malgrat soc totalament contrari al pensament que emana del senyor Planas, no puc menys que respectar la seva llibertat de decisió i d'expresió.,només faltaria.Ara bé,després de estar amb gent desconeguda en un bar i despres de dues o tres canyes, (ja m'enteneu,oi?)fins i tot gent totalment antagónica a tu mateix,serem capaços de dir-lis : "Tio,t'estimo molt,ho sap veritat?".Jo personalment m'he pasat numeros de telefon amb gent de Irlanda ,Itàlia...fruit mes del moment de alegria degut a les "canyes", mes que a l'afinitat que poguessim tindre.No fotem, com pots posar com argument ,l'estima que et profesa un poble, entre "canya" i "canya" ,siguem seriosos!!.El problema Catalunya/Espanya és més profund que una tapa i un vinito.
Jo personalment,per a mi la cultura de "bar" que s'estila tant a Espanya per resoldret problemes rellevants,la posaria a la llista de motius per fotre al camp d'un país amb aquesta costum.
Ep! Aixó últim no es demagogia, tots sabem que a molts cops les barres de bar ,son utilitzades per tancar negocis..etc.
A mi Espanya tampoc em desagrada
Xavi de Sabadell, 29/03/2017 a les 16:23
+0
-0
A mi Espanya tampoc em desagrada, em cauen bé els madrilenys (son uns xulos però m agraden), m cauen bé els andalusos, els canaris... Tb hi ha moltes ciutats i pobles d Espanya, que tb m agraden...
Senzillament vull la independència del meu poble. Principi de Legitimitat com tenen els espanyols. Aquest "cineasta", barreja coses crec.